Skip to main content

Programmagids van TV+ app werkt niet na 0:00 uur

• June 11, 2025
  • 42 reacties
  • 667 keer bekeken

programmagids ITV app werkt niet na 0.00 uur

42 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

laatste versie van App op android heb ik al geladen. werkt nog steeds niet

Leen59
Wijsgeer
  • June 11, 2025

Heb je al geprobeerd om van dag te wisselen, bv naar morgen of gisteren en dan weer vandaag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Ik weet dat dit speelt in de website voor de laptop http://tv.kpn.com. Dat is chaos tussen 00:00 en 01:00.

Ik zal het over 22 uur 😉 eens checken op m'n mobiel. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 12, 2025

Het speelt ook in de app op mijn chromecast.

mrGanesha
Slimmerik
  • June 12, 2025

Op GoogleTV Streamer werkt de app ook nauwelijks tussen 00.00 en 01.00.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 12, 2025

Wat ik bijzonder vind: ik heb nu al tig berichten hierover voorbij zien komen en vraag mij heel erg af: waarom is dit bij kpn niet opgevallen? Dit moet toch getest zijn?

mrGanesha
Slimmerik
  • June 12, 2025

Ik heb niet het idee dat de groep die deze app ontwikkelt heel veel aan testen doet. Iedere release introduceert weer meer regressies dan problemen die het oplost. :(

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@JJN, ik heb hier meer signalen over gezien inderdaad. Het is al doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken waar dit door komt, en hoe het opgelost kan worden. Er was eerder een bug waarmee er helemaal geen gids zichtbaar was na 1 juni, mogelijk is dit een onverwachts gevolg van die fix.

Als je een andere dag selecteert in de gids kan je de programmering van die dag wel zien, als tijdelijke oplossing.

Ik heb niet het idee dat de groep die deze app ontwikkelt heel veel aan testen doet. Iedere release introduceert weer meer regressies dan problemen die het oplost. :(

Het wordt gelukkig wel getest, maar soms kan er iets gemist worden. Als de gids bijvoorbeeld overdag getest wordt zie je niet direct dat de volgende dag niet geladen wordt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Er was eerder een bug waarmee er helemaal geen gids zichtbaar was na 1 juni, mogelijk is dit een onverwachts gevolg van die fix

Dat lijkt me niet ​@Jasper van KPN .

De slecht werkende gids na 00:00 is al máánden namelijk. 

mrGanesha
Slimmerik
  • June 12, 2025

Het wordt gelukkig wel getest, maar soms kan er iets gemist worden. Als de gids bijvoorbeeld overdag getest wordt zie je niet direct dat de volgende dag niet geladen wordt.

Dat is dus de kern van het probleem. Er wordt gewoon niet goed getest. Een test mag nooit afhangen van de toevallige omstandigheden (uitgezonderd een speciale categorie die Fuzzing testing heet). Als je alleen test of het op je eigen bureau om kwart over drie goed werkt, kun je net zo goed niet testen.

Bij goed testen, laat je dit soort zaken continu automatisch testen. In een simulatieomgeving kun je de tijd bijvoorbeeld tig keer zo snel laten lopen, zodat je dit soort triviale fouten wel opmerkt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • June 13, 2025

Er was eerder een bug waarmee er helemaal geen gids zichtbaar was na 1 juni, mogelijk is dit een onverwachts gevolg van die fix

Misschien heb ik iets gemist hoor — en ik snap dat het frustrerend is — maar voor zover ik weet speelt dit specifieke probleem geen maanden.
Als dat wel zo is, zouden we daar waarschijnlijk al eerder meldingen van hebben gezien? Voor nu lijkt het om een relatief recent issue te gaan.

Het TV App team is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing. Deze wordt meegenomen in een van de komende updates.
Ik verwacht dat dit op korte termijn gebeurt, maar kan helaas nog geen exacte termijn geven.

Zodra de update beschikbaar is, delen we dit zoals altijd via een Product Update. Als je je daar nog niet op geabonneerd hebt, is dat zeker een aanrader om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • June 13, 2025

Dat is dus de kern van het probleem. Er wordt gewoon niet goed getest. Een test mag nooit afhangen van de toevallige omstandigheden (uitgezonderd een speciale categorie die Fuzzing testing heet). Als je alleen test of het op je eigen bureau om kwart over drie goed werkt, kun je net zo goed niet testen.

Bij goed testen, laat je dit soort zaken continu automatisch testen. In een simulatieomgeving kun je de tijd bijvoorbeeld tig keer zo snel laten lopen, zodat je dit soort triviale fouten wel opmerkt.

