Skip to main content
Vraag

Problemen met nieuwe KPN TV app, traag en slechte reactie afstandsbediening

• January 18, 2025
  • 19 reacties
  • 346 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom is de nieuwe kpn tv app zo slecht...hij is traag,springt opeens terug naar home en afstandsbediening reageert ook niet goed op app!!!! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2025

Op wat voor een apparaat gebruik je de smart-TV+ app?

• Helper
  • January 19, 2025

Dit is precies wat ik zelf ook al dagen ervaar en heb geprobeerd uit te leggen aan de moderators van KPN. 

Wij zijn er onderling niet uitgekomen, dus nog steeds waardeloos. Misschien toch maar eens voorleggen aan Radar of Kassa. De app gebruiken wij in de slaapkamer zodat je geen kastje, snoeren e.d. nodig hebt. Inmiddels NL Ziet geïnstalleerd, zonder problemen. Zou graag terug willen naar de oude applicatie van KPN, maar dat gaat niet meer. Ik kan wel van alles opsommen wat er niet goed gaat, maar ben er echt klaar mee. Onze smart tv is Sony Bravia, in oktober 2022 aangeschaft…

Ook interactieve tv van kpn met kastje, ontvanger etc. ligt er wekelijks uit door foutcodes 143, 400 en noem maar op. Zou heel graag willen overstappen maar contract loopt tot eind 2025

Forum|alt.badge.img

Precies....mijn vriendin in Amsterdam kampt met dezelfde problemen, dus het ligt niet aan het kastje,tv of internet

Forum|alt.badge.img

Mijn tv zit rechtstreeks op mijn modem...ik heb dus geen kastje 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2025

Mijn tv zit rechtstreeks op mijn modem...ik heb dus geen kastje 

Maar heb je wel een tv-abonnement met een tv-decoder van KPN? ​@Peters.kanters , want zonder tv-abo kun je geen KPN TV kijken via een app van KPN.

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2025

@MatjeNL, Heb jij wellicht een "draadloze" verbindingsset is gebruik?

• Helper
  • January 20, 2025

Vlgs mij heeft Peter zelf geen problemen, maar zijn vriendin in Amsterdam 😉

Forum|alt.badge.img

Nee hoor ik wil gewoon even aangeven dat het niet aan mij ligt...mijn vriendin is n grote meid en kan voor zichzelf zorgen ;-)))

Forum|alt.badge.img

Bij oude app werkte alles gewoon goed!!!!

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2025

Maar ​@Peters.kanters, op wat voor een apparaat gebruik je de smart-TV+ app?

• Topper
  • January 20, 2025

Waarom is de nieuwe kpn tv app zo slecht...hij is traag,springt opeens terug naar home en afstandsbediening reageert ook niet goed op app!!!! 

Bij mij ook, zowel op het eigen tv kastje, als de app op mijn Nokia 8010 streamer.

• Helper
  • January 20, 2025

Wjp: je vroeg of ik wel eens een 'draadloze' verbindingsset heb gebruikt? Op m'n tv in de woonkamer wel. Daarop is in het algemeen normaal tv te kijken. Maar, omdat we de laatste maanden minimaal 2x per week het bekende blauwe scherm met foutcodes te zien krijgen, had ik ook op deze tv (Sony Bravia) de KPN app geïnstalleerd. Tot voor kort werkte die app uitstekend. Vervolg is iedereen bekend. Super slecht. In onze slaapkamer hangt de tv (ook Sony Bravia) aan de muur, vlakbij een stopcontact. Ik wil simpelweg geen draden of kastjes enz. daar!

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2025

Heb je die "draadloze" verbindingsset nog steeds in gebruik?

De foutcodes 143 en 400 zijn nu typisch van die foutcodes die wijzen op een probleem met de "draadloze" verbindingsset.

Tegenwoordig kan je veel beter een Mesh wifi netwerk gebruiken als kabels trekken niet mogelijk is.

• Helper
  • January 20, 2025

Wat is een Mesh wifi netwerk? Ik ben een leek op dit gebied. We hebben glasvezel van KPN. Eigenlijk lijkt het dat sinds die tijd, dacht ik 2021 aangelegd, dat de foutcodes steeds vaker voorkomen.

Er hangt van alles in de meterkast, experiabox, glasvezel kastje, ontvanger etc. De modem in de woonkamer met een andere ontvanger in het stopcontact vlakbij de tv

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2025

Wat is een Mesh wifi netwerk? 

Je kunt beter "super"WiFi's gebruiken.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Peters.kanters Hi Peter, we denken hier in de community graag met je mee.

Om dat goed te kunnen doen hebben we zo veel mogelijk informatie van je nodig, anders kunnen we je moeilijk verder helpen. Zoals ​@wjb ook vroeg, op wat voor apparaat gebruik je de Smart TV+ app? Hoe is je tv verbonden met je modem? 

Maar ​@Peters.kanters, op wat voor een apparaat gebruik je de smart-TV+ app?

@MatjeNL We helpen je graag als je tegen dingen aan loopt, we zien alleen dat je nu jouw verhaal in verschillende topics deelt. Dat is niet de bedoeling: dat maakt het voor zowel de starter van het topic als behulpzame gebruikers in de community niet handiger en overzichtelijker. Daarom bij deze het verzoek: heb je nog vragen of loop je nog tegen dingen aan, deel het dan alsnog in het topic waarin je jouw situatie al besproken hebt, of nog beter: maak dan je eigen topic aan, zo kunnen we iedereen goed helpen.

Forum|alt.badge.img

Daar ligt het niet aan bij de oude app had ik weinig tot geen problemen 

wjb
Wijsgeer
  • January 22, 2025

Daar ligt het niet aan bij de oude app had ik weinig tot geen problemen 

Op wat voor een apparaat gebruik je de smart-TV+ app?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik begrijp je standpunt ​@Peters.kanters, maar zonder de informatie die we nodig hebben kunnen we er hier helemaal niets over roepen. Als je de gestelde vragen kunt beantwoorden, dan kunnen we je verder op weg helpen.