Skip to main content
Vraag

Problemen met beeld sinds nieuwe update TV+ App op smart tv

• January 17, 2026
  • 10 reacties
  • 140 keer bekeken

Goedendag ik heb sinds de nieuwe update problemen met de KPN tv app veel zwarte flitsen in het beeld en vaak slechte kwaliteit dan duurt het even en is beeld weer goed , maar dit blijft continu doorgaan.

ik heb een Philips tv en werk met wifi voor de update werkte het perfect niks geen problemen.

op de tv in de app ook aangegeven Android tv met beeld flitsen aanzetten zou voor mijn toestel specifiek zijn staat in app maar nog geen verbetering. Tv herstart en ook wifi  router geen resultaat.

wat nu ?

10 reacties

• Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Goedemiddag, Wij hebben dezelfde ervaring zoals beschreven door Haffert. Gisteren is alles gereset (spanning losgekoppeld en na een aantal minuten weer aangesloten van zowel TV-box, Philips TV als modem). Dit hielp allemaal niet. Vervolgens de TV-box teruggezet naar fabrieksinstellingen en dat leek de oplossing te zijn. Helaas is vandaag de storing weer terug gekomen.

Ik ben erg benieuwd naar de oplossing.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Haffert, ik zag in de update van de TV+ App voor smart tv dat het opgelost is met het opnieuw installeren van de app. Het gaat nu helemaal goed met het kijken?

​@Karel33 wat ervaren jullie precies? Je hebt het over de tv box, de box is iets anders dan de app die Haffert gebruikt. Als je ook de app gebruikt kan je die ook opnieuw installeren en kijken hoe het dan gaat. Als je het op een tv-ontvanger hebben, dan kan je het beste een eigen topic aanmaken. Dan is het een ander iets en kunnen we het beter apart bekijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Het gaat redelijk goed zo af en toe een hapering en  een zwarte flits.

Jasper van KPN
Moderator

Zijn die flitsen meer dan voordat je de app bijwerkte naar deze versie? Of had je het daarvoor ook al wat? En gebeurt het bij het zappen van of naar bepaalde zenders meer dan bij andere zenders?

In de app kan je onder Instellingen en Apparaatinstellingen ook aangeven of Multimedia tunneling aan of uit staat. Hoe staat die nu? Als je die aan- of uitzet (afhankelijk van wat het nu is), helpt dat hierbij?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Ik heb het flitsen na de update voorheen geen probleem. Niet tijdens zappen gewoon in de uitzending tijdens kijken. Ik heb de functie tunneling aan staan had ik als eerst uitgeprobeerd. Blijft het zelfde.

Jasper van KPN
Moderator

Ah, niet bij het zappen. Dan had ik dat verkeerd begrepen. De vraag over zenders kan dan nog relevant zijn, merk je het bij sommige zenders meer dan bij andere zenders? Of kan het overal voorkomen?

En is dat bij live tv kijken, of bijvoorbeeld ook bij het terugkijken van opnames?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

het kan overal voorkomen , bij live en terug kijken 

Jasper van KPN
Moderator

Rare situatie, het is consequent maar niet op de manier waarop je dat zou willen natuurlijk! Ik heb er sinds de laatste update nog geen andere berichten over gezien, dus ik ben even zoekende wat het zou kunnen zijn. Heb je ook andere apps op jouw Philips tv geïnstalleerd, Netflix, YouTube bijvoorbeeld? Merk je het daarbij ook, of is het alleen bij onze TV+ App?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

Alleen kpn app Netflix enz gaan prima ook YouTube 

Jasper van KPN
Moderator

Kan je een video maken van die zwarte flitsen en die hier delen? En welk model Philips tv heb je precies? Daarmee kunnen we het naar de ontwikkelaars doorsturen, mogelijk hebben zij er meer signalen over gekregen. Hoe meer signalen we krijgen met dit soort dingen, hoe meer informatie we hebben.

Dus mochten anderen dit lezen en hetzelfde ervaren met de TV+ app voor je smart-tv, laat het ons weten.