Skip to main content
Beantwoord

Problemen met opnames: foutcode STB-zap-03/-40462 of opname stopt direct na het starten

• October 1, 2025
  • 14 reacties
  • 110 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb last van bovengenoemde foutcode bij terugkijken opnames.

ik heb ook last van het wel beginnen maar direct terug naar het opname menu springen van gemaakte opnames.

dit alles is begonnen na het opnieuw aansluiten van een nieuw modem na bliksemschade.

Beste antwoord door Wartywolfs

Dat zie ik ook wel eens, dat in de geplande opnamelijst van de mobiele tv+ app een opname icoon helemaal zwart is en geen verdere informatie meer heeft, als het programma in de gids tussen het moment van inplannen en het tijdstip van uitzending is vervangen door een een ander programma of is komen te vervallen. Daar is helaas niet veel aan te doen, behalve de geplande opnamelijst zo nu en dan checken in de mobiele tv+ app. (En dan proberen dit te herleiden naar die “foutieve” geplande opname op tv.kpn.com of op de tv ontvanger om die te kunnen annuleren en evt opnieuw in te plannen- een beetje omslachtig inderdaad…)

Maar je ziet dit dus niet bij alle opnames begrijp ik hieruit?

14 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

Is dat bij alle opnames? Of bij sommige, terwijl andere wel af te spelen zijn?

(Ik had laatst hetzelfde symptoom voor 2 specifieke opnames terwijl anderen waren wel afspeelbaar bleven.  Inmiddels opgelost.)

Gebeurt dit nog steeds nadat je het modem en tv ontvanger stroomloos hebt gemaakt en weer aangesloten?

Welk type tv ontvanger heb je precies?- ik zag net HDMI in je profiel staan, dat is het type aansluiting en dat hebben ze allemaal… Type naam staat meestal voorop je ontvanger.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

@Wartywolfs 

dank.

allebei gedaan.  Vandaag nogmaals.

gisteren weer een mislukte opname (in de kpn-itvapp zwart in geplande opnames en zwart in de lijst van opgenomen programma’s dit keer).

ik kan helaas pas beoordelen of het werkt bij het openen van een opname. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Dat zie ik ook wel eens, dat in de geplande opnamelijst van de mobiele tv+ app een opname icoon helemaal zwart is en geen verdere informatie meer heeft, als het programma in de gids tussen het moment van inplannen en het tijdstip van uitzending is vervangen door een een ander programma of is komen te vervallen. Daar is helaas niet veel aan te doen, behalve de geplande opnamelijst zo nu en dan checken in de mobiele tv+ app. (En dan proberen dit te herleiden naar die “foutieve” geplande opname op tv.kpn.com of op de tv ontvanger om die te kunnen annuleren en evt opnieuw in te plannen- een beetje omslachtig inderdaad…)

Maar je ziet dit dus niet bij alle opnames begrijp ik hieruit?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Nee. Als dat zo was, zou het schelen. Gisteren voor het eerst. Heb ook wel eens een mislukte opname doordat, in dit geval, een snookerwedstrijd in de plaats kwam.

mijn mislukte opnames zijn op dit moment, en waarvan ik het weet, van BBC en BBC NL. Ik kijk meestal pas veel later, dus moet afwachten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

HI ​@RunnieDePunnie, goed dat je dit meldt en jeetje, bliksemschade? Wat heftig. 😕 Hopelijk is het verder goed afgelopen. 

Dit is ook mijn eerste vermoeden. Je geeft aan dat dit al eens eerder is gebeurd, maar voor de opnames die je had gedaan op BBC en BBC NL was dit niet de oorzaak?
Zo niet, kun je dan nog aangeven om welke programma's het dan ging en hoe laat en wanneer deze uitgezonden zijn?

Dan kan ik dit in elk geval laten controleren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 4, 2025

@Sanne van KPN  ​@Wartywolfs 

ik zal, wanneer het zich onverhoopt blijft voordoen, noteren van wanneer en hoe laat de uitzending was. Heeft dat zin als dat pas veel later dan de mislukte opname is, trouwens? Ik weet dat jullie die daarvoor termijnen hebben?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 4, 2025

Niet bij alle opnames dus.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn! Het mooiste zou zijn als het een opname is van een programma/film dat niet langer dan 7 dagen geleden uitgezonden is. Als dat je lukt zou dat super zijn, maar alle informatie is welkom. 🙂
Dan kunnen we hopelijk in elk geval controleren of er met die uitzending iets mis is gegaan, of dat het hem toch ergens anders in zit. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 9, 2025

@Sanne van KPN 

mislukte opname van do 25 september 21.00 BBC1, Masterchef. Springt direct terug naar opnamelijst.

het is eerder gebeurd bij The Great British Sewing Bee op BBC1, Money For Nothing op BBC1, Interior Design Masters op BBC1 en nog twee afleveringen bij deze reeks Masterchef op BBC1. Dan gebeurde bovenstaande, of de opname werd zelfs niet, al is het maar heel kort, geopend.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super, dankjewel! 

Even nog een dubbelcheck tussendoor, heb je de TV-ontvanger al eens een reset gegeven sinds dit speelt? Herstarten had je al gedaan gaf je aan, dus een reset is dan een goede volgende stap. 
Ik weet niet welke ontvanger je precies hebt, dus voor de handigheid geef ik beide mogelijkheden mee: 

De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten | KPN Community
Problemen met KPN TV oplossen | KPN Community

Werken de opnames dan wel? Als de foutcode in beeld komt kan het zo zijn dat er bij ons platform iets niet goed zit, maar als hij helemaal terugspringt dan ben ik benieuwd of het toch niet in de ontvanger zit. 
Met een reset kan het dan opgelost zijn, dus ik ben benieuwd naar de resultaten! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 10, 2025

Zowel de tv-box (meerdere keren inmiddels, dat had ik zelf al gedaan maar iedereen roept dat altijd) als router gereset. ​@Sanne van KPN 

maar nogmaals, dat weet ik pas bij nieuwere opnames van met name bbc. DIY SOS was goed.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder, dan heeft het weinig zin om dat nogmaals te doen. Ik heb je melding in elk geval doorgegeven, dus mocht ik daar terugkoppeling op krijgen dan laat ik het hier weten! 

Als je in de tussentijd nog nieuwe voorbeelden tegenkomt, meld ze hier dan gerust. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

@Sanne van KPN  en weer een uit juni, van BBCNL. Begin goed, toen stilvallend beeld, geknars, en zwart beeld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heel fijn dat je dit meldt, want ik zie nu ook dat ik helemaal ben vergeten om een terugkoppeling te geven. Excuses! 😣

Er zijn wat issues met opnames terugkijken, met name met de foutcode die je noemde in het begin, maar dan gaat het bij alle opnames mis. Bij jou is het alleen met sommige programma's op BBCNL en BBC toch? 

Daarnaast heb je nu geknars en zwart beeld, dat is apart… gebeurt dat alleen bij deze opname? Verder gebeurt het niet bij live TV kijken e.d.? Zo niet, dan gok ik dat deze uitzending niet helemaal zuiver was. Dat kunnen we na afloop niet meer herstellen, maar ik zal het signaal in elk geval doorgeven. Mocht het herhaald worden in de toekomst dan kunnen we er scherp op zijn.