Skip to main content
Beantwoord

Problemen met TV kijken: haperend geluid, beeld schokt en blijft stilstaan

• January 14, 2025
  • 13 reacties
  • 173 keer bekeken

LS, ik heb sinds een paar weken een probleem met de tv, Toen het zich openbaarde dacht ik dat het aan het voetbal was dat ik keek, maar het probleem is de laatste weken verergerd en nu op zijn hoogtepunt; haperend geluid, beeld schokt en blijft stilstaan. Vaak de modem herstart, reset knop gebruik.  Tv ontvanger zelfde gedaan. Stekker uit stopcontact gehaald bij modem en uit het stopcontact waar de witte ontvanger het draadloze signaal moet ontvangen. Niets werkt. Telefonisch contact gehad, ik kreeg een nieuwe tv ontvanger. Mooi, alles werkte nu, maar helaas de volgende dag WEER hetzelfde probleem. Probleemoplosser meerdere keren gebruikt. Helaas. Weer gebeld, mafkees aan de lijn gehad dit keer. Hopeloos figuur. Geen zin om WEER hetzelfde te doen. Weer probleemoplosser, maar nu kwam ik ergens anders terecht. Ik moest aangeven welke van de drie witte kastjes ik heb. Er stonden nummer erbij vermeld. De mijn stond er niet bij (Te oud? vast). Weer gebeld. Aardige jongen, hij ging het navragen en ik moest de oudste van de drie kiezen. Wel met een nummer, al had de mijne geen nummer. Een dag tv gehad, Vandaag weer hetzelfde.  Mijn vraag is kan kpn geen televisie meer aanbieden op mijn adres. Volgens mij zat ik rond 1990 bij Tele 2, daarna naar KPN en dan zou het raar zijn als het nu ineens niet meer kan. Wie heeft een ANDERE oplossing. Volgens ij zijn de witte kastjes te oud

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Tewa, ik zie dat je ook meer toelichting hebt gegeven in een ander topic. Ik heb die berichten verplaatst naar hier zodat je niet het topic van die andere klant kaapt. 

In je verdere toelichting lees ik dat je een draadloze verbindingsset gebruikt. Ik vermoed dat de verbinding via die apparaten niet optimaal is. Ik raad je dan ook aan om zoveel mogelijk je TV+ Boxen anders aan te sluiten. Dit kan dan rechtstreeks bekabeld, of eventueel met een switch of SuperWifi 2 ertussen. Verder kan de TV+ Box ook via wifi aangesloten worden. Maar neem daarvoor dan wel even ons aansluitbeleid door om te zien wat wij daarin ondersteunen:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Na veel reacties hier gelezen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem ligt bij de software die kpn verstuurt, aangezien ik op mijn tweede tv geen problemen ondervind. Waarom kan kpn dit niet oplossen?

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Goh, ik kende dit forum niet. Nu ik hier ben blijken er heel veel problemen te zijn bij KPN. 

Hoe kan een bedrijf dat steeds groter wilde worden en uiteindelijk ALLEEN de Ned. markt bedient zo slecht presteren.

Als je belt hoor je dat je 10 minuten minimaal moet wachten. 

Ik dacht dan zijn er 2 opties

1. Te weinig medewerkers of
  2. Te veel problemen

Aangezien ik zelf te vaak heb moeten bellen, ben ik er achter gekomen dat er nog een optie is waarom het zo lang duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt.  Ze zijn in gesprek met andere klagers en lopen ALLES weer HELEMAAL langs en komen dan met een al dan niet werkende oplossing. 

Dit kan dus veel en veel sneller

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2025

Als je in het achterhoofd houd dat kpn zo rond de 3 miljoen klanten heeft dan kan je stellen dat het met het aantal "klachten" erg meevalt.  En er zijn ook mensen die vragen of advies willen van de forumleden. Maar heeft u ook een vraag?

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

haha wat grappig dat u vraagt of ik ook een vraag heb. Zo te lezen leest u selectief anders had u mijn vraag wel zien staan.

