Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig korte onderbrekingen bij lineaire tv en opnames op 2 Sagecom DIW7022

• February 20, 2025
  • 15 reacties
  • 174 keer bekeken

Sinds enige tijd Sagecom DIW7022 gekregen, twee maal een box. Bij beiden treden geregeld storingen op bij het weergeven van de lineaire tv en de opgenomen programma’s. Doorgifte stopt, programma stopt, soms komt het weer terug en na een paar seconden stopt het weer en valt weg. Soms komt er ook een hoge pieptoon. De app met storingen helpt niet, stroom eraf halen helpt soms voor even, maar storing keert weer terug. Modem opnieuw opstarten helpt ook niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Is die DIW7022 een slecht product? Die laatste vraag is omdat het vorige kastje dit soort problemen niet had.

Beste antwoord door Jacob Jan

Ha Alex,

de monteur heeft heel goed werk afgeleverd. Alles werkt weer zoals het zou moeten werken. Het is misschien nog wat kort om al wat te zeggen, maar aangezien ik er alle vertrouwen in heb dat het goed blijft gaan, zeg ik prima. In die zin dan ook een bedankje aan iedereen die heeft meegedacht en geholpen. Als ik toch wat negatiefs mag zeggen is dat het naar mijn mening lang heeft geduurd voordat het opgelost was, ook vrij kostbaar voor KPN denk ik, omdat er van alles opgestuurd is en zelfs de nieuwe modem te licht bleek en gelijk weer omgeruild is. In mijn geval had het meteen de monteur sturen de beste oplossing geweest.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 20, 2025

@Jacob Jan 

Heeft u koper of glasvezel?

Het tv kastje is dat draadloos of bekabeld verbonden?

• Auteur
  • Topper
  • February 21, 2025

Goedemorgen,

vooropgesteld dat ik gisteren ben gebeld door de klantenservice en we nog bezig zijn met de oplossing, wil ik wel reageren. Ik heb glasvezel, ik zou (was gisteren de conclusie) bekabeld verbonden. Het zou kunnen liggen aan de kabel (van KPN zelf gekregen), omdat de DIW7022 meer internet nodig heeft, zo heb ik het begrepen. Er wordt nu een nieuwe kabel verzonden en kijken we of het daar aan ligt. Hopelijk wel, want het is best vervelend als je lineair tv kijkt en het er dan uit vliegt, terwijl dat met de vorige box niet zo was.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 23, 2025

Hi ​@Jacob Jan, fijn om te zien dat er in ieder geval wordt gewerkt aan een oplossing. 

De kabel kan de oorzaak zijn, maar dat verklaart niet gelijk een hoge piep. Ik ben dus benieuwd of de nieuwe kabel zal helpen. Probeer anders ook om de box te resetten mocht de kabel niet helpen. 

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2025

Ha Alex,

oei nu word ik “bang”, als het de kabel niet is, vanwege de piep, wat kan het dan wel zijn? Eerst de kabel krijgen, proberen en dan maar verder zien. Zowel de box als de Experia box heb ik al een keer gereset, dat hielp in ieder geval. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 3, 2025

Dat is een goede vraag, begrijp ik het goed dat het nu is opgelost door de reset? En zo niet, heeft de nieuwe kabel nog geholpen?

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Helaas heeft tot nu toe niets geholpen. Vanmiddag via een telefonische afspraak nog weer wat gedaan, opnieuw opstarten van een kastje in de meterkast, maar helaas blijkt ook dat niet te helpen. Neem tegenwoordig de programma's die we live willen zien maar op. De uitval is wel zo'n 4x per uur. Via opnemen is het dan makkelijker. Nou ja, makkelijk... O nu valt ie weer uit. Maar weer opnieuw opstarten. Zeer vervelend allemaal.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 5, 2025

Zou ik ook met je mee mogen kijken naar hoe alles is aangesloten en of ik nog iets kan zien op je lijn? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

• Auteur
  • Topper
  • March 5, 2025

Hallo Alex, hoop dat ik het correct heb ingevuld. Gisteren ben ik weer gebeld door KPN. Er wordt nu een nieuwe modem gestuurd. Dat is denk het laatste wat nog vervangen kan worden. De oorzaak is naar mijn mening de Sagemcom, daarvoor had ik nooit problemen. Nu wel, zie hiervoor voor de problemen, het is helaas nog niet opgelost. 

• Auteur
  • Topper
  • March 5, 2025

Een programma proberen te kijken wat opgenomen was. Duurt een uur inclusief reclames, die spoelen we door. Net voor de zesde keer die storing. Dit is echt niet leuk meer. Mag ik aib mijn oude kastje terug waar dit niet voorkwam. Die Sagemcom is een ramp.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 7, 2025

Duidelijk, laat je het weten hoe het met de nieuwe modem gaat als je deze hebt aangesloten? 

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Ja, gisteravond heb ik de avond doorgebracht met het aansluiten van de Experiabox v10a en de nieuwe Netgear. Dat is gelukt, want alles doet het. Helaas heb ik vandaag dezelfde storing al weer een paar keer ervaren. Het lijkt iets minder. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, het moet gewoon goed werken. Ik denk dat er niets meer omgeruild kan worden. Valt er echt niets te zien als jullie het doormeten? Zal wel niet anders was het vast gemeld. Enige oplossing lijkt mij dat er iemand langs komt met verstand van zaken. Toch?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 14, 2025

Hi ​@Jacob Jan, ik ben nog benieuwd hoe dit nu is afgelopen na het bezoek van de monteur. Ik zie dat hij redelijk wat dingen heeft aangepast bij jou, werkt het nu stabiel of ervaar je nog steeds problemen? 

• Nieuwkomer
  • March 14, 2025

Ik ervaar ook steeds korte onderbrekingen bij het tv kijken. Lijkt vooral op de npo zenders te zijn. Storingen treden afgelopen 2 weken regelmatig op. Kastje opnieuw opstarten heeft geen effect. Ook modem opnieuw opstarten geen effect. Mijn verbinding gaat via wifi en heb de meest snelle variant. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 14, 2025

Ha Alex,

de monteur heeft heel goed werk afgeleverd. Alles werkt weer zoals het zou moeten werken. Het is misschien nog wat kort om al wat te zeggen, maar aangezien ik er alle vertrouwen in heb dat het goed blijft gaan, zeg ik prima. In die zin dan ook een bedankje aan iedereen die heeft meegedacht en geholpen. Als ik toch wat negatiefs mag zeggen is dat het naar mijn mening lang heeft geduurd voordat het opgelost was, ook vrij kostbaar voor KPN denk ik, omdat er van alles opgestuurd is en zelfs de nieuwe modem te licht bleek en gelijk weer omgeruild is. In mijn geval had het meteen de monteur sturen de beste oplossing geweest.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 17, 2025

Ik snap wel wat je bedoelt, in jouw geval was dit achteraf beter geweest. We zien echter wel dat het omruilen in de meeste gevallen het probleem oplost, het blijft maatwerk. 

Fijn om te lezen dat alles nu goed werkt, dankjewel ook voor de terugkoppeling hier.