Skip to main content

Goede dag,

We hebben heel erg vaak dat we  de CS50001 opnieuw moeten opstarten. Dit kan gebeuren nadat je van zender verwisseld of als je terugkijkt van een programma. Soms ook tijdens het kijken van een programma. We hebben een opstelling van een KPN onbeperkt data  4G kaart in een TP- link TL-MR6400 met een vaste aansluiting op de Sagemcom CS50001. Je snapt dat dit zeer irritant en ongewenst is dus hoop hier een oplossing te krijgen. De locatie is op een tuinhuis dus geen vaste aansluiting. Meermaals het advies gehad te stoppen met KPN en wat anders te proberen bv met een schotel.

Ik zie graag een reactie.

Gr Theo.

Hoi @Theo tvprobleem, welk apparaat is de CS500001 precies? Dat typenummer gebruiken wij niet, en als ik er op zoek kom ik een stroomadapter tegen. Gaat het om een glasvezelkastje, het modem of een tv-ontvanger? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het makkelijker is kan je ons ook bellen, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Beste Jasper, het is de TV ontvanger Sagemcom CS50001  dat is 1 nul teveel zie ik DIW7022 Artikelnummer 849054

 


Ah oké, dank je. Wij gebruiken alleen de term DIW7022, of TV+ Box. Die andere hoef je niet te onthouden. Hoe is de TV+ Box precies met het modem verbonden? Je zei al dat het een tuinhuis was en 'dus geen vaste aansluiting’ had, maar wat dan dan wel? Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt.


Aha goeie morgen, De tv box is met een Cat 6 kabel verbonden met de TP-link TL-MR6400

 


We hebben een opstelling van een KPN onbeperkt data  4G kaart in een TP- link TL-MR6400 met een vaste aansluiting op de TV-Box DIW7022  Zoals boven omschreven.


Is er geen Experia Box met een kabel of Wifi netwerk op die locatie? De TV+ Box is onderdeel van een vast pakket, met een vaste aansluiting. Die is niet bedoeld om via het mobiele datanetwerk te gebruiken. 


Beste Jasper, sinds KPN hun tv kasje hebben verruild voor een Android met Chromecast systeem heb je eigenlijk alleen een netwerk nodig en niet specifiek Experia box.  Dus dat is het probleem niet. Ik denk dat het of in de tv box zit of dat het onbeperkte netwerk niet voldoende is. Dus ik hoop dat je me hierop een antwoord zou kunnen geven. Een smart TV is namelijk het zelfde als de opstelling die ik nu heb alleen zit dan de Android en Chromekast in de TV zelf en niet in een TV box.  Digitenne was hier ook al geen optie in verband met terugkijken en de pauze functie.  Dus ja het is toch wel een dingetje.

 

Vriendelijke groet Theo.

 


Beste Jasper, sinds KPN hun tv kasje hebben verruild voor een Android met Chromecast systeem heb je eigenlijk alleen een netwerk nodig en niet specifiek Experia box. 

Dat is onzin. De TV+ ontvanger werkt alleen thuis op de vaste aansluiting. 


Een smart TV is namelijk het zelfde als de opstelling die ik nu heb...

Dat werkt ook alleen thuis op de vaste aansluiting. Niet op het mobiele netwerk. 

Dat is bij Ziggo ook zo. Buitenshuis werkt alleen de app op de mobiel of tablet. Verder niets.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Citaat:

Kan ik de Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.


Uhh hallo Nick,

Wat een reactie zeg. Ik heb al 2 seizoenen dit kastje op mijn tuinhuis en ik kijk toch elke avond. Dus zeg niet dat het onzin is. 

Ik vind een zeer kwalijke reactie zeker als je namens de KPN spreekt.

 

Vriendelijke groet Theo.


Oh Ja en daarnaast gebruik ik ook de Chromekast om op de TV te kijken inclusief de KPN TV app.


Heel fijn voor u dat het bij u op wonderlijke wijze kennelijk wel werkt of gewerkt heeft. Maar u krijgt zo in ieder geval geen ondersteuning. 


Beste Nick,

 

Mag ik vragen of dit een antwoord is namens de KPN ??


Mag ik vragen of dit een antwoord is namens de KPN ??

Jasper schrijft het toch al?

De TV+ Box is onderdeel van een vast pakket, met een vaste aansluiting. Die is niet bedoeld om via het mobiele datanetwerk te gebruiken. 

 


Beste Nick,

Ik vroeg of jouw reactie uit naam was van de KPN. Was Jasper heeft geschreven lees ik zelf wel.

 

Ik hoor het heel graag.

vriendelijke groet Theo.

 


De TV+ Box hoort inderdaad alleen te werken op het adres van je thuisaansluiting. Dat is het antwoord van KPN. Als je 'm op een ander adres via een andere verbinding probeert te gebruiken kunnen wij daar niet bij helpen.


Ik zal geen lastige vragen meer stellen nu blijkt dat de KPN zelf niet weet wat hoe en wanneer werkt van hun systeem.

 

Dank je wel Jasper voor je reacties en antwoord.  


Reageer