Skip to main content
Vraag

Problemen met geluid en opstarten van TV+ Box

• January 4, 2025
  • 18 reacties
  • 395 keer bekeken

Steeds vaker en bijna dagelijks heb ik storing op mijn TV dan weer is er géén geluid dan start de TV niet of nauwelijks(duurt totwel een á twee minuten of langer voordat hij ook maar reageert en dan weer de geluids en beeldstoringen, heb zelfs al een nieuwe CAT5 kabel gelegd maar probleem blijft bestaan hen nu ± 2 maanden KPN maar overweeg serieus mijn contract op te zeggen wegens niet nakomen van contract.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 4, 2025

In dit geval kan je niet zomaar het contract opzeggen.

• Je moet de leverancier 14 dagen de tijd geven het probleem redelijk wijs op te lossen.
  • We weten nog niet of het probleem door iets in uw netwerk veroorzaakt wordt of door KPN (zoals een software fout).

Heb je al een de klantenservice gebeld 0800-0402 en alle stappen met hun doorgelopen ?

Is er al eens een monteur geweest of het kastje omgeruild voor een andere ?

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2025

Haalo Wijsgeer,

Bedankt voor je snelle reactie, ik stelde deze vraag om inderdaad antwoordt te krijgen, dus ik zal alle aangedragen oplossingen eens uit proberen en laat daarna weten wat de oplossing is. Bedankt Harrijb

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 4, 2025

Hallo ​@HarrijB ,

Het probleem is bekend. Het wordt ongetwijfeld in de eerstvolgende update verholpen. 

Je kunt tijdelijk ter verbetering de ecostand aanpassen (uitzetten) en een reset uitvoeren. 

Wat je ook kunt proberen, is om even de toets "Netflix" in te drukken en dan meteen weer terug naar TV. 

Ecostand: 

Reset ontvanger: 

Om rekening mee te houden

Voordat je jouw KPN TV+ Box reset, is het belangrijk om rekening te houden met het volgende: 

• Je moet de eerste installatie opnieuw doorlopen.
  • De KPN TV+ Box blijft gekoppeld aan je TV account. Het is dus niet nodig om je TV abonnementsnummer en pincode opnieuw in te voeren.
  • Het wifi netwerk in de TV+ Box wordt gewist. Had je de Box dan ook via wifi verbonden, dan moet je dit opnieuw verbinden en het wifi wachtwoord invoeren.
  • Alle accountgegevens van apps zoals Netflix en Disney+ worden gewist, je moet hier dus opnieuw inloggen.
  • De instellingen van je afstandsbediening blijven behouden.

De instructie: 

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2025

hallo Noordzee,

Bedankt voor je antwoord dat met Netflix zal ik vandaag nog uitproberen, en de reset zal ik als niets meer lukt daarna ook nog uitvoeren. Bedankt alvast voor je reactie met de zeer nuttige instructies.

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Hallo Noordzee, Ik heb de Netflix reset uitgevoerd en een aantal keren uitgeprobeert met opsterten en het hinderlijke storen van het geluid en de blokken van het beeld zijn nog niet meer tevoorschijn gekomen, ik zal het nog een aantal dage aanzien, maar alvast bedankt het is een hele goede tip gebleken zoals het er nu naar uitzien, Bedankt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 5, 2025

Graag geholpen ​@HarrijB ,👍🏽

Komen de problemen toch weer terug? Check dan dit topic: 

• Auteur
  • Topper
  • January 6, 2025

Hallo ​@HarrijB ,

Het probleem is bekend. Het wordt ongetwijfeld in de eerstvolgende update verholpen. 

Je kunt tijdelijk ter verbetering de ecostand aanpassen (uitzetten) en een reset uitvoeren. 

Wat je ook kunt proberen, is om even de toets "Netflix" in te drukken en dan meteen weer terug naar TV. 

Uitgeprobeert en is een goede oplossing voor het (mijn) probleem gebleken

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 6, 2025

Goed nieuws! Er is een oplossing. Dit wordt uitgerold als een update waarvan de komende nacht de eerste groep aan de beurt is. Meer informatie in deze product update:

Wanneer komt de update?

• Preselectie: de nacht van 6 op 7 januari
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: de nacht van 8 op 9 januari, en de nacht van 9 op 10 januari

Heb je hem na 10 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@HarrijB, voor het opstarten komt er inderdaad een update aan zoals Noordzee al deelt. Is het geluid wat je beschreef met de Netflix workaround ook beter geworden, of dat nog niet?

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2025

Hallo, Nee het geluid hapert nog steeds af en toe en hedenmorgen 11-01 startte de TV weer niet op, heb alles uitgeschakeld en de Mini-TV box ook kabel uitgetrokken enb alles weer aangesloten en na wat gefrutsel staarte de TV weer op, jammer maar toch weer Kl.te, mijn echtgenote zegt smijt die KPN eruit.😢🤬🤷‍♂️

Jasper van KPN
Moderator

Na die update zou dat probleem niet meer voor moeten komen, het kan zijn dat het iets anders was de 11e. Heb je dat daarna nog gehad of is het sindsdien wel stabiel gebleven? 

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2025

Ik heb nog géén update gekregen(gezien) dat moet ik dan even nakijken!

Jasper van KPN
Moderator

Als het goed is is de update uiterlijk 10 januari automatisch geïnstalleerd, als je 'm nog niet hebt als je bij het versienummer kijkt kan je het handmatig doen via deze stappen:

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Hallo Jasper, Ja, die versie is geïnstalleerd echter ik heb nog steeds last van het wegvallen of géén geluid bij diverse zenders en ook het opsterten gaat nog steeds moeilijk soms helemaal niet, ondertussen wil mijn vrouw al van me scheiden als ik haar niet van KPN verlos 🤷‍♂️🤬🤐en terugga naar Ziggo, Ik weet het niet meer en ga verhuizen naar de Noordpool, of……..?

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Hallo Jasper, Gisteren avond en vanmorgen vroeg kreeg ik een foutmelding op de TV die weer niet op wilde starten de Foutmelding was “ Voeding apparaat fout controleren ” en inderdaad de mini TV-box was uitgeschakeld terwijl deze constant aan de stroom hangt en na wat eriuit en erin steken start deze weer op? Is dat normaal of moet ik deze sávonds uitschakelen als ik hem niet gebruik?

Jasper van KPN
Moderator

Het geluid staat ook los van die update, die was puur voor het opstarten. Maar dat had je ook nog dus. Het is me ook nog niet duidelijk wat de situatie precies is in jouw geval. De foutmelding die je noemt komt me ook niet bekend voor, was dat een foutmelding van de tv-ontvanger, of van de tv zelf? Ik denk dat het ook makkelijk kan zijn om hier telefonisch naar te kijken, zodat er direct samen met jou naar kan worden gekeken. Daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de website.

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Hallo Jasper, Het was een melding van de Mini TV-Box van KPN en de Box was ook offline, het rode lampje brandde, normaal is dat groen dus ligt het niet aan de TV.

Ik zal een terugbel afspraak maken, bedankt voor alle moeite, ik laat nog wel weten hoe het verder verloopt.  👍😉

Jasper van KPN
Moderator

Dat lijkt inderdaad meer aan de hele verbinding te liggen inderdaad. Die kan nagekeken worden via de terugbelafspraak. Ik verwacht dat er daarbij meer duidelijk wordt, of al is geworden.