Skip to main content

Ik heb een ps4 controller verbonden via bluetooth met de kpn DIW-7022 tv box. Als ik een app open kan ik de controller niet gebruiken om een app te besturen. De controller wordt wel herkend door de app. Als ik met een usb kabel verbind herkent de app mijn ps4 controller en kan ik er ook mee besturen. Er is een input test menu on de app(steamlink) en daarin reageert de controller op geen input als ik het via bluetooth probeer.

Als ik via usb de controller verbind krijg ik nog een melding: steamlink toegang geven tot wireless controller? 

Deze krijg ik niet voor mijn bluetooth controller.

Wireless controller is de naam van de ps4 controller in jet systeem.

Waarom verbind je de PS4 box niet rechtstreeks met de tv? 


Ik heb een lg oled en daar kan je de steamlink app niet voor downloaden.


Zie ook hier.

 

Maar waarvoor heb je die nodig?

Je kan hem toch met een HDMI kabel aansluiten? 


Mijn playstation wel ja, maar ik wil via steam link, op mijn tv in de woonkamer(begane grond), op mijn pc spelen. Mijn pc staat op de eerste verdieping. Deze app is, voor zover ik weet, niet beschikbaar voor de ps4. 

Dus steamlink is niet beschikbaar voor de ps4 en mijn tv maar wel voor de DIW-7022 box van kpn. Ik hoef alleen mijn ps4 controller werkend te krijgen via bluetooth.

Ik zou dus met usb kabel kunnen spelen maar via bt zou het ook moeten werken.


Hoi @Eppootje. Dat is op zich wel een interessante constructie. Bekabeld werkt deze dan wel, herkent de KPN TV+ Box überhaupt?  Misschien heeft iemand binnen de Community nog een idee?


Vanaf AndroidTV 12 (Chromecast met GoogleTV) kan je Sony PS Remote Play for TV gebruiken, voor TV+Box (AndroidTV 11) moet een betaald versie van PSPlay: Remote Play geïnstalleerd zijn. Dan kan je met een DualSense of DualShock Controller spelen.


Dank je @TDN! Heb je wat aan deze tip @Eppootje?


Vanaf AndroidTV 12 (Chromecast met GoogleTV) kan je Sony PS Remote Play for TV gebruiken, voor TV+Box (AndroidTV 11) moet een betaald versie van PSPlay: Remote Play geïnstalleerd zijn. Dan kan je met een DualSense of DualShock Controller spelen.

Voor de duidelijkheid: ik hoef niet op mijn ps4 te spelen via mijn kpntv+ , ik wil alleen mijn ps4 controller in bepaalde apps via bluetooth gebruiken, in dit geval voor steamlink. Daar is deze app ook voor?


Voor de duidelijkheid: ik hoef niet op mijn ps4 te spelen via mijn kpntv+ , ik wil alleen mijn ps4 controller in bepaalde apps via bluetooth gebruiken, in dit geval voor steamlink. Daar is deze app ook voor?

Nee, remote play is te gebruiken om op andere apparaten te spelen alsof je op de PS4 zelfs spel. Het spel loop in PS4, zijn Screen wordt gestreamt naar het apparaat en de input van de controller gaan weer van het apparaat naar PS4. Is b.v. van afstand te spelen op smartphone met een spel op PS4 thuis.

Voor gebruiken van de controller zelfs moet je zelfs proberen, als het niet werkt direct dan kan je een Mapper gebruiken, zoals Mantis Gamepad Pro


Reageer