Meevallen met klachten;  het kan NOOIT meevallen met klachten. uw opmerking doet mij nu juist denken dat KPN van mening is dat het allemaal wel meevalt. Tja waar trek je de grens. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2025

Op dit forum helpen klanten elkaar en ik ben dus gewoon een klant. In uw bericht staat niet één keer een vraagteken dus ook geen vraag.

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Mijn vraag staat elders, maar ik zal het kort nogmaals beschrijven. Ik heb gisteren een veel uitgebreider verslag gedaan. Dit is een samenvatting

Ik heb het volgende gedaan om tv te kunnen kijken

1. Modem herstel
  2. Modem reset
  3. Stekker modem uit het stopcontact
  4. Tv ontvanger herstart
  5. Tv ontvanger van het stroom af
  6. Nieuwe tv ontvanger gekregen
  7. DVS kabel omgewisseld met andere die het wel naar behoren doet
  8. DVS zelf omgewisseld met andere die het wel naar behoren doet

Het probleem blijft bij de televisie kijken in de woonkamer.

Netflix, Youtube ed doen het uitstekend

Vandaag nog geen probleem gehad met de tv. Maar ik heb al een keer eerder gejuicht. Dat was toen ik de nieuwe tv ontvanger kreeg, toen had ik wel een hele dag tv

Het probleem begon rond september met voetbal. Ik dacht dat het aan de wedstrijden lag, maar het werd steeds erger en erger

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 16, 2025

Ha, ik neem even aan dat DVS staat voor draadloze verbindingset. Daar moet je vanaf zien te komen. Daar zijn zoveel problemen mee vanwege het overvolle electriciteitsnetwerk. Ga of bekabelen of via wifi. 

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Bedankt voor je reactie. Jij wist dus waar DVS  voor staat. Ik kwam het tegen bij de probleemoplosser en wist niet waar het voor stond. Later kwam ik daar wel achter. Ik dacht deze verbinding DVS wifi was. het zijn dus twee verschillende zaken.  Af en toe zie dat er sprake is van netwerkcongestie, maar mijn gebied heeft daar geen last van. Maar dat wil niet zeggen dat ik er natuurlijk geen hinder van kan ondervinden.  Ik zag net dat de ACM van mening is dat mensen moeten overstappen. Ik overweeg dit. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 16, 2025

Dat overstappen kan natuurlijk maar dan nog....breng de dvs's naar het recyclingbedrijf. Het is niet meer van deze tijd!! Het kan echt niet meer.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 16, 2025

Het ACM verhaal neem ik toch met een korreltje zout. Er zit best wat verschil in de providers. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Hoi ​@Tewa, ik zie dat je ook meer toelichting hebt gegeven in een ander topic. Ik heb die berichten verplaatst naar hier zodat je niet het topic van die andere klant kaapt. 

In je verdere toelichting lees ik dat je een draadloze verbindingsset gebruikt. Ik vermoed dat de verbinding via die apparaten niet optimaal is. Ik raad je dan ook aan om zoveel mogelijk je TV+ Boxen anders aan te sluiten. Dit kan dan rechtstreeks bekabeld, of eventueel met een switch of SuperWifi 2 ertussen. Verder kan de TV+ Box ook via wifi aangesloten worden. Maar neem daarvoor dan wel even ons aansluitbeleid door om te zien wat wij daarin ondersteunen:

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Het oude euvel is sinds gisteren weer begonnen en vandaag versterkt. Hoe kan dit? Hier wordt je moedeloos van. Het kan dus wel werken, maar de tijdsduur is beperkt

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 18, 2025

Dat is een vraag waar wij geen antwoord op kunnen geven ​@Tewa. Of een DVS wel of niet goed werkt, hangt helemaal af van de situatie bij jou thuis. De verbinding tussen de DVS adapters gaat via jouw stroomnetwerk, en de kwaliteit van de verbinding kan heel erg beïnvloed worden door het stroomnetwerk zelf maar ook door andere apparatuur zoals dimmers van lampen, je magnetron en dergelijke. Zie ook het volgende topic voor meer informatie over de DVS:

Juist omdat er zoveel mogelijke storingsbronnen zijn en jouw DVS systeem daar steeds maar weer last van lijkt te hebben, is je in de topic al meerdere malen aangeraden om toch eens te kijken of je de tv ook anders met je modem kan verbinden.