Skip to main content
Beantwoord

Profiel foto en profielnaam aanpassen via de TV+ Smart TV app

• 9 January 2025
  • 15 reacties
  • 107 keer bekeken

• Helper
  • 26 reacties

Hallo beste lezers,
Heb vandaag de nieuwe KPN TV app geïnstalleerd, en een profielnaam toegevoegd, welke ik wil veranderen. Dit topic is al meerdere keren in dit forum opgevoerd, maar ik lees geen oplossing voor deze uitdaging. Je kunt wel meerdere profielen maken, maar een bestaande veranderen/overschrijven of eventueel verwijderen, schijnt niet te lukken. Dit lijkt me een bug in de software.
Is het überhaupt iemand gelukt, en hopelijk kan die man/vrouw deze werkwijze delen, zou me aangenaam verrassen.
bvd en mvg,
GerOs

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GeOs ,

In de nieuwste update is de aanpassing van jouw naam mogelijk. Check het laatste nieuws overdeze update in dit topic : 

https://community.kpn.com/product-updates/update-08-62-02-tv-app-voor-smart-tv-voor-android-629425

Op de valreep van januari is het tijd voor de de tweede update voor de TV+ Smart TV app voor Android TV.

Wat zit er in?

• Verbeteringen voor het beeld
    De oplossing voor het zwarte beeld op Philips tv’s en het groene beeld op TCL tv’s is volledig geïmplementeerd.
  • Aanpassen profielnaam 
    Je kunt nu de naam van je profiel aanpassen voor een persoonlijkere ervaring.
Bekijk origineel

15 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 13 januari 2025

Hi ​@GeOs

Een profielnaam en -foto wijzigen kan (nog) niet via de Smart TV app. Je kunt de naam en foto wél wijzigen in de mobiele app, dit verschijnt dan ook in de Smart TV app 🙂

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 13 januari 2025

Hoi Maja,
Dank voor de beantwoording.
Het lijkt erop dat de mobiele app( voor tablet, etc.) niet zonder een profielnaam werkt.
Moet het nog testen, maar denk dat ik eerst een 2de profielnaam moet toevoegen, alvorens ik een andere kan verwijderen.  Er is dus altijd minimaal één profielnaam actief.
Als je het wilt, kan ik die bevinding ééndezerdagen wel posten.
mvg,
Geros

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 14 januari 2025
GeOs schreef:

Als je het wilt, kan ik die bevinding ééndezerdagen wel posten.

Heel graag ​@GeOs 😊

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 14 januari 2025

Hey Maja,

Een 2de profiel aanmaak loopt niet goed, voor wat mij betreft. Profielnaam invullen gaat, heb verschillende namen geprobeerd, telkens als je de profielnaam wilt “saven” , popt er een venster op, met het verzoek een ‘ouderlijketoezicht” toegangscode te kiezen, neem aan random 4 digit cijfer code, waar het cijfer-window eerst blauw gekleurd is, verandert na profiel opslaan dit in een rood omrand cijfer-window, betekent dat normaliter in een foute invoer is. Het lijkt dat er geen numerieke code kan worden ingevoerd.
Vindt het vreemd dat in de opstart procedure van de profielaanmaak zo’n code gevraagd wordt, zou eerder denken, dat doe je in een latere fase, het toekennen van wat of niet mag. Als je ervaring op hebt gedaan. Zie ook niet wat er fout gaat.
Voor ik verder ga, wacht ik op een reply van anderen.

mvg,
Geros

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 21 januari 2025

Hi ​@GeOs, zou je eens kunnen kijken of het nu wél weer lukt om een 2e profiel aan te maken? 

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 21 januari 2025

Hey Maja,
Zie geen verbetering met het “opslaan”.
Even wat data delen: De versie van de KPN app is: 08.60.03
De app. is geïnstalleerd op/in een Chromecast omgeving, app werkt prima met TV geluid + beeld.
Heb leeftijdsgrens “uit” staan. Desondanks moet er pincode voor ouderlijk toezicht worden ingevoerd, discutabel. Dat als test gewoon gedaan met code 1,2,3,4 en gekozen profielnaam abba, 4 karakters, 3 worden gevraagd als eis.  Andere profielnaam: amerika, zelfde code, etc.
Uiteindelijk wil je de veranderingen/aanpassingen “opslaan" en het scherm met rood omrande code verschijnt, ergens wordt er iets niet geaccepteerd door de app.
mvg,
GerOs

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 22 januari 2025

Hmm, lukt het jou wellicht om een screenshot of foto te maken van deze melding ​@GeOs? Dan kan ik hem laten zien aan de mensen die over de app gaan!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 28 januari 2025

Hoe staat het er nu voor ​@GeOs?

