Skip to main content
Beantwoord

Problemen met apps Netflix, Videoland en NPO

• May 6, 2024
  • 66 reacties
  • 4294 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

66 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo allemaal, er is inmiddels een nieuwe update van HBO Max, versie 5.8.0, waarbij vastlopers niet meer voor zouden moeten komen. Collega met een 5202 geeft aan dat hij inderdaad veel fijner naar HBO Max kijkt nu. Zouden jullie dit ook willen checken? We zijn benieuwd naar jullie ervaringen!

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 7, 2025

Hallo allemaal, er is inmiddels een nieuwe update van HBO Max, versie 5.8.0, waarbij vastlopers niet meer voor zouden moeten komen. Collega met een 5202 geeft aan dat hij inderdaad veel fijner naar HBO Max kijkt nu. Zouden jullie dit ook willen checken? We zijn benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik gebruik alleen de Videoland, Netflix, Prime en NPO app.

Dus die HBO update gaat mijn problemen niet oplossen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dan moet dit verder uitgepluisd worden voor die apps. Ik geef het aan ze door! Dank voor je geduld dusverre. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2025

Net even gecheckt. Ik merk inderdaad verschil bij HBO. Waar de app normaal gesproken bij het begin scherm bleef hangen, lijkt er nu een retry te komen waardoor de app uiteindelijk start. Helaas lijkt het probleem alleen maar uitgesteld, want het is nog steeds niet mogelijk om dan een film of serie te starten. Wanneer een film of serie gekozen wordt volgt een zwart scherm waarin de app blijft hangen.

Let wel op! Dit is, zoals alle problemen, wanneer het niet de eerst geopende app is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, fijn dat er merkbaar verschil is maar dus nog niet helemaal waar het zijn moet. Zou je voor de zekerheid ook een frisse start van je ontvanger willen doen ​@Jessy051095? Ik ben heel benieuwd of het daarna nog steeds zo moeizaam gaat als het niet de eerste app is die je opstart. 

Mocht dat geen verschil maken, laat je het hier dan weten? Dan neem ik dat ook mee in de feedback.

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2025

Check, fijn dat er merkbaar verschil is maar dus nog niet helemaal waar het zijn moet. Zou je voor de zekerheid ook een frisse start van je ontvanger willen doen ​@Jessy051095? Ik ben heel benieuwd of het daarna nog steeds zo moeizaam gaat als het niet de eerste app is die je opstart. 

Mocht dat geen verschil maken, laat je het hier dan weten? Dan neem ik dat ook mee in de feedback.

Dat doe ik liever even niet.. het is bekend dat n frisse start de problemen voor even oplost, echter na een tijdje komen ze weer terug. Dus mocht ik dat nu doen, zullen de problemen, tijdelijk, opgelost zijn, maar geeft dit geen langdurige oplossing...

• Deelnemer
  • March 26, 2025

Hier hetzelfde probleem. Na iets op Netflix gekeken te hebben, kan ik op Prime niks meer afspelen. 

beetje amateuristisch als ik lees dat dit nog steeds niet opgelost is. 

net nieuw abonnement met nieuwe kastjes……

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je een nieuw abonnement met een nieuwe ontvanger hebt ​@Tonnie177 dan neem ik aan dat je de TV+ Box hebt. Daar zou dit issue niet voor moeten spelen, dus ik raad je aan om een eigen topic aan te maken hierover.

• Auteur
  • Topper
  • March 28, 2025

​@Sanne van KPN Ik ben benieuwd wat de status is. Ik heb namelijk alweer bijna twee weken niks meer gehoord. ;)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 30, 2025

Het probleem is wat ongrijpbaar. We hebben jullie bevindingen opnieuw doorgegeven, maar het team kan het lastig reproduceren. Dit geldt voor de meldingen rondom Netflix, Videoland en Prime. NPO eigenlijk hetzelfde verhaal, behalve onlangs. Toen ontstond dat de NPO app na een korte tijd op zwart springt. Dat is doorgezet en ook gereproduceerd door de NPO, dus wordt aan gewerkt. Voor HBO hebben ze wel wat kunnen vinden, dat is doorgezet naar HBO om naar te kijken en te herstellen. Dus hopelijk komt er ook snel weer een update voor de HBO app. 

