Skip to main content
Vraag

Problemen met de KPN TV+ Smart TV app

• May 3, 2025
  • 11 reacties
  • 267 keer bekeken

Goedemorgen,

al geruime tijd hebben we problemen met de tv-app van KPN.  De huidige versie is: 08.67.04

• Wanneer het KPN home scherm ervoor staat kan ik niet meer een zendernummer indrukken op de afstandsbediening. 

• wanneer ik via Favoriete kanalen op OK druk, start de zender niet op. Het blijft hangen in een ‘loop’. Andere zenders gebeurt dan hetzelfde. 

• Via de Gids een zender openen: ik moet de HELE zenderlijst bij langs om naar de juiste zender te komen. Ik kan niet op een nummer drukken zodat de gidslijst meteen daar op springt. 

Ik heb geprobeerd een handmatige update te doen, maar ik kan dit nergens bij de Instellingen van de KPN-app, mijn TV-instellingen of Google Playstore vinden. 

Dit wordt echt enorm vervelend. Kan iemand mij helpen? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 6, 2025

Goedemiddag ​@Winters-84 en bedankt voor jouw bericht :)

Fijn dat je je probleem zo uitgebreid hebt verteld en kan me goed indenken dat het frustrerend is dat de KPN TV+ app zo lastig te gebruiken is. De versie die je noemt (08.67.04) is inderdaad de meest recente dus een handmatige update zal nu dus niet lukken. Wat je eens kunt proberen is om de cache van de app te wissen. Mocht dat niet baten, dan zou ik de app eens verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Controleer voor de zekerheid ook even of je televisie zelf up to date is, verouderde software kan conflicten veroorzaken met de app. Heb je ook nog de mogelijkheid om de KPN TV+ app eens op een ander apparaat te testen? Daarmee kunnen we wellicht ook al wat zaken uitsluiten. 

Wat betreft het zendernummer intoetsen of direct springen in de gids: dit zijn functies die helaas (nog) niet volledig ondersteund worden in de app zoals ze dat op een decoder wel zijn. Waardevolle feedback en we gaan er voor zorgen dat dit ook bij de ontwikkelaars terechtkomt! 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Fijn dat je je probleem zo uitgebreid hebt verteld en kan me goed indenken dat het frustrerend is dat de KPN TV+ app zo lastig te gebruiken is. De versie die je noemt (08.67.04) is inderdaad de meest recente dus een handmatige update zal nu dus niet lukken. Wat je eens kunt proberen is om de cache van de app te wissen. Mocht dat niet baten, dan zou ik de app eens verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Controleer voor de zekerheid ook even of je televisie zelf up to date is, verouderde software kan conflicten veroorzaken met de app. Heb je ook nog de mogelijkheid om de KPN TV+ app eens op een ander apparaat te testen? Daarmee kunnen we wellicht ook al wat zaken uitsluiten. 

Wat betreft het zendernummer intoetsen of direct springen in de gids: dit zijn functies die helaas (nog) niet volledig ondersteund worden in de app zoals ze dat op een decoder wel zijn. Waardevolle feedback en we gaan er voor zorgen dat dit ook bij de ontwikkelaars terechtkomt! 

goedemorgen Jan,

bedankt voor uw reactie. 
de cache wissen van de app: is dit hetzelfde als ‘gedwongen stoppen’? Als dit niet zo is; hoe werkt dit dan wel?

app opnieuw downloaden heb ik ook geprobeerd. Helaas met hetzelfde resultaat. 

ik hoop dat ‘zender intoetsen’ ook gaat werken in de app. Met de tegenwoordige hoeveelheid kanalen is het namelijk behoorlijk vervelend om dit handmatig te doen. 

• Deelnemer
  • May 31, 2025

Ik heb net een nieuwe samsung tv voor de slaapkamer de F6000F maar de KPN TV+ app is in geen velden of wegen te vinden en ook niet in de app store te downloaden.

Ik vind het in deze tijd wel een slechte zaak dat je met een volledig nieuwe tv dus nog steeds met zo'n los kastje moet werken.

Ga me toch maar weer eens beraden mbt de provider keus

Ziggo Go staat er bv wel bij al ben ik geen ziggo fan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2025

De app “KPN iTV” staat gewoon in de Samsung app store. Heb je wel een Samsung account? Anders werkt de store niet. Zoeken op kpn is voldoende.  ​@Peterk65 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

@PeterG Dit is de iTV App en niet TV+ App, volgens mij werkt deze niet meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2025

Ik heb zelf Samsung ​@TDN . Weet waar ik het over heb. App werkt nog prima want er is nog helemaal geen TV+ app voor Samsung. Ze kunnen nog niet eens gaan testen want zelfs daar werkt de TV+ app voor Tizen (Samsung) nog niet eens goed genoeg voor.

• Deelnemer
  • May 31, 2025

De iTV app had ik ook geprobeerd maar werkt niet[meer]
Dit vertelde een KPN medewerker me ook dat die oud is en vaak niet meer werkt 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2025

De KPN TV+ app (mobiel en tablets) en de website http://tv.kpn.com zouden het wel moeten doen. Niet met abonnementsnummer, maar wel met MijnBudget gegevens.

TV+ app: Android-TV, Google-TV, Android (phones/tablets), iOS (phones/tablets). En http://tv.kpn.com voor MacOS en Windows 11. Met Safari, Edge, Google Chrome en Firefox.

De app in smart televisies is helemaal niet beschikbaar bij een abonnement via BudgetThuis. Dat kun je dus vergeten.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

De app “KPN iTV” staat gewoon in de Samsung app store. Heb je wel een Samsung account? Anders werkt de store niet. Zoeken op kpn is voldoende.  ​@Peterk65 

Nee heb de Playstore, maar hier staat de TV+ app gewoon in hoor 😁

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Goedemorgen Jan,

heeft KPN inmiddels al een oplossing?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 4, 2025

Ik reageerde in bovenstaande op ​@Peterk65 , ​@Winters-84 . Die had eventjes je topic gekaapt, zoals we dat noemen. Echter wel recht op een reactie. Peterk65 heeft Samsung.