Is het gelukt om de profielen naar wens in te stellen of loop je nog steeds tegen problemen aan? Mocht het nog niet goed gaan, dan zie ik er nog graag een foto of screenshot van verschijnen, zodat ik even echt met je mee kan kijken!

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 28 januari 2025

Hey Maja,
Heb niet altijd tijd voor deze klusjes, ben ook geen Bèta tester😎
Heb nog even gekeken op de TV app, allemaal nog hetzelfde. Deze app gebruiken wij niet vaak, alleen bij storing in het android TV kastje, denk aan een escape route.
De beschrijving als eerder omschreven klopt nog steeds en heb wel een foto kunnen maken van het scherm, Bij het roodomlijnde code invoer scherm ontstaat een “info” button, maar die kan niet worden ge-opend, TV is geen touch screen. Krijg steeds meer het gevoel dat de app primair een telefoon app is en niet voor andere devices is ontwikkeld. Dus na code invoer en daarna saven van profiel adamo ontstaat het fout scherm.
mvg,
Geros

wjb
Superuser
  • 73849 reacties
  • 28 januari 2025

Die pincode is de pincode die je ook op jouw TV ontvanger ingesteld hebt staan. 

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi wjb,
Okay, thanks voor de feedback. Heb die koppeling niet aan zien komen.
2 verschillende systemen, één KPN android TV box en één Google Chromecast met daarop de app.
Uiteraard ga ik dat testen. Vraag is, had ik dit kunnen weten, mogelijk een handleiding gemist, iemand zei eens, “daar heb ik geen actieve herinnering aan! “😁
Laat het morgen nog wel weten of dat de oplossing is.
mvg,
Geros

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 29 januari 2025

Goedemorgen,
Heb het advies van wjb getest. Mogelijk is wjb de developer van de app.
Idd met de KPN code is het mogelijk om een nieuw profiel toe tevoegen en datzelfde profiel ook weer te verwijderen. Zie dat een nieuw profiel met het laagste toezicht niveau een “slotje” meekrijgt, met het alle leeftijden niveau, geen slotje, dat is voor mij een logische keuze.
Echter bij de eerste profiel aanmaak hoefde ik (gelukkig!) niet met de KPN code te werken en hoeven we nu niet steeds de code in te voeren, om naar de TV uitzendingen te kijken, kan dit start profiel niet veranderen, en ook niet verwijderen. Blijkbaar is alle zenders kijken beschermd met een code input.
Verder ga ik ervan uit dat de “ouder” ook gelijk de <admin> funktie toebedeeld moet krijgen, weet niet of dit gedefinieerd is.
Mogelijk moet de developer wel een messagebox in de app onderbrengen met een verwijzing naar de KPN code input, om latere hernieuwde vragen te vermijden.
mvg,
Geros

wjb
Superuser
  • 73849 reacties
  • 29 januari 2025
GeOs schreef:

Mogelijk is wjb de developer van de app.

Nee, zeer zeker niet. Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Hallo ​@GeOs ,

In de nieuwste update is de aanpassing van jouw naam mogelijk. Check het laatste nieuws overdeze update in dit topic : 

Op de valreep van januari is het tijd voor de de tweede update voor de TV+ Smart TV app voor Android TV.

Wat zit er in?

• Verbeteringen voor het beeld
    De oplossing voor het zwarte beeld op Philips tv’s en het groene beeld op TCL tv’s is volledig geïmplementeerd.
  • Aanpassen profielnaam 
    Je kunt nu de naam van je profiel aanpassen voor een persoonlijkere ervaring.

• Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 2 februari 2025

Hoi Superuser,
Topic kan, wat mij betreft, gesloten worden.
Neem aan dat er in de toekomst nog nieuwe updates komen, beeld kwaliteit, geluid, snelheid, whatever.
Kan weinig zeggen over eventuele tekortkomingen op dit moment.
Zal wel weer eens aanhaken.
Succes met de verdere ontwikkeling(en).

mvg,
Geros

Reageer