Skip to main content
Vraag

Regelmatig problemen met afspelen opnamen van France2

• January 15, 2025
  • 7 reacties
  • 30 keer bekeken

Hallo,

Ik heb (streeds) regelmatig problemen met het afspelen van opnamen (vooral France2).

De opnaam is aanwezig is mijn opnamen, als ik wil het afspelen, klaapt ineens de TV+ app dicht & herstaart.

bv opnaam van 21-12-2024 21:10.

Vaak kan ik opnamen gewoon afspelen, soms gedeltelijk. Altijd een beetje een lotterij. Soms heb ik de probleem voor een week & plotseling werkt het afspelen weer.

Irritant probleem.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hi ​@ChrisV., ik denk ook graag mee. 

Hebben we het hier over de TV app op je mobiele telefoon? Op je Smart TV of gaat het om de TV+ ontvanger bij je televisie? 

• Auteur
  • Topper
  • January 17, 2025

Hi Alex,

France2 opnamen moeten vanuit de TV+ ontvanger afgespeld worden. 

Het gaat dus over de Tv+app op dr TV+ ontvanger 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 21, 2025

Duidelijk, dan gaat het hier dus alleen om France2 specifiek? Ik vraag dit omdat je aangeeft "vooral” bij France 2 en ik graag wil weten of dit een opnameprobleem is of specifiek aan France2. 

Mag ik ook weten hoe de ontvanger is aangesloten op de modem? (Rechtstreeks) met een kabel of draadloos? Heb je ook geprobeerd om de ontvanger te resetten? 

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

De laaste maanden is het inderdaad echt France2 specifiek.

Op dit moment, ook nog specifieker op de boven genoemd opnaam (sterker nog, ik kon de opnaam opstarten vrijdag avond, niet meer op zaterdag)

Ontvanger is bekabeld, door en Netgear switch (sinds 2019)

Resetten heb ik nog niet gedaan, want de probleem is zeer specifiek aan France2 en niet een overal fout.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 23, 2025

Duidelijk, ik heb nu om dit te testen random 2 opnames ingepland zodat ik dat zelf ook kan belijken. Heb jij een aantal voorbeelden van opnames die jij hebt ingepland in de toekomst? Dan ga ik ze ook inplannen om te kijken of ik hetzelfde ervaar. 

• Auteur
  • Topper
  • January 29, 2025

Hi Alex,

Vrijdag avond 21:10

Zaterdag avond 21:10

Zijn voorlopig wat ik neem op.

En uiteraard, nu dat deze vraag heb geopend, geen probleem meer behalf voor die opnaam van 21/12.

De 21/12 opnaam kan ik steeds niet opstarten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hi Alex,

Vrijdag avond 21:10

Zaterdag avond 21:10

Zijn voorlopig wat ik neem op.

En uiteraard, nu dat deze vraag heb geopend, geen probleem meer behalf voor die opnaam van 21/12.

De 21/12 opnaam kan ik steeds niet opstarten.

Zou ik ook mogen weten welke opnames je nog in de toekomst hebt om te kunnen anticiperen? En daarmee doel ik ook de naam van de Opname (serie/film). Met alleen een datum kan ik helaas weinig. Dus als je voor mij een aantal opnames kunt doorgeven die je hebt ingepland voor eind komende week plan ik precies dezelfde opnames in.