Skip to main content
Vraag

Problemen met opnames, onder andere dubbele geplande opnames

• November 8, 2025
  • 15 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb steeds het probleem bij een opname die geplant staat staat steeds dubbel een keer kan ik het wel verwijderen en dan weer niet ook verdwijnd met verwijderen een ander programma dan wat er verwijderd moet worden. Opnemen werkt ook niet goed zo zijn er opnames uit de lijst en ga zo maar door het begint me nu wel erg irritant te worden weet wel dat er meerdere dingen hier niet goed gaat

Hoop dit opgelost te krijgen betaal er genoeg voor en verwacht dan ook dat het allemaal goed moet werken 

15 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Bluemerle, welkom op de KPN Community. Als het opnemen gedeelte van het abonnement niet goed werkt, is dat natuurlijk niet fijn. Je plant immers niet voor niets opnames in. Gelukkig is als het goed een oplossing op komst. In de nieuwste software update voor de KPN TV+ Box zitten verbeteringen aan het opnemen gedeelte

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.210.1 | KPN Community Deze update wordt in de loop van de week bij alle boxen uitgerold. Mochten er dan nog issues zijn? Laat het dan even weten! 

• Helper
  • January 5, 2026

Helaas is het euvel mbt opnames in de overzichten, na enkele maanden,  nog steeds hopeloos. Dubbel, niet te verwijderen enz. Elke keer de tv box herstarten lijkt voor nu de enige oplossing. Beetje jammer dit.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dit probleem is nog altijd in behandeling bij het tv team. Als je de tv-ontvanger een herstart zijn de dubbele opnames dan wel te verwijderen? Of zijn ze verdwenen uit de lijst met opnames? ​@Annette62 

• Helper
  • January 12, 2026

Soms te verwijderen, soms geheel verdwenen. Overigens is overzicht geplande opnames helemaal drama: vaak dubbel , althans dat lijkt, echter als je de geplande opnames aanklikt staat er een ander programma .....dus als je een zgn dubbele opname uit lijst gepland zomaar verwijderd, verwijder je vaak een ander programma wat je ook geprogrammeerd hebt. Dit is al maanden overigens, duurde even voor ik bovenstaande ontdekte dus verwijder nu niets meer zonder even te kijken. En ja herstarten helpt maar dat kun/moet je dus elke dag opnieuw opstarten. Zo niet fijn dit.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In december was er een probleem met onze tv-gids. Dat heeft er voor gezorgd dat er tot 1 januari veel dubbele opnames verschenen. Heb je sinds 1 januari nog altijd veel dubbele opnames. Ik lees in jouw uitgebreide verhaal ook veel BBC NL. Zijn de dubbele opnames voornamelijk bij BBC NL of ook bij andere zenders? 

• Helper
  • January 17, 2026

Dubbele opnames, wat ze dus niet zijn, lijken opgelost. Probleem blijft nog wel Gids, staat nog weleens een ander programma dan dat er daadwerkelijk wordt uitgezonden, meestal bij BBC NL.

Merkte dat bv op bij een programma dat ik wilde opnemen, bij snelle check geplande opnames kwam dit niet voor in de lijst maar een ander programma. Daarna direct gids weer gecheckt, en....daar stond nu ineens het programma wat in de geplande opnames stond.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat klinkt goed met betrekking tot de "dubbele opnames". Blijft alleen dan nog de gids over. 
Begrijp ik het goed, dat de gids dan eerst verkeerde info aangeeft en dan even later weer wel de juiste aangeeft? 

• Helper
  • January 19, 2026

Dat begrijp je goed.

Overigens vandaag weer zgn dubbele opnames in de lijst gepland terwijl het bij het aanklikken echt twee verschillende programma's zijn. Wederom bij bbc nl

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zou je jouw community profiel eens in willen vullen ​@Annette62, dan kan er verder onderzoek gedaan worden naar wat er bij jouw opname lijst precies misgaat. We zijn ook erg benieuwd naar voorbeeld programma's die dan al dan niet tijdelijk dubbel in de lijst verschijnen. 

• Helper
  • January 26, 2026

Profiel ingevuld.

Zie bijlages voor probleem, lijken in de lijst "gepland" dus dubbele opnames echter zijn het niet, zie programmatitel boven in scherm. 

• Helper
  • January 26, 2026

Na herstarten kpn+ box zijn de zgn dubbele omgezet naar juiste titel in de lijst. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elke dag, soms paar keer per dag, de box moet herstarten?

Overigens als de geplande opnames zijn opgenomen, staan ze wel juist in "opgenomen"

Graag zsm oplossing

• Helper
  • January 26, 2026

Overigens zeker laatste week ook soms in GIDS andere programmatitel dan daadwerkelijke programma wat uitgezonden wordt, opgevallen bij SBS6. 

• Helper
  • January 26, 2026

En nog 1 in de geplande opnames die onjuist vermeld staat. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor de foto! Hier kunnen we verder mee.

• Helper
  • January 28, 2026

Graag gedaan, hopelijk leidt het naar de oplossing voor dit issue! 🤞🏻👍🏻