Skip to main content

Sinds ruim een week kpn tv met het DIW 7022 kastje. Bijna dagelijks heb ik wel een paar keer een stilstaand beeld op verschillende kanalen.

Het tv kastje is door een monteur van kpn bedraad met glasvezel aangesloten. 

Het kastje is inmiddels meedere keren gereset en ook naar fabrieksinstellingen teruggezet. Ik zou niet weten wat ik verder moet doen om dit probleem op te lossen. 

Weet iemand een goede oplossing?

Groet Marcel 

Meestal helpt het als je de Sagacom DIW7022 een reset geeft.

 

Zet alles aan.

Houdt de kpn toets (rechtsboven) ingedrukt.

Wacht totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

En laat hem rustig compleet opnieuw opstarten. 


Dankjewel voor je antwoord,  maar dat opnieuw opstarten heb ik gedaan. Dan gaat het een tijdje goed en dan staat hij weer even stil. Dus dat opstarten is geen definitieve oplossing. 

Dit zou volgens mij niet steeds moeten hoeven en kunnen deze tijd. 


Hoe is de Sagacom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen)

 

En welke Experiabox of Box12 heb je? 


Hij is bedraad met cat 5e kabel op de experiabox aangesloten. De kabel is ongeveer 5 meter.

Lijkt mij toch iets wat geen probleem mag zijn 


@Marcelvansas 

Nee dat mag geen probleem zijn.

 

Ga naar instellingen en informatie.

Ga helemaal naar onderen.

Ik heb hem op Multicast en “beste beeldkwaliteit” staan.

 

Ga ook naar beeldinstellingen.

Als hij op HDR continue staat, zet dat dan op SDR.

HDR en SDR hebben niets met HD en SD te maken.

 

Wanneer KPN de update met HDR automatisch erop zet, kan je hem het beste op HDR automatisch zetten.


Dankjewel,  ik ga dat eens proberen 


Hier ook tijdje last gehad met stilstaand beeld en wij hadden het kastje verbonden met WiFi. Met het kastje op Unicast zetten (Instellingen > Informatie > Video mode) en wat veranderingen in de internet settings, loopt het hier soepel.


Kunnen we altijd nog proberen, dankjewel 


Hier ook tijdje last gehad met stilstaand beeld en wij hadden het kastje verbonden met WiFi. Met het kastje op Unicast zetten (Instellingen > Informatie > Video mode) en wat veranderingen in de internet settings, loopt het hier soepel.

 

Op Unicast heb je een minder mooi beeld.

Welke Experiabox of box12 heb je?

 

zie aansluitschema van KPN:

(groene lijn is een UTP kabel (altijd het beste)

 


Welke verandering heb je in de internet setting gedaan? De tv stond al op unicast.


Welke verandering heb je in de internet setting gedaan? De tv stond al op unicast.

 

Je bedoelt de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) i.p.v. tv denk ik.

Op de tv (Smart tv) kan je alleen de met de ITV app van KPN kijken. 

 

Multicast op de DIW7022 heb je een veel mooier beeld. 


Hoi @Marcelvansas, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een heel eind op weg geholpen heeft!
Kom je er een beetje uit zo?


Dit probleem is een bekend probleem en komt niet alleen op de TV+ Box voor maar ook in de smart-TV apps. Het issue lijkt dus gerelateerd te zijn aan het online TV platform waar KPN TV apps, site en de TV+ Box in unicast mode gebruik van maken.

Ik ben dus benieuwd of je er ook last van hebt als je live televisie kijkt terwijl de TV+ Box op multicast ingesteld is een conform het aansluitbeleid aangesloten is.


Ik heb inmiddels de tv op multicast gezet, en de problemen zijn bij live tv kijken voor 99% opgelost.


Ik hebbook steeds last van stilstaand beeld. Mijn aansluiting is no6 aangezien het bij mij niet anders kan. Ik heb een smart tv.


Ik heb ook steeds last van stilstaand beeld. Mijn aansluiting is no6 aangezien het bij mij niet anders kan. Ik heb een smart tv.

No6? 

Wat bedoel je?

 


Uh no6 moet denk zijn draadloos op WiFi en internet


Uh no6 moet denk zijn draadloos op WiFi en internet

 

UTP kabels is altijd het beste.

Je hebt de DIW7022, ga ik vanuit.

Als het WIFI signaal te zwak is, dan heb je ook dit probleem.

En welke Experiabox of Box12 heb?

Alleen met de Box12 kan je perfect met WIFI werken, omdat deze ook Multicast via WIFI kan verzenden. 


joop2021

Sorry datbik zo laat reageer moest uitzoeken wat je bedoelde met die boxen.

Ik heb DIW 7022 maar of dat Expedia is of box 12 weet ik niet want staat er niet op. En alles is goed aangesloten. Nu n week later heb ik tijdens het 2e uur tv k8jken nog steeds last van: stilstaand beeld, databases en haperend geluid.

Jose


Reageer