Skip to main content

Sinds een kleine week heb ik 2 KPN TV+ ontvangers. Beiden zijn via aparte switches (beide met IGMP snooping) bekabeld aangesloten op een Experiabox v10. Bij de ene ontvanger werken alle zenders prima, maar bij de andere ontvanger krijg ik vrij vaak foutcode KBX-APK-1002. 

De melding is op zich duidelijk: blijkbaar heeft de ontvanger dan geen verbinding meer met het netwerk. In de netwerkinstellingen van de ontvanger zie ik ook dat hij even geen verbinding meer lijkt te hebben. Dat duurt <1 seconde en dan is de verbinding weer actief en herstelt de TV stream zich weer. Echter, op de switch waar de ontvanger op aan zit gesloten zie ik niet dat de verbinding wegvalt. De activiteitsLEDs van de poort van de switch waar de ontvanger op zit blijven gewoon branden.

Voorheen had ik precies dezelfde setup, maar dan met een Arris VIP5202 en dat werkte altijd vlekkeloos.

Waar kan dit aan liggen?

Zit er een DVS tussen?

 


Nee, alles is bedraad aangesloten:

  • Experiabox v10 → Netgear GS105Ev2 → ontvanger (werkt prima)
  • Experiabox v10 → Netgear GS108Ev3 → ontvanger (geeft regelmatig foutcode)

En als je de switch omwisselt?

Gaat de foutmelding dan mee?

 

Kan je hem ook zonder switch aansluiten?

Om het te testen.


Goede suggesties, ga ik straks even proberen. Ik had wel de ontvangers al omgewisseld als test en de foutmelding blijft dan op de ontvanger die aan de GS108Ev3 hangt.


Goede suggesties, ga ik straks even proberen. Ik had wel de ontvangers al omgewisseld als test en de foutmelding blijft dan op de ontvanger die aan de GS108Ev3 hangt.

 

Dan denk ik dat of de GS108v3 is defect of IGMP snooping staat uit.

Zie ook hier.

Verder heb je er alleen vaste UTP kabels tussen zitten, als ik het goed begrijp.


Ik snap er niets van.. 🙂 Ik heb gistermiddag de firmware van de GS108v3 geüpdatet naar de laatste versie en sindsdien lijken beide ontvangers prima te werken. Wellicht dat de firmware update of een reboot van de switch het euvel heeft opgelost?

Ik houd het in ieder geval nog even in de gaten, ik vind het apart dat dit invloed zou hebben op de werking van de ontvanger.


Ik snap er niets van.. 🙂 Ik heb gistermiddag de firmware van de GS108v3 geüpdatet naar de laatste versie en sindsdien lijken beide ontvangers prima te werken. Wellicht dat de firmware update of een reboot van de switch het euvel heeft opgelost?

Ik houd het in ieder geval nog even in de gaten, ik vind het apart dat dit invloed zou hebben op de werking van de ontvanger.

 

Ik denk dat de firmware upgrade het probleem heeft opgelost.

Gelukkig dat alles nu goed werkt.


Sinds een kleine week heb ik 2 KPN TV+ ontvangers. Beiden zijn via aparte switches (beide met IGMP snooping) bekabeld aangesloten op een Experiabox v10. Bij de ene ontvanger werken alle zenders prima, maar bij de andere ontvanger krijg ik vrij vaak foutcode KBX-APK-1002. 

De melding is op zich duidelijk: blijkbaar heeft de ontvanger dan geen verbinding meer met het netwerk. In de netwerkinstellingen van de ontvanger zie ik ook dat hij even geen verbinding meer lijkt te hebben. Dat duurt <1 seconde en dan is de verbinding weer actief en herstelt de TV stream zich weer. Echter, op de switch waar de ontvanger op aan zit gesloten zie ik niet dat de verbinding wegvalt. De activiteitsLEDs van de poort van de switch waar de ontvanger op zit blijven gewoon branden.

Voorheen had ik precies dezelfde setup, maar dan met een Arris VIP5202 en dat werkte altijd vlekkeloos.

Waar kan dit aan liggen?

 Even wat uitleg over de swich in dit verhaal en de invloed daarvan.

Als dit een KPN of Netgear switch betreft heeft dat geen invloed omdat dit een passieve switch bettreft in gewoon Nederlands een switch die niets doet alleen maar het signaal doorgeeft.

Dit is anders met een actieve switch deze heeft wel invloed op de evt volgen de route van het signaal.

In dit geval is dit niet geval dus switch heeft geen invloed.

Mvg


Volg het centrale topic over de storing kbx apk 1001 t/m 1007 404. Het is in onderzoek. 