Dank voor je scherpe feedback ​@mrGanesha. Of er nu continu automatisch getest wordt, durf ik niet te zeggen, ik zit zelf niet in het team dat zich daarmee bezighoudt. Wel een interessante vraag trouwens, ik zal ‘m intern eens neerleggen!

Mocht je interesse hebben: we staan altijd open voor testers die willen meedenken en meekijken in een vroeg stadium. Laat het gerust weten als je dat leuk zou vinden!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 13, 2025

Misschien heb ik iets gemist hoor — en ik snap dat het frustrerend is — maar voor zover ik weet speelt dit specifieke probleem geen maanden.
Als dat wel zo is, zouden we daar waarschijnlijk al eerder meldingen van hebben gezien? Voor nu lijkt het om een relatief recent issue te gaan.

Het TV App team is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing. Deze wordt meegenomen in een van de komende updates.
Ik verwacht dat dit op korte termijn gebeurt, maar kan helaas nog geen exacte termijn geven.

Zodra de update beschikbaar is, delen we dit zoals altijd via een Product Update. Als je je daar nog niet op geabonneerd hebt, is dat zeker een aanrader om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.

Zelf slaap ik altijd op dat tijdstip. Maar ​@Shyrin van KPN , ik kom al zeker een jaar regelmatig meldingen over dit fenomeen tegen. 

Zie ook de reactie van ​@PeterG .

Jasper van KPN
Moderator

Zelf slaap ik altijd op dat tijdstip. Maar ​@Shyrin van KPN , ik kom al zeker een jaar regelmatig meldingen over dit fenomeen tegen. 

Zie ook de reactie van ​@PeterG .

De reactie van Peter hadden we gezien inderdaad, maar de reacties waar hij (en jij) naar verwijst van de afgelopen maanden, die kan ik zo niet plaatsen. Ik zie ze vooral sinds de laatste paar weken langskomen, en naar aanleiding daarvan hebben we het doorgegeven aan de ontwikkelaars.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2025

Je hebt wel iets gemist ​@Shyrin van KPN 

In ieder geval in tv.kpn.com al maanden!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 13, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2025

Die onderste van jou, ​@Noordzee , is zelfs bijna 2 jaar oud. 5 juli 2023 dus. Forum geeft dan stom en jammer genoeg 1 jaar aan…

Het speelt dus al zeker 2 jaar. In ieder geval tv.kpn.com. Shyrin. 

En het is er nog steeds want had het verleden week nog in de site. 

Jasper van KPN
Moderator

Ah, dat is waarom we het niet gezien hebben. Shyrin en ik hebben het specifiek over de app, en de gids daarin. Tv.kpn.com heeft ook een gids met dezelfde programmering natuurlijk, maar het functioneert anders. Dat daar oudere berichten over zijn staat los van de gids in de app dus.

Neemt niet weg dat de gids daar ook moet kloppen natuurlijk. Ik ga eerst even kijken wat er gebeurd is naar aanleiding van het 'van de leg’ topic en daarna of ik het elders moet doorgeven. 

Jasper van KPN
Moderator

Dit is opgelost met de nieuwste update, die de komende dagen voor iedereen beschikbaar zal worden:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2025

Ben toch benieuwd wanneer het voor tv.kpn.com is opgelost. Die gids is een zootje net na middernacht. 

Jasper van KPN
Moderator

Die heb ik doorgegeven naar aanleiding van de eerdere berichten, maar daar is nog geen update over. Kan je voor de zekerheid een recent screenshot delen van hoe het eruit ziet? Dan voeg ik die er aan toe om te laten zien hoe het er nu uitziet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Zal ik vanavond even maken. 

Dat de gids zich ook gedraagt als een wilde bij horizontaal scrollen, omdat alle programma's in de eerste 1½ uur gepropt zijn, is op een screenshot niet te zien. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

De gids in tv.kpn.com tijdens het middernachtelijke uur.

En als je wat doorschuift

En weer een pietsie verder (krijg je de indruk hoe snel de programmering doorschiet t.o.v. de tijdbalk)

En in de mobiele app ontbreekt de programmering volledig voor die dag. Pas na 01:00 uur is het er weer. Evenals de site dus.

Jasper van KPN
Moderator

Programma's die eerst wel zichtbaar zijn verdwijnen ook lijkt het. Dank je voor deze screenshots, ik stuur ze door!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2025

Voor de mobiele apps is versie 8.74.02 nu beschikbaar. En daarin is de oplossing voor de gids (om 0.00) meegenomen. 

Updaten maar!