Skip to main content
Beantwoord

Radiozenders NPO Soul en Jazz en NPO Campus verdwijnen per 1 september

• August 3, 2026
  • 13 reacties
  • 187 keer bekeken

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8

De radiozenders NPO Soul en Jazz en NPO Campus stoppen per 1 september met uitzenden. 

Gaat KPN per 1 september 2 nieuwe radiozenders die in de plek komen van NPO Soul en Jazz en NPO Campus toevoegen? 

Beste antwoord door Noordzee

Op Soul & Jazz roepen ze elk half uur dat het stopt per 1 september. 

Aha, dat verklaart het. 

En dan nog de reactie naar ​@Frans123 ,

Gaat KPN per 1 september 2 nieuwe radiozenders die in de plek komen van NPO Soul en Jazz en NPO Campus toevoegen? 

Dat is nu nog niet bekend. Je leest dat dan o.a. in dit topic:

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Zat er aan te komen. Wel jammer, ik luister in de auto regelmatig naar NPO Soul en Jazz. 

Heb je een link naar het nieuwsbericht?  

Overigens zou ik NPO Blend een logische vervanger vinden voor één van deze zenders.  

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 3, 2026

Heb je een link naar het nieuwsbericht?  

Nog meer jammer vind ik het stoppen van NPO2 Extra

https://npo.nl/pers/persberichten-en-publicaties/npo-schrapt-in-aanbodkanalen-en-organisatie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Zeker ​@TDN , het stoppen van BVN is daarnaast toch ook wel erg jammer. Het laatste restant van de voormalige Wereldomroep.  

Overigens zie ik in jouw link (die kende ik al) niet de datum van 1 september 2026 staan. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 3, 2026

Overigens zie ik in jouw link (die kende ik al) niet de datum van 1 september 2026 staan. 

Staat ook nergens 1 september 2026 (dat moet je ​@Frans123 vragen), maar het aanvragen om te stoppen was in de begroting 2026 en goedgekeurd door de overheid

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2026/04/30/definitief-besluit-beeindiging-npo-campus-radio-en-npo-soul--jazz-npo-2-extra-bvn-en-bvn-online

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Klopt, dat wist ik al zeker een half jaar. Maar ik ben dus inderdaad benieuwd waar ​@Frans123 de einddatum 1 september 2026 vandaan haalt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Aha, dat verklaart het. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 3, 2026

Aha, dat verklaart het. 

En dan nog de reactie naar ​@Frans123 ,

Dat is nu nog niet bekend. Je leest dat dan o.a. in dit topic:

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Helper
  • August 4, 2026

Dat staat op je factuur van KPN Thuis van 1 augustus 2026 in een schuingedrukt zin. 

Mits je ook KPN TV + abonnement heb. 

Dat factuur van KPN Thuis kun je vinden op je mijnkpn app en op mijnkpn website. 

En daar staat jou alle facturen van KPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2026

Die nieuwe factuur krijg ik pas op 11 augustus 2026. Maar OK, het antwoord op jouw vraag staat in mijn vorige reactie hierboven.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Nooit leuk als de muziek die je graag hoort en de tv zender waar je graag na kijkt verdwijnt.

NPO moet bezijnigen.

Alleen doen ze dat in mijn ogen niet op de juiste manier.

Een paar zenders met ongelooflijk veel dure directeuren en meerdere administraties, etc.  Volgens mij kunnen daar heel erg veel geld op besparen. 

P.S.

Persoonlijk hou ik van o.a. hardrock en luister naar KINK😊

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Alternatieven genoeg. SoulshowRadio of Sublime, helaas moet je de reclames op de koop toenemen 😮‍💨

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bedankt voor het delen op de KPN Community van dit nieuws ​@Frans123. Als er nieuwe zenders in het radio aanbod bij gaan komen zullen we dat inderdaad melden in: