Skip to main content

Goedemiddag.

Ik ervaar hetzelfde probleem. Als ik Spotify cast naar de TV+Box blijft het geluid van de radio doorspelen. En het maakt niet uit of het een radio- of tvzender is. Na contact met KPN WEBCARE en een aantal tests verder, zijn we er achter gekomen dat het aan Spotify ligt. Want andere streamingsdiensten, zoals Stingray en YouTube, schakelen het geluid wel uit. De enige oplossing is om d.m.v. de menu toets de Box in de instellingen stand te zetten, hierbij wordt het geluid van de tv of radio onderdrukt, maar Spotify niet.

Groetjes,

Loek 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

@Rendo 

Ik heb de Spotify app op de DIW7022 gezet en gebruik die.

Heb je de telefoon ook niet nodig.

Werkt perfect.😉😊

 

En als je tv kijkt, kan je met een losse luidspreker Spotify luisteren, toch.


Joop.

Dat heb ik ook gedaan. Maar ik wil de tv niet aan hebben staan. Dat is niet zo leuk als er visite is.

En een losse luidspreker heb ik nog niet.

Bedankt voor de suggestie.

Loek.


Als ik Spotify cast naar de TV+Box blijft het geluid van de radio doorspelen.

Ik heb dat ook gezien bij casten naar de TV+ Box, maar niet bij gebruik van “Spotify Connect” zoals @joop2011 ook al aanraadde.

Voor dat laatste moet je wel de Spotify app installeren in de TV+ Box. Instellen is verder niet nodig. In de Spotify app op je telefoon krijg je dan de keuze tussen de TV+ Box (heet denk ik DIW7022) en “Spotify Connect”, en die moet je dan kiezen. Bij eerste gebruik wordt dan vanzelf het goede account in de Spotify app op je TV+ Box ingesteld.

Bovendien stopt met Spotify Connect het afspelen niet als de schermbeveiliging op de TV+ Box begint.


Zoals ik al heb aangegeven bij Joop, ik wil de tv niet aan hebben staan. En Spotify Connect heb ik niet omdat ik een gratis versie heb van Spotify. Dus ik ga wel een losse Sonos kopen.

Groetjes

Loek


Als ik Spotify cast naar de TV+Box blijft het geluid van de radio doorspelen.

...

ik wil de tv niet aan hebben staan

Ik weet dat je al een andere keuze gemaakt hebt, maar dan ben ik toch nieuwsgierig waar je dan het geluid van radio en Spotify door elkaar hoorde. Als dat via de optische uitgang van de TV+ Box was, dan 1) blijft het natuurlijk raar/een bug dat je twee dingen door elkaar hoorde (maar goed, dat heb ik dus ook ervaren), en 2) dan helpt (voor toekomstige lezers, met een betaald abonnement) de Spotify Connect oplossing nog steeds.

Overigens ook fijn van Spotify Connect: de TV+ Box schermbeveiliging verbergt het scherm van Spotify (terwijl Spotify dan wel doorspeelt). Jammer dat die schermbeveiliging niet een keuze heeft om het scherm leeg te maken (want bij “scherm uit” gaat het hele HDMI-signaal uit, dus ook einde geluid), zoals wél bij TV+ Box radio kan. Of eigenlijk jammer dat Spotify zelf die keuze niet heeft; ik vind het ook vervelend om Spotify op het scherm te zien, maar de TV+/Android schermbeveiliging vind ik minder irritant.

 

En Spotify Connect heb ik niet omdat ik een gratis versie heb van Spotify.

Ah, goed om te weten; ik had geen idee dat dat een betaalde optie is. 🤦


👍


Hoi bij mij ook het 2 geluiden probleem. Oplossing de spotifyapp instaleren op de tv+ box. Maar hoe doe ik dat?


Hoe je een app installeert, dat lees je op onze Kennisbank.