Skip to main content
Beantwoord

Problemen met koppeling van afstandbediening TV+ Box

• March 9, 2025
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

Ik heb regelmatig problemen met de afstandsbediening van de KPN TV+ Box.

Soms ineens tijdens het kijken van een programma,  soms wanneer ik iets even op pauze zet voor een toilet break, verzin het maar,  maar dan ineens,  out-of-the-blue komt het scherm met het verzoek om de afstandsbediening te koppelen. 

Op andere momenten werkt de afstandsbediening geheel niet of reageert zeer langzaam. 

Ik heb al een nieuwe afstandsbediening gekregen, ik is het TV+ kastje al vervangen, op de LG TV heb ik het kastje al op een andere HDMI porto aangesloten,  maar het mag allemaal niet baten. Het probleem blijft bestaan.…

Zojuist was het weer zo dat ik de afstandsbediening opnieuw moest koppelen, dus batterijen er weer uit en erin, 7 en 9 samen indrukken en voila, weer gekoppeld... niet dus dit keer…

Nu koppelt hij wel, maar reageert nergens meer op wanneer ik op OK moet klikken. 

Nu wederom de oude afstandsbediening gepakt, TV+ kastje in koppel modus,  batterijen erin, 7 en 9 samen een gek genoeg werkt het nu wel weer. 

Ik wordt er zo onderhand gestoord van dat dit zo vaak voorkomt. 

Als iemand hier een oplossing voor weet... ik hoor het graag!

Ik ben nog wel aardig technisch, maar ik krijg de wind weer van voren wanneer vrouwlief dit probleem weer voor haar kiezen krijgt..

Thanks!

Beste antwoord door Peter Tijsma

Hoi Carly,

Yes,  ik heb uiteindelijk via het servicenummer een monteur op bezoek gekregen en die heeft zo'n beetje alles vervangen door nieuwe exemplaren. 

Nu is het probleem opgelost 👍

Goede service van KPN 😁

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat vreemd dat dit dan steeds weer voorkomt Peter, ook met nieuwe en vervangende apparatuur. Is de ontvanger uit het zicht geplaatst? Zou er iets van andere apparatuur in de buurt kunnen staan die de koppeling via bluetooth kan verstoren?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2025

Zeg het maar. Volgens mij staat er niets bijzonders in de buurt.

Ik ben er echter wel helemaal klaar mee en overweeg wellicht over te stappen naar een andere provider.

Mocht je nog suggesties/oplossingen hebben... Ik hoor het graag

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat ziet er tamelijk standaard uit Peter, ik kan zo op het oog niet iets aanwijzen wat dit kan verklaren. De ontvanger en afstandsbediening zijn beide up-to-date? Los van een reset zie ik dan niet direct een alternatieve oplossing.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2025

Exact en alles is up to date. Firmware up to date van alles. 

Ook factory reset gedaan.. Blijft hetzelfde....

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zou ik toch even contact zoeken met de klantenservice zodat alles nog eens stap voor stap kan worden nagelopen. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Nieuwkomer
  • March 30, 2025

Hoi Peter, 

Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Ben benieuwd, want ik heb hier ook al een tijd hetzelfde probleem. Om gek van te worden. Heb een tijdje mijn soundbar losgekoppeld. Leek toen beter te gaan. Later een andere soundbar gekoppeld en al snel weer hetzelfde probleem! Dus ik vermoedt zelf dat het kastje stoort met Bluetooth apparatuur. 

Was even benieuwd naar jouw afwikkeling voor ik weer contact met de klantenservice opneem.

Grt,

Carly Hoyer 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 30, 2025

Hoi Carly,

Yes,  ik heb uiteindelijk via het servicenummer een monteur op bezoek gekregen en die heeft zo'n beetje alles vervangen door nieuwe exemplaren. 

Nu is het probleem opgelost 👍

Goede service van KPN 😁

• Nieuwkomer
  • March 30, 2025

Bedankt voor je reactie Peter! Ik ga dit ook eens bespreken met KPN. Misschien is dit ook een oplossing voor mij. 

Groeten,

Carly