Skip to main content

Ik heb al een week problemen met KPN TV. Een van de twee DVS 1200 stekkers geeft een rood lichtje. Ik heb al geprobeerd met wisselen van de stekkers. Lukt ook niet. Hoe, wat nu verder? 

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Wellicht vind je daar de oplossing.  Het gebruik van draadloze verbindingsets is een lastig ding. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. 


Een DVS is leuk en makkelijk, eigenlijk een soort pleister.

Het beste kan je altijd een UTP kabel gebruiken.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.😉😊

 

Welke KPN tv decoder heb je?


Dank je wel voor de tip! 

Is de devolocockpit van Devolo de oplossing? Kan mij niet permitteren nog meer kosten te maken. 

Meerdere tips / oplossingen van harte welkom.

 


Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Wellicht vind je daar de oplossing.  Het gebruik van draadloze verbindingsets is een lastig ding. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. 

Hier zijn ook nog wat tips. En of de devolocockpit een oplossing bied weet ik niet. Het is te proberen. 


Onze tv in de woonkamer is met een UTP kabel verbonden en dat werkt prima. 

We gaan de DVS 1200 stekkers nogmaals proberen. Zo niet UTP kabel t/m de zolder doortrekken.

Nogmaals dank voor de tips. 

 

 


DVS: Zorgen of Zegen….

Is er in de afgelopen periode nog een nieuw elektrisch apparaat aangesloten (op een willekeurige plek in huis) of een bestaande verplaatst naar een andere plek? Dan loont het wellicht de moeite om deze eens te ontkoppelen en de DVS nogmaals te testen. (de devolo cockpit is niet per se de oplossing, maar kan de verbinding wellicht wel verbeteren).

Op persoonlijke noot (en voorkeur) is de bekabelde verbinding absoluut de beste manier om de ontvanger aan te sluiten.


Geen bijzonderheden aangebracht; geen verplaatsing van of nieuwe elektrische apparaten of iets dergelijks. 

 

 


Geen bijzonderheden aangebracht; geen verplaatsing van of nieuwe elektrische apparaten of iets dergelijks. 

 

De steeds groter wordende verstoring op het 230 volt netwerk, hoeft niet van je eigen apparaten te komen en zelf niet van je eigen 230 volt netwerk.

DVS is een leuke pleister, meer ook niet.

En zoals ik al schreef, het 230 volt netwerk is hier eigenlijk ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Ik geef ook de voorkeur aan UTP kabels.

Éénmalig heel erg veel werk, daarna heel erg veel plezier.

 

En welke KPN tv decoder heb je????