Skip to main content

Regelmatig heb ik met een zwart scherm te maken. Na een paar seconden komt het beeld weer terug. Ik heb alles geprobeerd om het op te lossen tot het opnieuw installeren van de software maar niets helpt.

Hi en welkom op ons forum @ThieuB.

Om uit te zoeken waar dit zwarte scherm vandaan komt, ben ik naar een aantal dingen benieuwd. Welke tv-ontvanger en welk modem heb je? Hoe is de tv-ontvanger op het modem aangesloten? Hoe is je tv-ontvanger op je televisie aangesloten? Zit er nog andere apparatuur tussen en zo ja, welke? Krijg je ook een foutmelding te zien en kan je wel zappen op dat moment?

Alle details zijn welkom, we weten hier alleen wat jij met ons deelt. Zo kunnen we je beter op weg helpen om dit op te lossen.


Hallo Alexandra,

Mijn tv-ontvanger heeft het merk Arris en het type VIP5202 KPN. Via een ethernet aansluiting is deze op een switch aangesloten van het merk Netgear en type Prosafe. Mijn modem is op deze zelfde switch aangesloten, dat is een Experia box v10. Hopelijk heeft u hiermee voldoende informatie om met een eventuele oplossing te komen. Als het scherm even weg valt staat er wel tekst maar dat gaat zo snel dat ik dat niet kan lezen.

Thieu


Dankjewel voor de extra informatie @ThieuB. 

Hoe is je Arris tv-ontvanger aangesloten op je televisie? Als dat met HDMI is, maakt het nog verschil als je 'm aansluit op een andere HDMI poort van je televisie? Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis? En helpt heb als je de tv-ontvanger een frisse start geeft? Als het nog lukt om die melding te achterhalen, die je even te zien krijgt, dan hoor ik het natuurlijk ook graag!


Voor de Arris moest je volgens mij IGMP snooping aan hebben staan op de switch. Kan je dat in de Netgear Prosafe nagaan @ThieuB ?


Ik zou niet weten hoe ik iets op de Netgear switch kan instellen. Kan ik daar op inloggen? @XS4-Arjan 


Ik zou niet weten hoe ik iets op de Netgear switch kan instellen. Kan ik daar op inloggen?

Ik had vroeger ook een ProSafe en daar zat een web-interface op. Maar misschien hebben ze dat niet allemaal, wat is het exacte type?


Plus Switch GS105E @XS4-Arjan 


De switch heeft wel een admin pagina alleen als ik het IP adres van de switch in geef in mijn browser dan wordt de toegang geweigerd. @XS4-Arjan 


De GS105E is geschikt en IGMP snooping staat daar al op aan.

 

Dan kan ik ook verder niet bedenken wat het nog meer kan zijn.


Ik heb de tv ontvanger even spanningsloos gemaakt zoals @Alexandra van KPN voorstelde. Ik zal even afwachten of dit effect heeft gehad. @XS4-ArjanÂ