Skip to main content

We hebben al ruim 1 ½ jaar TV + en ook nog steeds problemen met het geluid.

We kijken veel TV via de app van NPO + 

Helaas is het geluid dan “bedroevend” zacht…

Ik heb echt alle mogelijkheden geprobeerd, maar het geluid blijft zeeer zacht.

Het vervelende is ook, wanneer je weer naar “on-line” kanalen kijkt, dat dan het geluid dan weer “knal-hard” staat...Zeer vervelend helaas..!
opm.: 

Voor het geliid van de tv gebruiken we een Sonos arc met 2 Sonos achter-speakers.

(via de geluids-instellingen in het menu van de TV + ontvanger kom ik Sonos HELAAS niet tegen..

Wel een heel antal instelmogelijkheden voor div. audio-installaties…

Wie heeft nu nog steeds problemen met het TV geluid ?
Hoe e.v. op te lossen ??
Heel graag reactie / mogelijkheden doorgeven “hoe op te lossen” !
Bij voorbaat hartelijk dank !

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

 

Hi @Ffocus

Niet de bedoeling dat het volume zo wisselt. Hoe heb je het geluid op dit moment ingesteld op de TV+ Box en hoe is de Sonos aangesloten op de TV of de ontvanger? 

Ook raad ik je aan om ons artikel over de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en de geluidsinstellingen van de TV+ Box door te nemen. Wellicht staat daar een tip of instelling tussen die het voor jou ook oplost. 🙂


Hartelijk dank voor je teactie !
De Sonos arc is aangesloten via een HDMI- kabel naar een van de HDMI aansluitingen van de tv.

Alles werkt nu goed m.b.t. het geluid, behalve…. 

Het geluid van mpo+ ! 
Bij de (meeste)sieries is het geluid dusdanig zacht, dat je het geluidsniveau bijna max. moet zetten om nog wat te kunnen horen.

HDMI aansluitngen wisselen maakt niet uit.

TV+ ontvanger helemmaal naar “fabr.inst” teruggezet en alles opnieuw ingesteld.

Geluidsinstellingen van de tv+ ontvanger, helaas ook niet..

Mogelijk bij een volgende update ?

 


We hebben al ruim 1 ½ jaar TV + en ook nog steeds problemen met het geluid.

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is pas sinds eind januari 2023 beschikbaar.

Dat is minder dan een jaar. 

 

Zet het geluid op de DIW7022 op Passtrhough. 


Bedankt voor je reactie.

Helaas maakt het geen enkel verschil hoe ik de instellingen zet..

Op “Passtrhough” ook zeer zacht geluid…

Bij omschakeling naar “on line” knallen de luidsprekers en bijna uit..!
(altijd eerst geluid zacht zetten)..

Erg triest dat ik dit niet naar tevredenheid kan aanpassen..


Wil je dan nog controleren of de HDMI van de Sonos en de HDMI van de TV+ ontvanger op dezelfde soort Hz poorten aangesloten zijn op je TV? Bijvoorbeeld: 

 

Hierop zou zowel de TV+ ontvanger als de soundbar op de 4K 120 Hz aangesloten moeten worden (HDMI 1 en 2). Kun je controleren of dit bij jouw TV ook in orde is? 


Bedankt Sanne ! 
Dat is hier ook goed (de juiste HDMI-aansl.)


Hmmm, check. Bedankt voor het controleren! 

Dit speelt dus alleen bij NPO+? Daarvan is het geluid zachter dan bij alle andere dingen (live TV kijken, andere streaming apps etc.)? 

Lukt het om tijdelijk het geluid van de tv-ontvanger rechtstreeks via de TV te laten lopen? Ik ben namelijk benieuwd of het volume zonder de Sonos nog steeds zo van elkaar verschilt of dat het dan wel klopt.


Het geluid via de luidsprekers van de tv en niet via de arc van Sonos geeft helaas hetzelfde resultaat.

Het geluig blijft zeer zacht bij NPO +

Terug naar live alles oke met “normaal” geluid.

 

 


Dan zal het één van de bekende bevindingen zijn die we nog aan het oplossen zijn. Daarin staat: 

Verschil in geluidsniveau (volume) tussen radio/tv zenders en streamingdiensten. Oorzaak bekend. Er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren. Soms kan er in de audio apparatuur wat bijgesteld worden aan de geluidsinstellingen. Eerste stap: aanpassingen in audiovolume voor verschil Dolby en stereo zijn gedaan in KPN TV+ firmware 0.16.4


Houd hiervoor de Product Updates in de gaten. Je kunt daar op de ‘Abonneren’ knop drukken en dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update in komt. 

Voor nu dus de tip om in de audioapparatuur te kijken of er wat bijgesteld kan worden. Mocht dat niet kunnen, wacht dan de update af. 


In het menu kom ik o.a. tegen: 

Bij instellingen: geluid daarna: problemen verhelpen

geluid

GELUIDSTERKTE

Hier staat: 

Is je geluid te zacht, dan kun je het volume wat uit de tv+ box komt op 100% zetten.

Let op:dit wijzigt niet het volume van je televisie..

MIJN VRAAG: 

HOE ZET IK HET VOLUME DAT UIT DE TV+BOX KOMT OP 100%  ??
 

Heel graag reactie.

Bij voorbaat hartelijk dank !

 


Ik vermoed dat dat om het gedeelte met de Google Assistent gaat. Als je die aan hebt of een Google account hebt, dan kun je tegen de assistent zeggen dat het volume op 100 moet. 🙂

Misschien dat dat inderdaad helpt. Laat je het weten?


Bedankt voor je reactie.

Dat klopt. Het heeft wel enig effect op het geluidsniveau..

Mogelijk heeft het (geluidsniveau te laag)ook te maken met de Philips oled tv.

Als ik alles test met de LG tv op de slaapkamer (ook tv+ ontv.)dan is het geluid goed.

Nogmaals dank voor je rectie !


Graag gedaan en bedankt voor het terugkoppelen! Hmm, gek dat het op de LG wel goed gaat.

Heeft de Philips TV zelf nog instellingen met betrekking tot het geluid? Misschien dat je daar wat verschillende dingen in kunt testen?