Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig opnames niet te bekijken op de TV+ box, nu alleen NPO1 live te kijken

• April 4, 2025
  • 23 reacties
  • 169 keer bekeken

We ervaren al ruim 2 maanden problemen met de tv ontvangers. Opnames zijn niet terug te kijken zo nu en dan. Nu is het weer raak, teruggezet naar fabrieksinstellingen, modem opnieuw opgestart maar dat lost niets op.

enkel npo1 is nu live te volgen de andere zenders zijn niet te bekijken.

zijn er meer problemen met deze ontvangers?

Beste antwoord door PeterG

Ondersteunen die wel IGMP Snooping, PeerD ?

Zie dit artikel:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 5, 2025

Ik begrijp dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

1. Hoe is deze verbonden met de Experibox of Box12? Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Ik ga er wel van uit dat je het opname pakket hebt? Of bedoel je terugkijken? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@PeerD, welkom op onze community! We denken graag even mee. Had je de reactie van ​@joop2011 gelezen?

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Ik maak gebruik van een fritzbox 7590.

de tv ontvanger was via een 8ports netgear switch aangesloten. Nú overgeschakeld naar wifi 5ghz dan gaat het wel goed. Toch raar dat bekabeld niet goed werkt. Jaren geen problemen maar sinds paar maanden regelmatig. 
heb idd het opname pakket. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 8, 2025

Heeft die 8 poorts Netgear switch wel IGMP snooping?

Dat zou het probleem kunnen zijn.

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Denk het niet is een netgear gs108v4

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Welke switches zijn aan te raden zoek dan een 8 Ports en een 16 of 24 Ports het liefst redelijk betaalbaar.

ik kwam in mijn zoektocht bijvoorbeeld de D-Link DGS-1100 serie tegen. Is dit aan te bevelen of zijn er betere alternatieven?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Denk het niet is een netgear gs108v4

Die is inderdaad niet geschikt voor KPN TV.

Bij Netgear switches moet er een E achter het type staan.

KPN verkoopt zelf deze 5-poorts (1 x modem; 4 x apparaten). De Netgear GS108E zou wel kunnen. (die verkoopt kpn niet zelf)

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

Zelf heb ik 'm gewoon via wifi, want dat kan gewoon.

Het enige wat bij mij nog bekabelt zit is… niks. Geen switches nodig. Er kunnen 10-tallen apparaten op de wifi.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het nog gelukt ​@PeerD?

• Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Helaas nog niet, ik heb 3 switches vervangen door de D-link dgs 1100 v2 series. 
gister vroeg in de avond werkte de tv ontvanger goed om via de gids terug te kijken.

om 21.00 was het wederom niet mogelijk om opnames terug te kijken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Ondersteunen die wel IGMP Snooping, PeerD ?

Zie dit artikel:

• Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Ja dat wordt ondersteund 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 17, 2025

Nou net met D-link werkt het alsnog niet. Zie ook deze pagina. 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301/index3.html?postid=1116746#post1116746

Ander merk kopen dus.

Netgear of TP-link.

• Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Lekker dan heb 2x een 4 Ports en 1 x 24 Ports gekocht uitgepakt en al aangesloten denk niet dat ik die nog terug kan sturen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 17, 2025

Dat is jammer. Overigens moet er bij Netgear en TP-link wel een E achter het type nummer staan!

Welke ontvanger(s) heb je?

Indien DIW7022, TV+, dan kan je ze gewoon via de wifi van de Fritzbox verbinden. Video instellen op unicast zou mijns inziens ook moeten werken. 

• Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Bedankt zal dit weekend nog eens wat gaan proberen 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Lekker dan heb 2x een 4 Ports en 1 x 24 Ports gekocht uitgepakt en al aangesloten denk niet dat ik die nog terug kan sturen. 

Volgens mij kun je dit soort apparaten vaak nog wel retourneren binnen twee weken, maar dat ligt bij de webshop denk ik

• Auteur
  • Topper
  • April 21, 2025

Lijkt erop dat het nu wel werkt heb igmp snooping aangezet dat stond nog uit

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

oja dat kan natuurlijk ook nog, bedankt voor je terugkoppeling!

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2025

Te vroeg gejuicht zojuist weer problemen met terugkijken via de gids en opnames terugkijken. Ethernet kabel los koppelen en over naar Wifi lost het voor nu weer op… wel raar dat het probleem zich niet continu voordoet 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is raar inderdaad, wat heb je verder nog op de switch aangesloten zitten? Kun je dat eens (voor een avondje oid) ontkoppeld laten om te kijken of het dan wél stabiel blijft?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Tja, het blijft D-link.…

Maar waarom laat je hem niet via wifi?

Sinds (hier) ook de V10 multicast via wifi ondersteunt gaat het bij mij via wifi. Scheelt weer kabeltje. Zitten er al genoeg achter de apparatuur. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Heb je t nog opgelost ​@PeerD?

• Auteur
  • Topper
  • May 15, 2025

Zolang ik via wifi kijk heb ik geen problemen. Blijf het raar vinden maar laat het voor nu maar zo.