Skip to main content
Beantwoord

Programma's worden meerdere keren dubbel opgenomen

• 24 februari 2025
  • 8 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik ben sinds 1 december 2024 bij KPN en heb een aantal keren gemerkt dat programma's op verschillende zenders 2 X op dezelfde tijdstip worden opgenomen terwijl dat niet zo is ingesteld en er ook geen reden voor is dat dit gebeurt want ik ben Computer Technicus en heb veel ervaring met repareren van allerlei apparatuur waarbij ik van alles moet installeren en ook instellen, en ik heb de glasvezel verbinding al een paar keer 3 minuten uitgezet en ook de modem en ook een keer het tv-kastje maar dat helpt tot nu toe niet.  En ik heb ook meerdere malen met KPN gebeld en op aanraden van KPN de wifi verbinding anders ingesteld maar dat helpt allemaal niet dit lijkt wel een fout van de KPN website, en tevens heb ik vaak dat de download verbinding niet hoger komt dan 500 mbps ook laat in de nachten terwijl ik een 1 Gbps abonnement heb en af en toe is de download snelheid rond de 800 mbps en deze snelheid en storingen veranderen niet als ik het tv-kastje aansluit op de lankabel en de wifi signaal sterkte is altijd 99% en terwijl de kwaliteit uitstekend is, terwijl ik regelmatig heb dat het beeld om de 3 a 7 minuten kort stilstaat dus ik ben benieuwd waardoor het komt dat ik deze problemen blijft tegenkomen, en blijkbaar ben ik niet de enige die het probleem met de dubbele opnames zit enz.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat je al veel hebt geprobeerd en dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Dat is natuurlijk niet de ervaring die je mag verwachten, zeker niet met een glasvezelverbinding. De downloadsnelheid van 530 Mbps is lager dan zou moeten. Heb je dit zowel bekabeld als via wifi getest? Als je via wifi test, probeer dan eens of de snelheid via een netwerkkabel beter is. Zo kunnen we bepalen of het probleem bij de wifi-instellingen ligt of ergens anders.

Als dit het probleem niet oplost, raad ik aan om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen verder onderzoek doen en samen met jou naar een oplossing zoeken.

Bekijk origineel

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 25 februari 2025

Ik vergat te vermelden dat de upload snelheid altijd goed is altijd rond de 915 mbps dan zou je verwachten dat de download snelheid ook altijd goed is en rond de 800 a 900 mbps.

Groet,  Andre

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Andre-59. Welkom op de community! Wat vervelend dat je problemen hebt met dubbele opnames en je internetsnelheid. Goed dat je al veel hebt geprobeerd!

Over de dubbele opnames: dit kan komen door een fout in de TV+ omgeving. Heb je al geprobeerd om de geplande opnames te verwijderen en opnieuw in te stellen? Ook kan het helpen om je TV-ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat betreft je snelheid: als je een 1 Gbps abonnement hebt, zou je bekabeld hogere snelheden moeten halen. Kun je een speedtest doen via de KPN speedtest met een computer die direct op het modem is aangesloten? Zo kunnen we beter zien waar het probleem zit.

Laat je weten of dit helpt? Dan denken we graag met je mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 februari 2025

Bedankt voor je antwoord en ik heb inderdaad opname planning verwijderd en opnieuw ingesteld maar dat hielp niet en met de lan kabel maakt de snelheid ook niet uit want het is iedere keer verschillend dat ik bv 700 a 800 mbps haal of niet maar ik haal wel vaak 500 mbps en de spanning van het glasvezel kastje aan de muur zou dit probleem ook moeten oplossen maar dat werkt ook niet, en als ik de tv-ontvanger terug zet naar de fabrieksinstellingen dan ben ik alle 18 geplande opnames kwijt en ik weet dan nog niet zeker of dit wel zou helpen dus dat zou ik pas doen als het niet anders kan en ik garantie krijgt dat dit de problemen zou oplossen.

Groet,  Andre

PeterG
Superuser
  • 61750 reacties
  • 27 februari 2025

Jij bent niet de enige die dubbel opgenomen programma's ervaart. Hier is dat af en toe ook. O.a. BBC First. En laatst ook Discovery Channel.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • 28 februari 2025

Wanneer je de tv-ontvanger reset, raak je je opnames niet kwijt, omdat deze niet op de ontvanger zelf worden opgeslagen. Je kan het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice voor de trage internetverbinding. Zij kunnen je verbinding doormeten en een passende oplossing bieden. Waarschijnlijk is hiervoor een bezoek van een monteur nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 maart 2025

Ik heb ook “ een terugbelafspraak gehad met jullie klantenservice “ en die vertelde dat ik het kastje in de muur de spanning moest afhalen voor 3 minuten dan zou dat helpen en ik moest een WIFI GAST account met dezelfde naam zoals de andere aanmaken en het tv-kastje dan met die nieuwe account verbinden dit i.v.m. dat na de update de beveiliging verbinding protocol is gewijzigd maar volgens uw collega zou niet elk apparaat zoals mijn nieuwe tv-kastje ( per 01-12-2024 ) hiermee goed werken en ik kon ook proberen om de verbinding met een lan kabel proberen dit heb ik allemaal geprobeerd maar dit dat heeft niets geholpen, terwijl zoals op dit moment 01:04 01-03-2025 de download snelheid maar 530 mbps is en de uploadsnelheid is altijd correct want die is altijd iets meer dan 900 mbps dus ik weet niet of ik wel blij moet zijn met KPN glasvezel want ik heb ook meerdere keren in deze 3 maanden meegemaakt dat als ik een opname terug kijkt en dan op versneld vooruit spoelt de reclame voorbij dan stopt het tv-kastje met werken en gaat die volledig opnieuw opstarten.  Groet,  Andre

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 maart 2025

En ik bedoelde niet de video opnames maar de geplande opnames waarvan 18 X die zou ik dan kwijt raken ben ik bang voor en een collega van U zegt dat het dubbel opnemen een bekend probleem is dus als ik het tv-kastje naar de fabrieksinstelling zet dan zal dat hiervoor niet helpen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat je al veel hebt geprobeerd en dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Dat is natuurlijk niet de ervaring die je mag verwachten, zeker niet met een glasvezelverbinding. De downloadsnelheid van 530 Mbps is lager dan zou moeten. Heb je dit zowel bekabeld als via wifi getest? Als je via wifi test, probeer dan eens of de snelheid via een netwerkkabel beter is. Zo kunnen we bepalen of het probleem bij de wifi-instellingen ligt of ergens anders.

Als dit het probleem niet oplost, raad ik aan om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen verder onderzoek doen en samen met jou naar een oplossing zoeken.

Reageer