Skip to main content

Mijn panasonic tv zit met hdmi kabel rechtsstreeks aan soundbar via hdmi2. Net een jaar glasvezel dus ook laatste kpn+ kastje.DIW7022.  Zit met vaste kabel aan internet geschakeld. HDMI kabel van Kpn kastje naar HDMI 2  De laatste weken weigert regelmatig het geluid via de soundbar en blokkeert ook het terugzetten van tv naar eigen geluid. Kpn kastje van stroom en opnieuw opstarten helpt soms, maar vaak niet. Modem ook al tig keer opnieuw opgestart. Bijzonder is dat ik dvd  recorder over hdmi  3 heb lopen en die wel over soundbar speelt. Als ik de soundbar over hdmi 3 laat lopen heb ik geen geluid bij tv met soundbar en kan ik ook niet terug naar tv geluid schakelen. Wordt geblokkeerd blijkbaar. Ga dan maar naar instellingen Kpn kastje en schakel daar in geluid de andere mogelijkheden in en dan weer terug naar standaard instelling. Weer kastje opstarten en soms gaat het geluid dan weer via soundbar. Ook al andere hdmi kabel voor hdmi 1 geprobeerd maar dat lost niet op. Beetje lang verhaal maar wie weet de oplossing.  

Welke HDMI uitgang op de tv is eARC?

Want die moet je gebruiken voor de soundbar.

 

Vaste kabel aan internet?

Ik denk dat je bedoelt dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) met een UTP kabel verbonden hebt met de Experiabox of Box12.

 

Staat de tv ingesteld op externe luidsprekers?


Ja sorry ik heb het in de tekst omgedraaid. De soundbar zit op HDMI 1 en kpn box op hdmi 2. Ik heb de tv nu tijdelijk op TV staan maar normaal gesproken op de externe luidsprekers.

als ik dan het gehele modem opnieuw heb gestart en vervolgens de kpn box van de stroom en opnieuw opgestart doet het geluid via de soundbar het weer een tijdje. gisteravond geen probleem maar vanmorgen weer geen geluid. vaak blokkeert iets dan ook de geluidssetting om op de tv terug te keren naar tv geluid op tv intern.

soms krijg ik het geluid ook weer aan de praat door bij startpagina naar wieltje van kpn kastje te gaan en dan alle soorten van geluid even aan te schakelen en weer terug naar stand die wordt aanbevolen. ging nu juist weer een twee weken en nu begint het gedonder weer. weet ook niet waardoor het geluid dan opeens wel weer over de soundbar loopt


De soundbar moet zo wie zo op de HDMI eARC of ARC.

 

Bij het Chinese merk Philips heb ik gelezen dat soms de HDMI 1 is, maar bij de meeste is dat HDMI2 (als ik het goed heb).


Reageer