Skip to main content
Beantwoord

Problemen met KPN TV via Asus routers

• September 17, 2025
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

Beste, 

ik ben sinds vorige week overgestapt van Ziggo naar KPN. mijn thuisnetwerk bestaat uit 3 mesh routers van Asus. Zenwifi Pro ET12. Deze werktee feilloos met Ziggo Next kastjes en ook het netwerk is stabiel altijd stabiel met hoge snelheid. 

Bij het aansluiten van het KPN TV kastje hapert het beeld vast na ongeveer 10 seconden. In eerste instantie dacht ik omdat mijn hubje niet managed is. maar rechstreeks op een poort van de Asus was ook geen optie. ook via de wifi van de Asus werkte het ook niet. 

Uiteindelijk direct op de KPN box en nu werkt het maar dit is wat mij betreft een workaround. uiteindelijk wil ik via de TV ook bv fotos of filmpjes kunnen kijken op de TV via het interne netwerk. 

Wat moet ik evt aanpassen in de instelling van de Asus router? 

Andere tips? 

ik hoor het graag. 

Alvast bedankt

Jack

Beste antwoord door JackBOZ

Bedankt ​@Vikash van KPN  ik had dit ook al gezien, ik weet echter niet welk profiel te kiezen.

Omdat ik ook problemen had met de app op mijn Samsung Q90 TV is er inmiddels een tweede TV kastje gekomen en heb ik daarom er maar voor gekozen om naast mijn bestaande wifi netwerk een tweede wifi via de experiabox en wifi versterkers aan te zetten. hierop zijn beide TV's nu aangesloten. Niet ideaal maar vooralsnog de meest werkbare oplossing.

Bedankt voor de hulp.

7 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 17, 2025

Ondersteunen jouw routers IGMP Snooping of IGMP Proxy? 

koppel eerst jouw routers los en hang jouw Experiabox en sluit ook rechtstreeks via lankabel ook jouw KPN TV + box en kijken of jou KPN TV + box afspeelt via jou KPN Experiabox. 

Speelt jou KPN TV + box via jouw KPN Experiabox goed? 

Raadpleeg eerst de handleidingen van jouw eigen routers. 

Maar ik raad aan voor zeer goede TV en streaming van jou KPN TV + box. Om de KPN Experiabox te gaan gebruiken.  Als je eigen modems of routers gaat gebruiken. KPN klantenservice kan helaas geen support aanbieden als je eigen router of modem aansluit op jouw internetverbinding. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Hallo Frans,

bedankt voor jouw rreactie. Rechtstreeks via kabel op de experiabox werkt idd. IGM Snooping en IGM proxy ga ik even op zoeken hoe dat ik dat kan instellen op de router.

Bij de overstap had ik nog expliciet gevraagd of het bestaande thuisnetwerk in gebruik kon blijven. Het was allemaal geen probleem. Helaas.

Op het netwerk zitten rond de 25 devices, VPN van extern naar huis etc. Dat is niet zomaar even omgezet en daarnaast een behoorlijke desinvestering om de Asus routers maar aan de kant te zetten. 

bedankt. 

• September 17, 2025

Bij de overstap had ik nog expliciet gevraagd of het bestaande thuisnetwerk in gebruik kon blijven. Het was allemaal geen probleem.

Dat kan ook gewoon. Alleen de tv ontvangers werken niet achter een 2de router. 

Heb je alleen problemen met live tv kijken? Als je een programma van gisteren terug kijkt via de gids, werkt het dan wel goed?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

zoals je aangeeft werkt het idd. maar dat was niet hoe het voorgesteld ism, maar ik denk dat ik geen andere keuze heb dan het zo aansluiten, want ik zie inmiddels dat op mijn routers IGMP Snooping aan staat maar IGMP Proxy niet wordt ondersteund. 

Los van de problemen met het kastje werkt ook de app niet goed op de andere TV. daar is een storing voor gelogd dus die wachten we maar even af. 

Ik zal de verkoopafdeling die dit verkocht heeft maar eens gaan bellen want hier hadden ze mij toch wel wat beter mogen adviseren. 

Maar bedankt voor de hulp hier. Er is nu duidelijkheid dat het niet gaat werken.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@JackBOZ. Welkom op de community! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet heel veel verstand heb van de Asus ZenWiFi Pro ET12 en de specifieke instellingen. Daarom heb ik even op de website van Asus gezocht en misschien heb je iets aan deze link.  Hopelijk helpt dit je een stap verder. Mocht je nog specifieke vragen hebben over de instellingen, dan zijn er vast andere leden in de community die je daar verder mee kunnen helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 22, 2025

Bedankt ​@Vikash van KPN  ik had dit ook al gezien, ik weet echter niet welk profiel te kiezen.

Omdat ik ook problemen had met de app op mijn Samsung Q90 TV is er inmiddels een tweede TV kastje gekomen en heb ik daarom er maar voor gekozen om naast mijn bestaande wifi netwerk een tweede wifi via de experiabox en wifi versterkers aan te zetten. hierop zijn beide TV's nu aangesloten. Niet ideaal maar vooralsnog de meest werkbare oplossing.

Bedankt voor de hulp.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn dat je even laat weten hoe je het hebt opgelost. Goed om te horen dat het met de extra tv-ontvanger en de aparte wifi nu in ieder geval werkbaar is. Ik snap dat dit niet de meest ideale oplossing is, maar mooi dat je zo toch weer tv kunt kijken.

Bedankt voor je terugkoppeling!