Skip to main content

Sinds 3 dagen ben ik van een ARRIS box over op een TV+ Box. Daarbij stelde ik ook vast dat terugspoelen in live niet werkt bij een aantal zenders. Ik lees hier dat dit inderdaad een bug is.

Ik constateer echter nog een ander probleem: Bij terugkijken van en programma of afspelen van een opname, springt bij gebruik van de < > knoppen naast de OK knop, het afspelen niet 30 seconden terug of vooruit maar slechts 3 seconden hetgeen weinig nut heeft.  Bij de ARRIS was de sprong met deze toetsen 30 seconden. Is hier ook sprake van een bug op de TV+ box?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Ik heb dit probleem ook. Ik heb wel gemerkt dat het volgende werkt op het moment dat je live tv kijkt:

  • Druk op pauze. Laat dit een aantal seconden zo.
  • Druk dan op play. Groot kans dat het beeld even zwart wordt voordat hij begint met afspelen.
  • Druk vervolgens op ‘terugspoelen’. Dan werkt het ineens wel. Niet alleen de seconden die je hebt gepauzeerd maar je kunt ook verder terugspoelen.

Dit is natuurlijk compleet hakkie-brak maar goed….. Ik zie dat eraan wordt gewerkt dus hopelijk is dit snel opgelost.
 


Sinds de laatste update 22 en 23 juli is deze fout erin geslopen. 

Als je eerst even pauzeert kun je terugspoelen als het daarna weer loopt. 

Daarbij kun je 'm voor LIVE kijken dus gewoon lekker op multicast/beste kwaliteit  laten staan! 😀👍


Als je eerst even pauzeert kun je terugspoelen als het daarna weer loopt.

Maar in mijn (korte) testen duurt het na pauzeren (dus als je daarna verder wilt kijken of terug wilt spoelen) wel 5 tot 10 seconden voordat het dan weer loopt? (Ik had niet het gevoel dat het uitmaakte hoelang ik wachtte voordat ik, na pauzeren, weer verder wilde.)


Het duurt bij de npo zenders inderdaad wat lang voordat de unicast stream komt na enkele seconden pauze. Na 20 seconden pauze komt ie wel snel. 

Op de andere multicast kanalen komt de unicast direct na korte pauze. 


Terugkijken was altijd al waardeloos vergeleken met Ziggo. ‘Er wordt aan gewerkt’ is gewoon niet goed genoeg. Het is maar één van de vele minpunten, naast de beeldkwaliteit, de synchronisatie van het geluid en het soms ineens lagere volume, het ontbreken van meerdere audiosporen, het ontbreken van een terug naar tv knop, enzovoort. En dan hebben we het nog niet over de internetsnelheid die gewoon niet geleverd wordt, de erbarmelijk slecht ontworpen website die je in kringetjes rondstuurt om maar geen contact met een klant te hoeven hebben. Leve het neoliberalisme en de privatisering van infrastructuur. 


Ha @EFFO, welkom terug!

Sinds de laatste update 22 en 23 juli is deze fout erin geslopen. 

Als je eerst even pauzeert kun je terugspoelen als het daarna weer loopt. 

Daarbij kun je 'm voor LIVE kijken dus gewoon lekker op multicast/beste kwaliteit  laten staan! 😀👍

Dit klopt! 

 

Ik constateer echter nog een ander probleem: Bij terugkijken van en programma of afspelen van een opname, springt bij gebruik van de < > knoppen naast de OK knop, het afspelen niet 30 seconden terug of vooruit maar slechts 3 seconden hetgeen weinig nut heeft.  Bij de ARRIS was de sprong met deze toetsen 30 seconden. Is hier ook sprake van een bug op de TV+ box?

Dit klopt ook. Als je de toetsen lang indrukt, dan kan je goed vooruitspoelen!


De sprong met < en > is inderdaad maar ~ 5 seconden. @EFFO .

Dat was altijd 10 seconden, Marcia!

Ik toets meestal 3 0 in voor 30 seconden en dan met ⏩ of ⏪ de ingestelde sprong maken. 

Andere tijden kan ook.

Reclame overslaan met 8 0 0 = 8 minuten. 

 


Sinds 3 dagen ben ik van een ARRIS box over op een TV+ Box. Daarbij stelde ik ook vast dat terugspoelen in live niet werkt bij een aantal zenders. Ik lees hier dat dit inderdaad een bug is.

Ik constateer echter nog een ander probleem: Bij terugkijken van en programma of afspelen van een opname, springt bij gebruik van de < > knoppen naast de OK knop, het afspelen niet 30 seconden terug of vooruit maar slechts 3 seconden hetgeen weinig nut heeft.  Bij de ARRIS was de sprong met deze toetsen 30 seconden. Is hier ook sprake van een bug op de TV+ box?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Die 3 seconden is inderdaad niet echt heel functioneel. Wat wel goed werkt is om de knop naar rechts, als je vooruit wilt, langer in te drukken. Dan ga je wel een stukje verder, maar het werkt wel heel snel. Zodra je die loslaat begint het afspelen weer. Dus doe je dit kort dan kan het misschien wel functioneel zijn voor je. Maar goed, liever had ik ook de 10 seconden gehad.


Jullie feedback omtrent de drie seconden zal ik meenemen naar het tv team! 


Reageer