Skip to main content

Wij hebben al langere tijd KPN TV, dit werkte altijd goed totdat …. we glasvezel kregen! We hebben het probleem dat we nu ‘n KPN iTV app hebben, maar dan werkt de witte (KPN) afstandsbediening niet. Alleen werkt dat nu met de originele afstandsbediening van Samsung. Maar die heeft zeer beperkte opties. 
Ik heb gebeld met de klantenservice en die hebben me geadviseerd de Arris modem te reactiveren. Nu werkt de afstandsbediening, maar hapert het beeld! 

Daarom de volgende vragen:

• hoe kun je de KPN app bedienen met de witte KPN afstandsbediening?
  • hoe kun je het haperen van het beeld vermijden? 
  • waarom hebben we nu deze problemen sinds we glasvezel hebben terwijl we daarvoor die problemen niet hadden? 

Hallo @Pjotr van Leeuwen ,

De beste oplossing is om jouw TV-ontvanger bekabeld aan te sluiten op jouw modem. 

Een alternatief is om de Wifi in jouw huis te verbeteren. Gebruik daarvoor de Wifi Manager:

Hi @Pjotr van Leeuwen,

De witte afstandsbediening is voor het bedienen van je ontvanger, en als de de tv en afstandsbediening aan elkaar gekoppeld zijn is het ook mogelijk om bepaalde functies van de tv te bedienen (aan/uit, geluid en bronselectie). Als je gebruik maakt van de app, klopt het dat je die dus niet kunt bedienen met de witte afstandsbediening. Dat zal ook niet anders worden, dus het lijkt me voor jullie van belang om toch weer via de tv-ontvanger te gaan kijken om gebruik te maken van alle functies én de witte afstandsbediening!

Om te beginnen ben ik benieuwd naar het volgende: werkte het goed met de tv-ontvanger totdat jullie glasvezel kregen en zijn jullie daarom de app gaan gebruiken? Of hadden jullie de app al in gebruik vóór de overgang naar glasvezel?
Welk modem hebben jullie nu en hoe is de Arris daar op aangesloten? Is dat met een rechtstreekse kabel of loopt dit via een versterker of extra router of iets dergelijks?

De overstap naar glasvezel zelf zou geen invloed moeten hebben op de kwaliteit van het tv kijken, maar hebben jullie wellicht een ander modem ontvangen? Of wellichte nieuwe of andere wifiversterkers? 

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer