Skip to main content
Vraag

Regelmatig dubbele opnames door onduidelijkheid over herhalingen

• May 16, 2026
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Ik heb regelmatig dat ik een serie,s dubbel opneem. Daar er op bijvoorbeeld Discovery en ID , vaak herhaal serie,s uitgezonden worden. Zonde opslag uren. 

Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld H voor eerste herhaling ervoor komt te staan, en 2e herhaling 1H , erna 2H ?

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Charlkroon, welkom op onze community, hier is helaas geen oplossing voor maar je feedback ligt bij de ontwikkelaars:

Wat vervelend is is dat een serie afleveringen van een willekeurige zender heel vaak bijv 3 maanden later, als het in de herhaling is, weer automatisch wordt opgenomen.

Klopt, dat is hoe de serie opname werkt. Een ingestelde serie opname zal alle afleveringen van het seizoen in kwestie opnemen die niet al aanwezig zijn in je lijst met opnames. Dat betekent dus ook dat, als je gekeken afleveringen verwijdert na het kijken, een herhaling ervan opnieuw opgenomen wordt. Dit is bewust zo om te zorgen dat als iemand een aflevering gemist heeft bij het inplannen, of als er door een glitch een aflevering niet opgenomen wordt, een herhaling ervan alsnog/wel wordt gedaan.

Is er geen "einde serie" signaal waarop het opnameprogramma reageert?

Nee, die is er niet. Je kunt dit soort dingen voorkomen door opgenomen en al bekeken afleveringen niet direct te verwijderen. Of, als je met de hele serie klaar bent, de serie opname actief te verwijderen zoals Katana aangeeft:

Zelf voorkom ik dat altijd door bij Opnames / Gepland de betreffende serie te verwijderen.