Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik problemen met het terugkijken van programma's op elke zender. Dit is eigenlijk onmogelijk. Het beeld stopt ermee. Beeld gaat uiteindelijk op zwart en er gebeurt niks meer.

Bij pauzeren van programma's die worden uitgezonden, gebeurt exact hetzelfde. Na een hoop gedoe hervat het programma zich soms weer, maar dan springt het een stuk naar voren.

Het is niet te doen. Ik heb alles al gereset, ik heb al een zogenaamde "frisse start" gedaan, maar niks helpt.

Internet doet t verder prima, Netflix ook geen problemen. De box zit met een kabel gekoppeld.

Ben al eeuwen klant bij jullie (en betaal me blauw) , maar dit soort dingen maakt me aan het twijfelen om over te stappen, alles moet gewoon functioneren zoals het hoort, zeker voor bijna 60 euro per maand! 

Hi @Miri! Dat is inderdaad niet prettig TV kijken. 😕 Je hebt alles al gedaan wat ik normaal zou adviseren, dus ik heb de verbinding doorgenomen en ik zie dat je een wat oude ontvanger hebt (HMB2260), dus je kunt deze het beste omruilen. De opnames op je huidige ontvanger staan op de harde schijf van de ontvanger en zijn dus niet online opgeslagen, maar ik zie dat je geen opnemen pakket hebt dus je kunt hem zonder problemen omruilen. Ik hoop dat de nieuwe ontvanger zijn werk goed doet en dat je deze snel in huis hebt! 


Oh ok, daar had ik idd nog niet aan gedacht, wist niet dat dat zomaar kon! Ik ga er achteraan en hoop dat t dan opgelost is. 

Heb idd geen opnemen pakket, ik gebruik hooguit de terugkijken functie.

EDIT: dit geprobeerd, maar na doorlopen van de eerste twee stappen komt er het bericht dat m'n modem en tv ontvanger geschikt zijn en dat het maken van een omruilafspraak niet nodig is. Ik kom dus niet verder zo. 


Of de ontvanger is zo oud dat het systeem hem niet herkent, of het systeem is in de war. Zou je voor de zekerheid het serienummer van je ontvanger in je forumprofiel willen zetten en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan pak ik het verder op! 


Hij herkent de ontvanger wel, benoemt ook welke ik heb. Maar vervolgens kan ik nergens op doorklikken omdat t allemaal in orde zou zijn. 

Ik heb het serienummer achter het type tv ontvanger gezet in m'n profiel (tenminste, neem aan dat ik de juiste te pakken heb zo)!

​Ik hoor graag hoe verder!


Gekke servicetool ook. Geen probleem, dan werken we er omheen! 

Ik heb een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Je krijgt een SMS met de omruil en verzendinformatie. Vergeet dus niet om je oude ontvanger in een doos mee te nemen en een geldig legitimatiebewijs van de contractant. 🙂 Je krijgt ook een SMS als het pakketje klaarligt bij het PostNL punt. Dat zal op de 28e zijn (duurt wat langer vanwege de feestdagen).

Ik hoop dat het met de nieuwe ontvanger beter gaat, laat je het hier weten? Voor nu alvast fijne kerstdagen gewenst! 🎄


Zojuist de oude omgeruild voor de nieuwe bij het postkantoor, maar er zit gewoon weer een HMB2260 in de doos die ik net open 😂, dus ik vraag me af of dit het op gaat lossen..

We gaan het zien.

Tot zover dank voor het regelen in ieder geval!


Bijzonder. 😅 Maar wellicht dat die liever doet dan je oude ontvanger. Hoe gaat het nu?


So far so good.. Maar heb nog geen programma teruggekeken. Pauzeren lijkt tot nu toe goed te gaan 🤞. 

Maar ik neem aan dat ik een hele andere ontvanger had moeten krijgen? Moest echt heel hard lachen toen ik de doos opende 🤣


Meestal wordt er inderdaad een nieuwer type opgestuurd, maar het hangt dus van de voorraad af. 😅 We sturen echter geen niet-werkende of verouderde ontvangers op, dus ik heb goede hoop voor deze. Nu blijkt dat mijn systeem ook dacht dat je een veel oudere ontvanger had dan je daadwerkelijk had, dus eigenaardig allemaal. 

Als deze zijn werk goed doet is het geen probleem, dus ik duim dat hij netjes blijft werken. Mocht daar toch verandering in komen, laat je het weten? 


Hai @Sanne_M, 

Het is een tijdje goed gegaan met de "nieuwe" ontvanger, maar sinds vorige week weer problemen. Terugkijken van een programma is onmogelijk, hij slaat elke keer vast en reageert dan nergens meer op. Enige wat ik dan nog kan doen, is overal de stroom afhalen en alles opnieuw opstarten. Dit ongeveer 4x in een programma van een uur.

 

Live Pauzeren werkt ook niet zoals 't hoort, eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik heb het er lichtelijk mee gehad nu en vraag me af wat de mogelijkheden nog zijn.

 

Groetjes, Miriam 


Hi @Miri, goed dat je weer in de lucht komt! Al is het minder leuk dat de problemen weer terug zijn. 

Je noemt dat je hem al herstart hebt, wat als je een reset probeert? Hoe gaat het dan? 

Mocht dat geen verbetering brengen, gaat het dan alleen mis bij het terugkijken en live pauzeren? Met live TV kijken bijvoorbeeld geen problemen en/of met de apps op de ontvanger als je deze gebruikt? 


@Lindavs1 hij doet het hier nu soms. En soms niet. Reset maakte niks uit, nieuw apparaat ook na een tijdje dus niet meer. Ik kijk nu maar voornamelijk Netflix, maar het is eigenlijk echt belachelijk voor het geld dat je maandelijks kwijt bent.Â