Skip to main content

Ik heb mijn KPN TV+ Box met de optische kabel aangesloten op de inputkant van de autoconverter van KPN. Via de koptelefoon ingang aan de outputkant is de verbinding met mijn tuner gemaakt (zie foto). Als de TV aanstaat werkt dit prima. Maar zodra ik de TV uitschakel, zwakt het geluid van de radio eerst af en valt het na ongeveer vijf minuten weg. Aansluiten met een kabel me aan beide kanten tulp-aansluiting levert hetzelfde probleem op.

Hoe los ik dit op?

Klinkt alsof de voeding van de converter is aangesloten op de tv (usb). Hij moet met de bijgeleverde adapter gewoon in de wandcontactdoos of stekkerdoos.

Peter, soms zijn dingen zo eenvoudig en logisch dat je er over heen kijkt.  Want dit is natuurlijk de logische oplossing. Alleen: je hebt het over meegeleverde adapter, maar die zit niet bij de converter.  Toch bedankt. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/?soPos=144

Hmm inderdaad wel een  usb kabel die volgens de omschrijving naar de usb van de tv ontvanger moet.

​@wesselsjan 

Je zou de usb van je TV+ box moeten kunnen gebruiken die zal aanstaan als je radio luistert of TV kijkt.

Peter, soms zijn dingen zo eenvoudig en logisch dat je er over heen kijkt.  Want dit is natuurlijk de logische oplossing. Alleen: je hebt het over meegeleverde adapter, maar die zit niet bij de converter.  Toch bedankt. 

Oh. Stop 'm dan in de usb van de tv ontvanger ​​​​​​zoals ​@Rowi. aangeeft ​@wesselsjan .

Hoi ​@wesselsjan , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Je zou de usb van je TV+ box moeten kunnen gebruiken die zal aanstaan als je radio luistert of TV kijkt.

Heb je dit nog kunnen proberen en zo ja, was dit ook de oplossing?

Ja hoor, ik gebruik nu de usb-aansluiting van de TV+ box. Scheelt weer een stekker in een wandcontactdoos...

Fijn om te lezen ​@wesselsjan en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt willen laten weten!

Reageer