Skip to main content
Beantwoord

Radiogids en apps worden klein weergegeven

• July 26, 2026
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik heb de tv+box en ineens bij aanzetten beeld krijg ik een verkleind beeld in de linker bovenhoek. De rest is zwart. 

Opnieuw opgestart door de stekker eruit te trekken en het beeld is weer ok.

Echter bij het openen van de tv gids of de app iconen blijven deze allemaal klein.

Meerdere keren opgestart en stroomloos gemaakt maar het blijft zo.

Heeft iemand hier een oplossing voor dat de beeldgrootte bij de gids weer normaal wordt?

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@storing modem V10 is het nog gelukt, ik zou ook eens naar de instellingen kijken zoals ​@PeterG aangeeft. Meer uitleg kan je daarover hier vinden:

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2026

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat het hele beeld er wel is maar niet op het hele scherm? Een foto hier zou wel helpen. 

Lijkt alsof er iets mis gaat met de resolutie. 

Welke tv heb je? Graag het merk én type. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 27, 2026

Hallo ​@storing modem V10 ,

Probeer eens wat uit in het menu met de optie schermvergroting:

Schermvergroting

De tweede optie die je kunt aanpassen is de schermpositie. Dit geeft aan waar op je scherm het beeld wordt geplaatst. De schermpositie staat standaard op 100% en is daarmee schermvullend. Je kunt het scherm verder inzoomen of uitzoomen.

Het kan voorkomen dat de laatste regel in de tv gids half zichtbaar is. Dit ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. Dit kun je verhelpen door het zoompercentage op 90-93% te zetten.

bron en meer informatie:

het is een samsung QE55Q6FA  55 inch 4K QLed-2025.

ik heb dit een keer eerder gehad en toen heb ik de ontvanger gereset en daarna opnieuw geinstalleerd en dan is het weer ok. Maar dat is erg omslachtig want je moet alle gegevens weer opnieuw invoeren en alle updates binnen halen. Mijn beeld is goed en gevuld maar als ik de gids open is deze erg klein. Dat geldt ook voor de pagina waar alle app symbolen opstaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Oké. Er gaat duidelijk iets mis in de samenwerking tussen DIW7022 en de tv omtrent de resolutie

Deze staat nu waarschijnlijk op auto (matisch).

Zet deze eens vast op 1080p 50Hz.

Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren en verder weet ik het niet uit m'n hoofd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Goedemorgen ​@storing modem V10 is het nog gelukt, ik zou ook eens naar de instellingen kijken zoals ​@PeterG aangeeft. Meer uitleg kan je daarover hier vinden:

Alle instellingen zoals aanbevolen nagelopen maar nog steeds geen verandering.

Ik ga zo nog even proberen met de afstandsbediening van de tv zelf.

Ik gebruik nu de witte van de Box misschien dat dat wat uit kan maken?

Net een nieuwe update gehad van kpn en alles is weer helemaal ok.

Ben weer helemaal blij.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Top!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan was dat een goede update qua timing :-) . Fijn dat alles weer werkt ​@storing modem V10! Ik wens je vast een goed weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen! We helpen graag!

fijn weekend en bedankt.