Skip to main content
Beantwoord

Problemen met Google Cast (KPN TV+ Soundbox). Beeld geeft nu hapering

• April 25, 2025
  • 7 reacties
  • 172 keer bekeken

Sinds enkele dagen bezitter van de nieuwe KPN Soundbox.

Een mooie ontvanger en ben tevreden met de eerste indruk.

Alleen had één punt als feedback/probleem:

-Bij het casten van sportwedstrijden via verschillende apps (telefoon) heb ik geen vloeiend beeld (meer) 50hz en heb prima wifisnelheid. Op de kpn tv+ ontvanger was dit nooit geen probleem. De beeldinstelling staat op 50hz. Maar komt enigzins schokkerig door.

Dit was bij de kpn tv+ ontvanger welke ik ook bezit geen probleem en werkte het vloeiend.

Meer mensen last van? En is dit oplosbaar?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ah duidelijk, zou je m nog eens een frisse start willen geven? Als dat het niet oplost, wil je dan eens een belafspraak maken? Dan denken mijn collega's even mee!
Laat ons vooral weten hoe het afloopt want dit hoort wel gewoon goed te werken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Hoi ​@Hendrik Brands, welkom op de KPN Community! Leuk dat je ook voor de Soundbox bent gegaan. Het zou dan wel mooi zijn als je jouw favoriete wedstrijden in helder en vooral niet flikkerend beeld kan kijken.

Ik begrijp dat je dit probleem alleen tijdens het casten hebt? Vanaf welke app cast je dit naar de Soundbox, en ik neem aan via Chromecast? Denk dat het wellicht ook handig is om te weten vanaf wat voor telefoon; is deze verder up to date en voldoende opgeladen?

Wellicht overbodige vraag, maar je gebruikt de Ultra HDMI die is meegeleverd? Dat is ook belangrijk.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Hendrik Brands, welkom op onze community! We denken graag even mee! Had je de vragen gezien die ​@ikheetjeff hierboven stelt?

Goedenavond

Het is voornamelijk bij de viaplay app en ziggo sport totaal app (telefoon)

Het gaat inderdaad om de cast functie binnenin de soundbox

De instelling van 50hz heb ik uiteraard ingesteld

Mijn telefoon is een samsung s24

De telefoon is prima en opgeladen inderdaad

De hdmi kabel die ik gebruik is de beste hdmi kabel welke ik kon kopen bij coolblue. Heb overigens ook de kpn geleverde kabel gebruikt en getest (zelfde)

Kijk via een XGIMI beamer. Deze ondersteund tot Full HD.

Heb de beeldinstellingen op 1080P50hz staan en hdr continue. Maar nu op sdr (zelfde stotterend beeld)

Op de kpn+tv ontvanger , op zelfde apparaat aangesloten en zelfde instellingen wel soepel en vloeiend beeld.

Gebruik uiteraard liever de soundbox om wat voller en mooier geluid te krijgen als de 8w speaker uit mijn beamer.

Anders was het natuurlijk makkelijk geweest, maar heb de ene kpn+tv ontvanger nu in mijn slaapkamer tv geplugd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Kun je het ook eens proberen met de soundbox aangesloten op de andere TV?
Welke specifieke XGIMI beamer gebruik je?

Heb de soundbox aangesloten op mijn phillips tv.

Ervaar dezelfde problemen. Terwijl ik dit bij de kpn+ tv decoder niet had.

Ik heb de Xgimi mogo pro 2

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah duidelijk, zou je m nog eens een frisse start willen geven? Als dat het niet oplost, wil je dan eens een belafspraak maken? Dan denken mijn collega's even mee!
Laat ons vooral weten hoe het afloopt want dit hoort wel gewoon goed te werken!

Ik kom hier op een later moment op terug (volgende week)