Skip to main content
Vraag

Problemen met opnames en apps op Arris VIP2952

• December 22, 2025
  • 8 reacties
  • 61 keer bekeken

Heb nu al een aantal maanden problemen met de tv ontvanger VIP 2952 die voor problemen zorgt, opnames lopen vast , apps die blijven hangen of heel traag zijn , als je een programma op pauze zet gaat hij 1 sec later zelf weer op play , zenders die ineens niet beschikbaar zijn.

Elke keer bij de klantenservice hetzelfde verhaal ( ontvanger resetten , op afstand opnieuw laten opstarten , modem resetten , zorgen voor de nieuwste software) en soms lijkt dat even te helpen ,maar meestal niet.  Ik heb geen problemen met andere de andere ontvangen DW7022

Ik wordt er echt een beetje moe van.

Vandaag weer contact gehad en weer zelfde verhaal en dan krijg je als aanbod dat ze nieuw TV-ontvanger gaan sturen maar dan wordt de huur met EUR 1,50 verhoogd wel apart.

Ongeveer 15 minuten na het gesprek en gezegd dat ik ontevreden ben gaat mij modem in eens restarten? Heel apart.

Mvg Ruud

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Heb je nu een Arris 2952 én een DIW7022 (TV+) ontvanger? In hetzelfde TV abonnement?

Zo ja, dan lijkt me dat een administratief foutje. Als je eenmaal bent overgestapt op TV+ abonnement werkt de oudere Arris ontvanger in principe niet meer, die zijn ze dus vergeten uit te schakelen. Dan zit er niets anders op om deze om te ruilen voor een tweede DIW ontvanger.

Als ik je verkeerd begrepen heb en je géén TV+ abonnement hebt maar een ouder iTV abonnement (dus géén DIW ontvanger in huis), dan kunnen deze symptomen ook nog komen door de combinatie Experiabox V10A met glasvezel.  Daar zijn in dit forum al meerdere berichten over geweest, bevestigd door de moderators.

In ieder geval zou je eerst nog kunnen proberen de hele keten te herstarten, vanaf het aansluitpunt: glasvezelkastje, kpn modem, tv ontvanger. 2 minuten stekker eruit, daarna er weer in.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Begrijp ik goed dat je 1 x Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN TV+ box genoemd) hebt en 1 Arris VIP 2952

Die Arris VIP 2952 is voor app's zo wie zo veel te traag en te weinig intern geheugen.

Maar als ik het goed heb, worden alle “oude” KPN tv ontvangers gewisseld als je de DIW7022 neemt.

Het abonnement van € 10,-- gaat dan naar € 12,50

Een 2de blijft € 6,-- per maand.

Wat je ook kunt overwegen, als je contractvrij bent, om het KPN abonnement om te zetten naar het abonnement KPN tv+

Bel hiervoor gratis 0800-0402 (maar dat deed je al begreep ik)

KPN tv+ abonnement (KPN tv ontvanger(s) is (zijn) dan de Sagemcom DIW7022):

Internet 100/100 € 42,50 per maand

TV abonnement € 12,50 per maand

Totaal € 55,-- per maand

Voor een extra DIW7022 betaal je € 6,-- per maand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 22, 2025

Ik heb nu het volgende.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Je hebt nu Hussel.

Als je contractvrij bent, kan je het aanpassen naar KPN tv+

Internet (100 Mb/s) € 42,50

TV abonnement € 12,50 per maand

Extra tv ontvanger € 6,-- per maand

Je betaald dan € 6,20 minder per maand.

De laatste 2 blijven hetzelfde en kan je perfect op de Sagemcom DIW7022 zien.

Bel gratis 0800-0402

Je moet wel contractvrij zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 22, 2025

Dus alles blijft dat hetzelfde maar hussel wordt omgezet naar internet 100 Mb/s?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Dus alles blijft dat hetzelfde maar hussel wordt omgezet naar internet 100 Mb/s?

Je moet contractvrij zijn.

Hussel wordt dan KPN tv+ (abonnement vorm)

Internet wordt inderdaad 100 (op glasvezel FTTH 100/100, op koper wat maximaal (tot 100) mogelijk is)

En je bent goedkoper uit.

Maar ook als je het opname pakket los moet afnemen, ben je goedkoper uit.

Vraag hier wel om, anders kan het gebeuren dat je de opnames die nu hebt kwijt bent.

Maar opname pakket is niet meer gratis, ook niet bij 2 ontvangers.

Als je ook mobiel hebt of extra pakketten (en die heb je) en daarmee in level 2 of 3 hebt, dan wel. (combivoordeel heet dat nu)

Vraag hierna als je KPN belt.

Als je dit wilt, bel dan gratis 0800-0402

Vraag ook of je korting kan krijgen (ik zeg altijd nee heb je, ja kan je krijgen)😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 22, 2025

Bedankt ga binnenkort even bellen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@dolderman, je bent zo te zien al aardig op weg geholpen door de anderen 🙂 Als je telefonisch contact hebt (dat kan ook via een terugbelafspraak) kan je jouw huidige internet abonnement ook houden zoals het is, en het tv deel om laten zetten naar TV+. Dan verandert alleen het tv deel, en blijft de rest zoals je gewend bent.