Hoi ​@Guus1956. Welkom op de community! Ik begrijp dat je graag programma’s die je hebt opgenomen op je pc wilt bekijken of opslaan. Dit is een vraag die we vaker horen, dus ik leg graag uit hoe het werkt.
Helaas is het niet mogelijk om opgenomen programma’s te downloaden naar je pc of laptop. De opnames worden bewaard op de servers van KPN en niet lokaal opgeslagen. Hierdoor kun je ze niet downloaden of op een harde schijf zetten. Dit heeft te maken met de rechten van de zenders. Veel zenders staan alleen toe dat opnames worden bekeken via een beveiligde omgeving, zoals de iTV-app of de KPN-tv-ontvanger. Het downloaden of opslaan van de opnames op je eigen apparaat is niet toegestaan​
Wat kun je wel doen?
- Je kunt je opnames bekijken via de iTV-app op je telefoon, tablet of via de browser op je laptop of pc via tv.kpn.com. Log in met je KPN IDÂ en je hebt toegang tot je opnames
- Voor sommige zenders gelden strengere rechten. Opnames van deze zenders (zoals BBC First) kun je alleen via de tv-ontvanger bekijken
Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust.
Ik kan nu het tv signaal op mijn computer zien en opnemen,
Ik neem aan dat dit alleen lukt bij de Nederlandse publieke omroepen en niet bij de Nederlandse commerciële omroepen. Als de Nederlandse commerciële omroepen opgenomen kunnen worden dan zal KPN moeten kijken hoe dit alsnog te blokkeren immers DRM (Digital Rights Management) zou dat moeten blokkeren.