Ook zien ze onder water geen signalen van instabiel gedrag in de performance in jouw ontvangers, Jessy. Dus ook daar zit niets waar ze naar kunnen wijzen als een mogelijke oorzaak.

Kortom, ik heb geen echte oplossing voor je. Niet op dit moment in ieder geval. Maar het is wel iets dat we in de gaten houden en meldingen die wij hierover binnenkrijgen zetten we ook door. Want meer meldingen betekent meer gegevens en meer mogelijkheden voor onderzoek.

• Nieuwkomer
  • April 6, 2025

Goedendag,

ik heb de hele topic gelezen en alle problemen die hier beschreven worden hebben wij ook al maanden!

we worden er echt gek van, we betalen een hoop geld aan jullie ​@KPN maar de problemen worden maar niet opgelost.

wij zijn bij Ziggo weggegaan om deze problemen maar jullie problemen zijn nog erger.

We zitten er serieus over te denken om weer te gaan overstappen.

kunnen de kastjes niet gewoon vervangen worden, want ik lees dat het bij de nieuwere abonnementen geen problemen meer moet geven?

alles iedere keer resetten en frisse start geven is toch geen oplossing ​@KPN ?

ik hoor graag of er nou al eens een oplossing voor de lang lopende problemen met de streaming diensten zijn?! 

Groeten,

nicolette

• Auteur
  • Topper
  • April 6, 2025

Precies dit.. wij zijn er ook sterk over aan het denken om over te stappen.. er wordt nu al maanden vanalles beloofd, maar worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd..

• Auteur
  • Topper
  • April 15, 2025

Het zou heel fijn zijn als ​@KPN deze klacht eens serieus gaat oppakken en de hoogste prioriteit geeft..

Hier worden de problemen namelijk alleen maar erger! Netflix moet nu 7(!!) keer opnieuw opgestart worden voordat de app volledig opstart en werkt. Het Netflix logo start waarna de app weer gesloten wordt en de live tv te zien is. Dit gebeurt nu zelfs wanneer Netflix de eerste app is die gestart wordt.

Graag snel terugkoppeling! ​​@Sanne van KPN ​@Erik van KPN ​@Marcia van KPN ​@KPN 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 24, 2025

Voor HBO is afgelopen dinsdag een nieuwe versie van de app live gezet. Hoe ervaren jullie de performance van HBO op dit moment?

Voor de NPO is een nieuwe versie aanstaande.

Voor de overige apps/issues heb ik nog geen verdere updates. En dat wil niet zeggen dat we dit niet serieus nemen. Maar wel dat het een lastige is.

Om in mogelijke oplossingen te denken: is overstappen naar TV+ eventueel een optie? Op de TV+ Box zijn al deze apps ook beschikbaar, en goed functionerend.

• Auteur
  • Topper
  • April 27, 2025

Voor HBO is afgelopen dinsdag een nieuwe versie van de app live gezet. Hoe ervaren jullie de performance van HBO op dit moment?

Voor de NPO is een nieuwe versie aanstaande.

Voor de overige apps/issues heb ik nog geen verdere updates. En dat wil niet zeggen dat we dit niet serieus nemen. Maar wel dat het een lastige is.

Om in mogelijke oplossingen te denken: is overstappen naar TV+ eventueel een optie? Op de TV+ Box zijn al deze apps ook beschikbaar, en goed functionerend.

Bedankt voor je reactie ​@Erik van KPN !

Hoe werkt dit precies met TV+?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je kunt in je MijnKPN je abonnement aanpassen en hier TV+ bij nemen ​@Jessy051095. Kijk wel goed naar wat er precies verandert in je abonnement en of je hier tevreden mee bent. 

Je kunt eventueel ook een belafspraak maken, dan kan mijn collega dit met je doornemen en regelen. 🙂