Skip to main content

Sinds de update naar de nieuwe versie van de KPN TV app ervaren wij de volgende problemen.

  1. Tijdens het kijken naar bijvoorbeeld het nieuws op RTL 4 (19:30 uur) begint na enkele seconden het beeld te haperen. Het geluid loopt gewoon door zonder haperingen, het lijkt alleen het beeldsignaal te zijn. Later op de avond nogmaals geprobeerd op een andere zender (Discovery) en daar geen problemen.
  2. Wanneer ik een uitzending terug wil kijken vanaf het begin (RTL Nieuws om 19:30) gaat dit goed. Het programma speelt af, hier geen problemen. Wanneer ik dan een stukje terug wil spoelen en dan wil afspelen, springt de TV app terug naar de live uitzending op dat moment en ben ik heel het programma terugkijken kwijt. Dit gebeurd elke keer bij bovenstaande handeling.

De versie van de TV App die ik gebruik is 3.0.16 en de TV is een Philips 55PUS7502/12 op Android

@ArnoW 

Vraagje, waarom gebruik je de KPN tv decoder niet?

Dan heb je zo wie zo beter beeld.


@ArnoW

Vraagje, waarom gebruik je de KPN tv decoder niet?

Dan heb je zo wie zo beter beeld.

Dan kunnen wij af met 1 afstandsbediening voor TV / NetFlix / Videoland en USB. Tijdje geleden bezig geweest om de KPN afstandbediening te koppelen zodat deze met de TV gebruikt kan worden maar dan werkt de koppeling met soundbad niet dus dit is nu de makkelijkste set-up. Buiten bovenstaande, voor de update naar de nieuwe TV App werkte alles...


@ArnoW 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

En hoe is de KPN tv decoder naar de tv aangesloten en hoe is de Soundbar aangesloten? 

 

Bij ons werkt het perfect, ook bij de vorige KPN tv decoder. 


@joop2011 

Het gaat om de Arris VIP 5202, Bose Soundbar 300 en de Philips TV hierboven genoemd.

Arris zit met HDMI op de TV aangesloten en de Bose ook met HDMI op de TV


@joop2011

Het gaat om de Arris VIP 5202, Bose Soundbar 300 en de Philips TV hierboven genoemd.

Arris zit met HDMI op de TV aangesloten en de Bose ook met HDMI op de TV

 

Ik ga ervan uit de de Bose op de eARC of ARC uitgang op de tv zit.

Dan zet de tv de Bose aan of uit.

 

De Arris VIP 5202 heeft helaas geen CEC, dus die kan de tv niet aan / uit zetten en andersom ook niet.

De nieuwe DIW7022 (KPN tv+ box) kan dat wel, maar dan moet je je abonnement omzetten naar KPN tv+.

Dat kan door 0800-0402 te bellen.

Dan kan je alles, ook de app's (die zitten goed op de DIW7022) met 1 afstandsbediening bedienen.


@joop2011

De Bose zit inderdaad aangesloten op de ARC uitgang van de TV en wanneer ik de TV aan of uit zet, gaat de Bose mee aan en uit, dat gedeelte werkt. Ik kan met de KPN afstandsbediening ook de TV aan en uit zetten alleen voor de rest werken de knoppen niet, dus ik kan niet door het menu van de TV browsen om bijvoorbeeld de KPN TV app te starten of een streamingsdienst op te starten.

 

Is het verschil tussen mijn huidige abonnement en het KPN TV+ alleen het kastje of is dit abonnement ook duurder?


Beste @ArnoW, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Het advies van joop2011 om te kiezen voor een TV+-ontvanger is zeker het overwegen waard. Alle andere apps kan je dan ook via de ontvanger gebruiken. Mocht je meer informatie willen en zien of dit in jouw pakket past, neem dan even contact op met 0800-0402. 

Hiernaast moet het kijken via de Smarttv app natuurlijk ook gewoon werken. Daarom heb ik daarvoor een ticket aangemaakt en wordt er binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. 


Beste @ArnoW, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Het advies van joop2011 om te kiezen voor een TV+-ontvanger is zeker het overwegen waard. Alle andere apps kan je dan ook via de ontvanger gebruiken. Mocht je meer informatie willen en zien of dit in jouw pakket past, neem dan even contact op met 0800-0402. 

Hiernaast moet het kijken via de Smarttv app natuurlijk ook gewoon werken. Daarom heb ik daarvoor een ticket aangemaakt en wordt er binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. 

Bedankt @Marcia_ ik heb reeds een SMS ontvangen dat er contact opgenomen wordt. Weet jij of ik tijdens dit telefoongesprek ook handelingen uit moeten voeren op mijn apparatuur thuis of dat het puur om informatie gaat? Ik ben namelijk morgen niet thuis, vandaag wel en woensdag eventueel ook. Weet niet of hier rekening mee gehouden kan worden, scheelt jullie ook weer een belletje...


Gisteren gesproken met medewerker van KPN en om het een en ander uit te sluiten, in dit geval WiFi. De TV bedraad aangesloten en 's avonds getest. Helaas weer hetzelfde probleem. Beeld en geluid stoppen, geluid gaat eerder door en beeld volgt later, hierdoor klopt geluid niet met beeld, scheelt tussen de 5 en 10 seconden. Exacte stappen zijn als volgt:

  1. Rond 19:40 App gestart, gekozen voor RTL 4 waar op dat moment het journaal bezig is.
  2. Kiezen voor; Uitzending vanaf het begin starten
  3. Uitzending pauzeren
  4. Uitzending verder kijken

Na enige tijd treed het probleem met beeld en geluid op. Zal vandaag nog telefonisch contact opnemen met KPN om na te gaan wat de vervolgstappen zijn.


Zojuist KPN gesproken en afgestemd om meer te testen. Probleem zit nu in het on-demand (terugkijken) dus ik ga kijken of het probleem ook speelt met live TV kijken en of het ook op andere zenders speelt. Wordt vervolgd….