Skip to main content

Elk jaar maakt KPN keuzes op basis van onder andere budget, klantwens, kijkcijfers etc.

Dan mijn verzoek om FIP toe te voegen aan het pakket radiozenders.

Zit bij Ziggo wel in het pakket.

Het criterium luistercijfers lijkt mij een weinig valide criterium als het om nieuwe zenders gaat…..

 

Hoi @van galen . Welkom op het forum.

Ik had nog niet eerder van die zender gehoord maar zo te zien bestaat ‘ie al een flinke tijd. Ik heb je suggestie doorgestuurd.

Of het ook gehonoreerd wordt is natuurlijk afwachten. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. 


Gelukkig zijn er tegenwoordig alternatieven. Internet.

http://www.fipradio.fr/player

Nieuwere link 

https://www.radiofrance.fr/fip


Elk jaar maakt KPN keuzes op basis van onder andere budget, klantwens, kijkcijfers etc.

Dan mijn verzoek om FIP toe te voegen aan het pakket radiozenders.

Zit bij Ziggo wel in het pakket.

Het criterium luistercijfers lijkt mij een weinig valide criterium als het om nieuwe zenders gaat…..

 

Een terecht verzoek.... DOEN!


Het wordt nu écht tijd om deze unieke zender toe te voegen aan het pakket!! Heel breed scala aan muziekkeuze zonder oeverloos geklets en kwalitatief heel goed. Is zeker een aanwinst! In mijn omgeving al heel populair.


En tot die tijd (nu nog niet bekend):

Gelukkig zijn er tegenwoordig alternatieven. Internet.

http://www.fipradio.fr/player

 

zonder oeverloos geklets

Of het oeverloos is kan ik niet beoordelen. Versta het niet. Maar als er wat gezegd wordt vind ik het daardoor best irritant. (heb de zender nu aan)


Ook ik zou het ontzettend fijn vinden om Fip radio bij de zenders kunnen te beluisteren. Het is een juweel van een radiostation. KPN zou daar velen  blij mee maken omdat het pure kwaliteit is. 
vriendelijke groet


@Megster 

Heerlijke zender inderdaad. Ik luister wekelijks ca. 10 uur naar deze zender. Bij KPN. Want….( geheimpje) kpn heeft internet. Heel makkelijk via internet te beluisteren, ga naar de website http://www.fip.fr en klik op “en direct sur Fip”.

(Ik) Stream 'm via bluetooth naar de draadloze speaker.

Goed alternatief bij kpn: 806 npo soul & jazz. Zelfde soort muziekgenre's.


Wij zouden het liefst FIP 10 uur per dag willen beluisteren. Constant een goed, breed aanbod. En geen reclames, en af en toe commentaar. NPO Soul en Jazz (806) heeft een erg beperkte speellijst, en 1x per uur journaal en commercials. Superergerlijk, als je eenmaal FIP heb beluisterd. 

Moet ik dan perse casten via een chromecast om die zender te kunnen beluisteren? Het grote voordeel van FIP in het zenderpakket is, dat ik niet constant hoef te switchen tussen de ene en de andere audio ingang van de radio.

Het gebruik van bluetooth apparaatjes en boxjes vind ik echt geen optie. 

Rick.

Overstapper van Ziggo naar KPN. Die twijfelt of hij niet terug wil…

 


Ik heb dit hele topic maar ff gelinkt in:

Nota Bene; ik heb 't voor elkaar via de browser in mijn tv. En die tv is weer met de versterker verbonden. Heerlijke jazz nu. (27/2; 20:50). fip.fr


@PeterG Prima oplossing, Peter. Maar ik ben tot nu niet overgegaan op een TV met internet-aansluiting en dito browser. Ik merk bovendien dat veel vrienden die de zender bij ons horen, deze erg aangenaam vinden. Maar opzien tegen de technische hassle om hem te beluisteren. Opnemen in het zenderpakket zou dé oplossing zijn. 


Opnemen in het zenderpakket zou dé oplossing zijn. 

Een zendernummer is áltijd het eenvoudigst natuurlijk. Er wordt overigens al jaren om deze zender verzocht. En hij is er (nog) niet… Ben toch blij dat we door internet niet (volledig) afhankelijk zijn van het zenderaanbod van de provider.


Hallo allemaal, ik zou nogmaals willen pleiten om FIP op te nemen. De zender is ongecodeerd op kanaal 857 te verkrijgen. Mijn tv is niet Smart maar werkt prima. En ik kies voor de beste provider dus waarom Niet? Hoor graag van jullie!


En mijn geluid gaat in de woonkamer over de tv naar de boxen. Ben daar blij mee en kan nog even niet meer veroorloven. Alleen wat een verschraling, geen FIP! Zou zoveel mensen blij maken! Mvg Barbara 


ongecodeerd op kanaal 857

Hoi, @LieverKPN . Dat staat los van kpn. Dat is het Ziggo nummer. KPN heeft 'm niet zoals je al opmerkt.

Overigens, ik neem aan dat je officieel geen Ziggo abonnement meer hebt. Dan sluit Ziggo max. 6 maanden na beëindiging je aansluiting helemaal af. Dat duurt altijd even, er moet een monteur naar het kastje in de buurt van je huis om de kabel er letterlijk uit te trekken. Bij mij is de Ziggo doos geheel dood.

Via de kpn ontvanger komt de zender maar niet, maar ja, we hebben internet hè.

https://www.radiofrance.fr/fip

Zelf heb ik een BlueTooth receivertje. En stuur 'm op die manier van af de smartphone / laptop naar de 'grote set'.  Die zijn voor 18 tot 20 euro te krijgen.

Bv deze 🙂

Deze kan ook maar is oplaadbaar en dus als batterijtje leeg raakt stopt het natuurlijk. Nog losse mini-jack → tulp/tulp kabel nodig voor naar versterker.

Meer .


Interessant, Bedankt Peter! Nee geen Ziggo voor mij. Heb in vorig huis 6 jr geleden Ziggo gehad maar elke keer ellende met kastjes. Dat was niets. Ik zal je tips gaan bekijken.  Voor mij is het meer vreemd dat FIP niet in pakket zit.KPN zal meer liefhebbers/klanten daardoor aantrekken.


Wat Ziggo kan kan KPN hopelijk beter! 


Zojuist KPN geïnstalleerd en tot mijn schrik gemerkt dat FIP niet bij de radiozenders zit.
Inderdaad bij ZIGGO wel. 
Voeg deze prachtige zender alstublieft toe!


Zojuist KPN geïnstalleerd en tot mijn schrik gemerkt dat FIP niet bij de radiozenders zit.
Inderdaad bij ZIGGO wel. 
Voeg deze prachtige zender alstublieft toe!

Ik zet je suggestie op het lijstje en stuur het door.  Of het ergens toe leidt kan ik niet voorspellen. Wie weet. 


Oja, mag alsjeblief FIP in het KPN aanbod. Ik mis 'm zo sinds ik bij ziggo weg ben. De beste zender ooit.


Reageer