Skip to main content

Wij hebben nu een jaar kpn en dit wordt de tweede afstandsbediening .Wij hebben sonos playbar de afstandsbediening heb ik gereset tv is LG wat beschreven is allemaal gedaan ,wat nu?

wat nu?

Gewoon lekker tv kijken toch?

Of is er een probleem? Kun je dat probleem dan omschrijven? 

Welkom op de community @Marco Moonen. Laten we inderdaad beginnen met wat het probleem precies is, dat kan ik nog niet uit je bericht halen. Kan je er meer over vertellen?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Heb je eerst de KPN TV + Box afstandsbediening teruggezet naar fabrieksinstellingen? 

En opnieuw laten instellen? 

Want jou KPN TV + box afstandsbediening moet kunnen werken op jou LG Tv en ook op jou Sonos soundbar. 

https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening/instellen/tvplus-l8

Hoi jasper

bedankt dat jullie gereageerd hebben .Ik ben zelf ook bezig geweest en heb de geluidsingang interne tv speaker+optisch gezet sonos op Optisch gezet Dtvaudio-instelling opMPEG .Dus ik heb nu geluid uit de Sonos playbar alleen is het geluid  niet helemaal synchroon hoe kunnen we dat fixen?

Voordat we daarover meer kunnen zeggen hebben we eerst meer informatie nodig. Wat voor tv-ontvanger heb je precies, is dat de TV+ Box of iets anders? is het geluid welk synchroon als je het zonder de Sonos probeert?

Als je de TV+ Box hebt kan je een vertraging instellen, om de synchronisatie te verbeteren: 

Hoi Jasper 

ik heb idd tv+box en via de LG instellingen kan ik de vertraging instellen AV sync-aanpasing

DTV audio-instelling staat nu op dolby Het luistert nu een stuk beter .Heb je nog wat verbetering voor mijn ?

Wat er in het artikel wordt beschreven is de enige manier waarop een vertraging aan onze kant kan worden ingesteld. Mogelijk heeft jouw playbar ook een instelling daarvoor, dat weet ik niet. Dat kan de handleiding daarvan aangeven.

Hoi jasper

van de playbar had ik de vertraging op 3gezet was geen succes in de tussentijd knalde het geluid er weer uit ,dus ja zoveel hoef je niet te doen om de instellingen van de LG tv goed te zetten .effe wat anders is het een idee om de Sonos arc ultra op te hangen is daar misschien een verbetering inplaats de playbar oud model ,wat denk je daarvan ?

Ik moest je zin een paar keer lezen, maar ik weet nog niet of ik het helemaal begrijp. Wat bedoel je precies met het geluid knalt eruit? Was er helemaal geen geluid meer op dat moment? Of was het juist weer verder uit sync?

Of het met een andere soundbar beter/anders werkt weet ik niet, dat durf ik niet te zeggen.

O sorry de afstandsbediening werkte het geluid niet meer dus weer alles opnieuw geïnstalleerd dat bedoel ik Jasper 

Ah, op die fiets. Dat is ook gek, ik heb nog niet eerder gelezen dat de afstandsbediening het geluid niet meer deed op die manier.

Met de genoemde opties kan je het zo optimaal mogelijk instellen.

Zeker maar Jasper niet om te zeuren hoor toen de monteur van kpn het kwam installeren zei hij al dat gaat problemen opleveren.

Met extra audio apparatuur kan het voorkomen, ik denk dat de monteur dat bedoelde. Dan kunnen de genoemde instellingen gebruikt worden om het zo optimaal mogelijk in te stellen.

Zonder de Sonos heb je het wel in sync denk ik.

Dankje wel voor je inzet Jasper conclusie het werkt allemaal naar behoren 

Ik heb wel een andere vraag voor mijn broertje ,verleden week kpn contract afgesloten voor tv en internet 

kpn+box een reciever marantz Cinema 70S ,twee losse boxen Het is allemaal aangesloten maar de boxen werken niet via de tv heb je daar een verklaring voor jasper

Daar heb ik zo geen verklaring voor, dit is weinig informatie en de foto in een foto is ook niet heel goed zichtbaar. Jouw broer kan daar beter zelf contact over opnemen, dan kan er direct met hem meegedacht worden. Via een tussenpersoon is dat niet handig.

Oké zal ik doen Jasper 

Reageer