Skip to main content

Hoi! Een verloren zoon meldt zich weer even. 
 

Op verzoek om een eigen topic te starten. 
 

Sinds deze update heb ik continu na een paar minuten dat het beeld vastloopt en een soort van rare trucjes uithaald in live tv. Allebei de ontvangers doen dit. Dit was voor de update niet zo. De dagelijkse resets lossen dit issue niet op. 
Alles bedraad, verschillende ontvangers, verschillende tv’s. 

 

Voor mij dus onmogelijk om live te kijken, wordt dus NLZiet voorlopig. De apps werken verder wel vloeiend dus echt enkel met Live TV. 

Hoi @Chrizziey 

Heb je toevallig een FritzBox modem? Als dat zo is zou ik je aanraden die en je glasvezelkastje even stroomloos te maken. Bij een aantal mensen met Fritzbox modems heeft dit het probleem opgelost. Kun je beedinstellingen gewoon op multicast en beste beeldkwaliteit laten daarna. Succes 


@Chrizziey 

 

Het eerste wat je kan proberen, is de Sagemcom DIW7022 opnieuw opstarten.

Hou de kpn toets, rechtsboven op de ab, ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies dan voor opnieuw opstarten. 


@joop2011 had je gelezen dat @Chrizziey dagelijks een reset doet en dit het probleem niet oplost?


Hoi @Chrizziey 

Heb je toevallig een FritzBox modem? Als dat zo is zou ik je aanraden die en je glasvezelkastje even stroomloos te maken. Bij een aantal mensen met Fritzbox modems heeft dit het probleem opgelost. 

Goeie, wist niet dat het een Fritzbox ding kon zijn. Ik heb deze even een slinger gegeven en is kijken of dit iets oplost. 


Hoi @Chrizziey  leuk weer eens wat van je te horen.
Er klaagden meer mensen met een FritzBox, dus dat zal vast de oplossing zijn, ik heb de box12 en nergens last van gelukkig.


@joop2011 had je gelezen dat @Chrizziey dagelijks een reset doet en dit het probleem niet oplost?

 

@Berteman  Waarom geef jij hier een like op? 😣

Ik ben een mens en dus kan ik wel eens ergens over heen lezen.

 

@Danielthuis hartelijk dank, had ik inderdaad over heen gelezen.

 

Later toegevoegd aan deze reactie:14:35

En zie de reactie van @Chrizziey hieronder.

Dus toch via reset opgelost.


De reset lijkt voor nu de oplossing te zijn inderdaad. Na 4 uur testen geen hikjes meer gehad.

Blijft wel interessant waarom dit alleen bij Fritzboxen voorkomt. Misschien dat er toch naar de devs een verzoek tot een onderzoekje moet komen.


Ja goed punt @Chrizziey nader onderzoek wel handig.

 

Bij mij ging het tijdje goed en toen met zappen ineens stuk trager. Geen beeldfreezes gelukkig. Voor zekerheid nog een keer stroom van fritzbox en glasvezelkastje halen heeft dit weer verholpen. Is misschien iets wat niet lekker loopt toch ben ik bang icm fritzbox, maar misschien was het gewoon pech van dat zappen en een kpn multicast dingetje dat even wat minder liep.


Hi @Chrizziey, long time no see! Hoop dat alles een beetje goed gaat. Dit is een bekend issue en staat inderdaad op de radar. Alles stabiel nu? Ik koppel hem sowieso nog even voor je terug!  


Ik doe ook even mee in dit topic. Hetzelfde probleem begon bij mij pas bij de algemene uitrol op 14-12 van de TV+ app 1.131.4. 

De vastlopers kwamen bij mij alleen voor bij de 1ste 10 beste kwaliteit zenders van 14,2Mbps.

Na een herstart van de Fritzbox was dit verholpen en dacht dat het alleen bij mij lag.

Nu ik deze topic zie, geef ik hem ook even door.


Ik was iets te snel trouwens jongens. Ik had hem nog niet op een lijstje staan maar was hem her en der tegen gekomen in een topic. Bedankt dat jullie de tijd nemen om dit even terug te koppelen!


Hi @Chrizziey, long time no see! Hoop dat alles een beetje goed gaat. 

Ha @Remco_ ! Zeker, ben heel druk geweest afgelopen maanden en wel positief druk. Hoe gaat hier?

 

Ter zake :

Ik doe ook even mee in dit topic. Hetzelfde probleem begon bij mij pas bij de algemene uitrol op 14-12 van de TV+ app 1.131.4. 

De vastlopers kwamen bij mij alleen voor bij de 1ste 10 beste kwaliteit zenders van 14,2Mbps.

Na een herstart van de Fritzbox was dit verholpen en dacht dat het alleen bij mij lag.

Nu ik deze topic zie, geef ik hem ook even door.

Precies dit! Heb er nooit last van gehad tot de laatste app update. Fijn dat het wordt meegenomen in het team dat het onderzocht kan worden. 


@Chrizziey Het gaat zijn gangetje hoor! Fijn dat het doorgaans goed voor je werkt en dat even de tijd nam om dit te delen man! Ik wens je fijne feestdagen!