 


Goede tip @PeterG , ik ga dat topic volgen. Bedankt!


Nog even dit @Minten 

Ik lees dat jij ook een Experiabox v10 hebt (er lijkt hierin een verband te zijn). En ik zie dat je box bedraad (lan) is verbonden.

de ontvanger die aan de GS108Ev3 hangt.

Hier ook v10 en bedraad direct op de Experiabox.


Nog even dit @Minten 

Ik lees dat jij ook een Experiabox v10 hebt (er lijkt hierin een verband te zijn). En ik zie dat je box bedraad (lan) is verbonden.

de ontvanger die aan de GS108Ev3 hangt.

Hier ook v10 en bedraad direct op de Experiabox.

Klopt inderdaad, deze opstelling heb ik zo draaien inderdaad. Is dit dan mogelijk een bekend probleem wat opgelost gaat worden?


Problemen zijn er sowieso om opgelost te worden. 

Overeenkomst lijkt dus erg te zijn v10 met DIW7022 via ethernet.

Want via wifi hebben we met de v10 niet de optimale beeldkwaliteit van 14,2 Mbps en ook geen Dolby geluid op de zenders. 


Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Hopelijk komt er snel genoeg een oplossing, maar voor nu lijkt het probleem voor mij opgelost te zijn door de firmware update van de switch en/of een reboot van de switch.


Volg het centrale topic over de storing kbx apk 1001 t/m 1007 404. Het is in onderzoek. 

 

Deze foutcode heeft daar niet mee te maken. Bij  foutcode kbx-apk-1002 krijgt de tv ontvanger geen internet vanaf het modem. Dus gaat ergens in de aansluiting mis. 


Ik heb ook last van deze foutcode. Ik krijg eerst de foutcode kbx-apk-1002, daarna komt de foutcode kbx-apk-1007-404.

Ik heb nu al weken problemen met tv ontvanger, eerst het spontaan herstarten zonder reden en foutcodes(alles resetten heeft niet geholpen).

Nu de laatste paar weken foutcodes.

De ontvanger is rechtstreeks met een kabel aangesloten op de experiabox v10.


@Marjella-bella 

Kan je doorgeven welke firmware versie en KPN tv+ app versie je hebt?

 

Klik op home.

Ga naar boven en naar rechts naar instellingen (tandwieltje)

Ga naar beneden en klik op informatie. 


@Marjella-bella

Kan je doorgeven welke firmware versie en KPN tv+ app versie je hebt?

 

Klik op home.

Ga naar boven en naar rechts naar instellingen (tandwieltje)

Ga naar beneden en klik op informatie. 

Firmware versie 0.17.4


@Marjella-bella 

 

En welke app versie?

 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 


@Marjella-bella

 

En welke app versie?

 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 

App versie 1.101.1


Vervallen


@Marjella-bella

 

Ik denk dat je de V10 als Experiabox hebt.

Als deze met een vaste UTP kabel is aangesloten, heb je de minste kans op problemen.

Hoe is de DIW7022 met de Experiabox verbonden? 

Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf is hij rechtstreeks met de kabel op de experiabox aangesloten. Resetten helpt niet. Kpn al een aantal keer gebeld, maar die kunnen me blijkbaar ook niet helpen.


@Marjella-bella

 

Ik denk dat je de V10 als Experiabox hebt.

Als deze met een vaste UTP kabel is aangesloten, heb je de minste kans op problemen.

Hoe is de DIW7022 met de Experiabox verbonden? 

Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf is hij rechtstreeks met de kabel op de experiabox aangesloten. Resetten helpt niet. Kpn al een aantal keer gebeld, maar die kunnen me blijkbaar ook niet helpen.

 

Het probleem zit hem in de V10 en firmware versie 0.17.4

Ik heb gelukkig 0.17.8

Ik verwacht dat het met de volgende update is opgelost.

Zie hier om de updates te volgen en je kan je daar ook op abonneren. 

 

P.S.

Ik heb mijn eerdere bericht laten vervallen, hoorde niet hier.😉


Heb je de Experiabox v10 al een keer uit en aan gezet (herstart). Even 10 seconden uit laten daarbij.

Met de Netgear GS105Ev2 zou deze storing niet op mogen treden.

Het is met de Netgear GS108ev2 niet getest. Kennelijk treed de storing wel op met deze er tussen. Ik had tijdelijk de dvs 650 ertussen gezet. Daarmee had ik ook geen last van de storing. Maar die is er nu weer tussenuit. De DIW7022 staat hier op 1 meter van de v10.

Sinds de storing is afgemeld in het centrale topic heb ik 'm hier ook niet meer gehad. Bij nu weer alleen het utp kabeltje er tussen.