Skip to main content

Apparatuur: Experia Box v10A, Arris VIP5202, aangesloten met een vaste UTP kabel.

Al langere tijd heb ik last van het wegvallen van beeld en geluid. Dat duurt maar een fractie van een seconde, hij heeft de hik zou je kunnen zeggen. Als het weer zover is dan haal ik 30 seconden de stroom af van de TV ontvanger en meestal is het dan weer een aantal uren in orde. Soms herstart ik ook nog het modem en ook heb ik wel eens de aansluiting van de glasvezel kabel af- en aangekoppeld. Alles hielp maar een tijdje (uren, soms een dag) en dan weer hetzelfde liedje. Het is bijzonder irritant. Momenteel is het helemaal erg en “hikt” het systeem om de paar minuten.
Mijn vraag is of bekend is waaraan het kan liggen en, belangrijker, wat is de oplossing. Zoals gezegd stroomloos maken, opnieuw opstarten van de apparatuur allemaal al geprobeerd zonder langdurig succes. 
Overigens merk ik het niet op de computer (via WiFi), maar het kan zijn omdat het maar fracties van seconden betreft.
Graag een oplossing.

Wat je als eerste kan proberen is, vervang de UTP kabel.

Anders bel gratis 0800-0402 en vraag om hem om te ruilen.

OF

Bel gratis 0800-0402 en zet je abonnement om naar KPN tv+ (als je contractvrij bent)

Dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je ook goedkoper uit.

#joop2011
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet contractvrij, dus abo omzetten gaat niet. De vraag is ook of het probleem dan verholpen zou zijn.
De UTP kabel vernieuwen. Zou kunnen, maar is een heel karwei. Ik heb hem destijds vanaf de meterkast door de buis van de oude telefoonlijn getrokken en dat kostte vanwege het aantal bochten nogal wat moeite.  Als ik zeker weet dat dat het probleem is, dan waag ik een keer een poging.
Dan heb je het over omruilen, bedoel je dan het modem of het ontvangst kastje? Overigens zijn ze bij KPN niet zo van het omruilen heb ik wel eens begrepen.

Als de Arris VIP 5202 niet goed werkt, dan kan deze worden omgeruilt.

Ik ga ervan uit de KPN modem / router goed werkt.

Ha ​@Roef, wat een vervelend probleem! Je kut zeker eens proberen om een andere utp-kabel te testen, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dat wat lastig is. Zou je eerst eens een andere hdmi-kabel kunnen testen? Wat voor hdmi-kabel heb jij op dit moment? En kan je ook eens een andere hdmi-poort gebruiken?

Ben nu even druk, maar zal vandaag eens even kijken welke HDMI kabel ik gebruik en zal ook eens een andere proberen (ingang en kabel). Ik laat van me horen. Overigens is het probleem wel wat minder geworden, maar nog wel aanwezig.

Tussenstand.
Bij KPN een ultra high speed HDMI kabel aangeschaft. Zojuist ontvangen en direct aangesloten.
Over een dag of 2, 3 zal ik laten weten of het al of niet geholpen heeft.
Hij draait nu een uurtje: probleemloos.

Reageer