Skip to main content

Ook ik heb problemen met terugkijken van opgenomen programma`s.

Ook is dit begonnen na een update van mijn modem.  Dit is drie dagen geleden. Ik heb via de service desk een nieuw modem gekregen maar dit heeft niets geholpen. Bij melding hiervan werd mij gewoon verteld dat het aan mijn eigen netwerk zou liggen. Het heeft altijd zo gewerkt en nu opeens niet meer. Ook bij mij zit er een switch tussen die de KPN monteur er zelf nog tussen gezet heeft. Dus met andere woorden bekijk het maar. Het probleem zoals ik hier boven lees is dus nog steeds niet opgelost. Integendeel zelfs. KPN gaat gewoon door met de betreffende updates met dit probleem als gevolg.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

  1. Welke KPN tv decoder heb je? 

 

  1. Zit er een DVS tussen?

 

  1. Welk nieuwe KPN modem / router heb je ontvangen?

 

  1. Hoe is de KPN modem / router (Experiabox of Box12) verbonden met de KPN tv decoder? (of te wel wat zit daar allemaal tussen)

1.  2x arris en 1x sagemcom tv+

2.  1 x switch netgear GS105E

3.  Box 12

4. Bekabeld via switch 


 

4. Bekabeld via switch 

Wat bedoel je hiermee?

Ik ga ervan uit dat er ook een UTP kabel naar de switch loopt?

 

En 2 x Arris (2952 of 5202) en 1 x Sagemcom?

Dat kan toch niet?

 

Op welke heb je de problemen? 


Op beide arris ontvangers kan ik na de update geen opgenomen programma's meer kijken

 


Op beide arris ontvangers kan ik na de update geen opgenomen programma's meer kijken

 

 

Probeer ze te restarten.

Haal de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten vanaf.

Kan met de schakelaar achterop (bij de Arris 2952, 5202 weet ik niet).

En laat hem opnieuw opstarten.

 

De DIW7022 is dus helemaal goed begrijp ik. 


Arris 5202 en idd utp kabel naar switch en van switch naar arris ontvanger


Opnieuw opstarten en ook software Opnieuw downloaden en installeren is al diverse keren gedaan en heeft geen resultaat 


DIW7022 kan wel opgenomen programma's afspelen 

 


Ook ik had problemen met het terugkijken van opgenomen tv en terugkijken. Mijn instellingen draaiden vanaf 2020 zonder (netwerk)problemen. Ik heb een Experiabox v10, een ARRIS tv-kastje. Het tv-kastje is rechtstreeks met een utp-kabel aangesloten op de Experiabox.

Het probleem wat ik had was dat meerdere keren per uur het beeld stil viel en na enkele seconden weer verder ging. Ging je daarna een stukje terug, en opnieuw dat stuk afspeelde, dan was er geen hapering meer. Volgens mij lag het dus niet aan de opname, maar aan de stream

In 1e instantie gaf men mijn (extra) switch de schuld. Deze zit op een andere utp-poort van de mediabox. Deze dus losgekoppeld, maar het probleem bleef. Ook alles (meerdere) keren gereset,

Bij metingen in het netwerk kwam naar voren de dat livestream 99.8% storingsvrij was, maar de opgenomen videostream slecht 85%.

Er is van alles geprobeerd: Nieuw tv-kastje, nieuwe glasvezelkast, metingen in de (wijk)centrale, andere poort in deze centrale. Niets heeft geholpen, totdat een monteur in de Experiabox de IP6-switch een week geleden uitschakelde. Hierna heb ik geen problemen meer gehad.


Ik durf niet te zeggen of het uitschakelen van ip-6 de oorzaak is geweest, maar inmiddels ben ik een paar maanden verder en er heeft zich geen enkel probleem meer voorgedaan met mijn systeem.