Skip to main content
Vraag

Regelmatig foutmelding 1001 in buitenland met tv kijken

• August 31, 2025
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb regelmatig te maken met een foutmelding code 1001 in het buitenland. Ik heb ook regelmatig de KPN gebeld en zij kunnen mij niet helpen.

Waarom kunnen zij niet helpen?

Het heeft NIETS te maken met een VPN verbinding, zoals door de KPN in de community wordt verondersteld, maar als je op vakantie bent op de Canarische Eilanden ben je namelijk ten onrechte volgens de KPN een randgeval. De Canarische Eilanden behoren bij Spanje, alleen liggen ze helemaal aan de rand van het gebied tussen binnen en buiten Europa. Ondanks het feit, dat ik niet de VPN verbinding aanzet, staat KPN mij niet toe om KPN TV te kijken, omdat ze kennelijk niet kunnen beoordelen, of dat ik binnen of buiten Europa TV kijk.

Het is belachelijk, maar waar. Met alle huidige technieken is dit bij de KPN niet mogelijk. Dit is eveneens telefonisch door de KPN bevestigd.

Fijne vakantie !!

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@willietapas, welkom op onze community!

Wat balen dat het niet goed werkt. Volgens mij moet dit wel op te lossen zijn maar je bent zeker niet de eerste die hier tegenaan loopt.

• Zit je op mobiel internet of wifi?
  • Als je via bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ of vergelijkbare pagina kijkt, wat is dan je IP adres? Of specifieker, in welk land staat dit IP adres geregistreerd?
  • Lukt het ook niet als je wél de VPN gebruikt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Beste Thomas, ik maak verbinding via wifi. 

Organisatie

Naam

Vodafone Spain

IP-adres range

77.229.0.0 - 77.229.255.255

Plaats

Las Palmas de Gran Canaria

Land

Spanje (ES)

IP-adres range

77.229.0.0 - 77.229.1.255

Nee, het lukt ook niet als de VPN wel wordt gebruikt.

KPN zegt me telefonisch, dat er niets aan te doen is. Ik kan wel bij de volgende inlogronde weer geluk hebben, dat ik weer binnen de EU val en dus de KPN TV kan gebruiken. Maar voor hoe lang, is niet te zeggen.

Beste Thomas, vraag intern bij jullie organisatie maar na. De situatie is kennelijk zo.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Beste Thomas,, het is inmiddels 2 maanden geleden, maar KPN heeft nog steeds geen oplossing voor het probleem. Het interesseert ze kennelijk ook niet, kortom zo hard baalt KPN niet, zoals ze zeggen.

Ik ben weer op de Canarische Eilanden en vrijwel onmiddellijk krijg ik te maken met foutmelding 1001.  Het is dus duidelijk, dat KPN er niets aan doet om het probleem dan ook eens beet te pakken en op te lossen.

Ik zou graag een eerlijk antwoord willen hebben naar aanleiding van mijn verhaal, want dan weet iedereen, die gebruik maakt van de kennisbank, dat ook.

Alvast bedankt voor de reactie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat schiet ook niet op ​@willietapas, dit hoort volgens mij gewoon te werken. Ik zet het weer voor je door. Kun je weer het overzicht met je IP adressen delen? Ik ga er vanuit dat die nu anders zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Beste Thomas,

Hieronder de IP-gegevens:

Organisatie

Naam

Vodafone Spain

IP-adres range

77.229.0.0 - 77.229.255.255

Plaats

Las Palmas de Gran Canaria

Land

Spanje (ES)

IP-adres range

77.229.0.0 - 77.229.1.255

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@willietapas 

Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw iTV abonnementsnummer als dit nog niet is gedaan? Dan kunnen we in onze logging kijken welk IP-adres wij voor jou zien en kijken wat ons GeoIP systeem daarvan vind.