Skip to main content

Goedendag KPN

 

Ik heb bij jullie interactieve tv,nu wil ik graag via

National Geographic

 

Documentaireserie`s over de wereld over 2 op een externe harde schijf opnemen,voor mijn stiefzoon die nu 19 jaar is en ook veel intresse heeft in zulke documentaire.

Ik heb interactieve tv van jullie en heb een Nikkei NU5518S daar zitten 2 ingangen voor usb Externe harde schijf.

Ik heb wel een opname pakket,maar dat is maar een jaar geldig.

Weet nog goed dat je iets kon opnemen .

Ook voor mijn eigen wil ik zulke documentaires bewaren men mag nooit de periode 40/45 vergeten.

Graag een oplossing voor deze situatie.

Dit kan niet. Dit word niet toegestaan. Er word door de contentmaatschappijen zo ongeveer alles aan gedaan om dit wat u wilt tegen te gaan.


Hier is geen oplossing voor. Je kunt alleen opnemen met het opnemen pakket. En inderdaad tot een jaar 'bewaren’.

Een harde schijf op een tv kan alleen gebruikt worden i.c.m. DVB-C ontvangst. Dat is bij kpn niet mogelijk.

Maar ook dan kan het zijn dat er een code wordt meegegeven waarbij de opname na bepaalde tijd niet meer gespeeld kan worden.


Hoi, opnemen op de tv ontvanger gebeurd niet op de ontvanger maar op een server van kpn.

Als alternatief zou je de stream van de itv app op je pc kunnen capturen. (bv met OBS studio, maar ik weet niet of je hiermee de gebruikersvoorwaarden schendt...)


Je zou het kunnen opnemen met een harddiskvideorecorder.

Maar ik dacht niet dat die nog nieuw te koop zijn, dus misschien Kringloop of Marktplaats.


Aan iemand vragen om het voor je  doen, bij iemand die een kabel cq DVB-C aanbieder heeft.


Via Digitenne met een CI+kaart kun je wel programma’s opnemen, maar niet tegelijkertijd naar iets anders kijken.

Verder kun je niet via de ene tv opnemen en via een andere tv, ook al is het hetzelfde merk, weer weergeven, je kunt ook niet weergeven op een PC.

De HDD op een tv wordt geformatteerd specifiek voor die tv, dus voor persoonlijk gebruik.

@Eildert 


Op de oude digitenne ontvanger (niet-T2)  kon ik  de opnamen bestanden met omzetprogrammaatje op een computer bekijken.

Op mijn huidige ontvanger opgenomen bestanden van DVB-T2 kan ik afspelen op een computer.

Maar dan heb ik alleen over de vrije zenders.

Dat ter zijde.

@Eildert heb je al een oplossing, lees je nog mee ?


@Eildert 

“Goedemiddag KPN”

Zoals je al gezien hebt, helpen vooral klanten van KPN op een forum elkaar. 😉

 

Je kan wel een opname pakket nemen of een 2de KPN tv decoder (bij 2 of meer decoders is opnemen gratis).

200 uur en het blijft maximaal 1 jaar staan.

 

Meer mogelijkheden voor opnemen zijn er niet.😉