Skip to main content

Ik heb regelmatig storing bij het kijken naar opgenomen programma’s

Ik denk graag met je mee, ​@Rolfi, maar ik moet zeggen dat de informatie wat summier is. Kan je me meer vertellen? Ik ga wat vragen stellen, misschien dat dit helpt.

• Wat voor storing ervaar je precies, ​@Rolfi?
  • Om welk apparaat gaat het? Ervaar je problemen met de tv-ontvanger, de KPN TV+ app of de Smart TV app?
  • Als het om de tv-ontvanger gaat, kan je dan vertellen welke tv-ontvanger je hebt? En hoe heb je deze aangesloten?

Bij het terugkijken naar opgenomen programma’s gebeurt het weleens(vaak), dat het beeld stopt en moet ik het vaak herstarten om terug te komen naar opgenomen programma’s. En dat duurt wel enige minuten! Wellicht heb ik verouderde apparatuur t.w. ARAS modem en Experia Box v.10A. Hoe kom ik aan nieuwe apparatuur?

Ik denk niet direct dat de tv-ontvanger het probleem is. Ik vermoed dat je een Arris bedoelt. Daar heb je 2 varianten van: de Arris VIP5202 en de Arris VIP2952. Deze ontvangers worden allebei nog gebruikt.

Ik denk daarom dat we het probleem ergens anders moeten zoeken. Kan je vertellen hoe je jouw tv-ontvanger aangesloten hebt?

ik heb de Arris VIP 2952 V2  Mijn tv-ontvanger is op normale wijze aangesloten.

Wat is voor jou een normale wijze?

Mijn schoonzoon heeft de tv bij mij aangesloten. Ik ben niet zo technisch om het helemaal  uit te leggen. Die Arris VIP 2952 V2 die ik heb opgegeven, is die oké?

Ga ik wel vanuit, Rolfi. Dat is een model ontvanger die we nog actief gebruiken. Ik ga je nog een keer vragen naar de manier van aansluiten. Als je naar de achterkant van je Arris kijkt, dan zie je daar een aantal kabels. Eentje gaat naar het stopcontact. Een tweede gaat naar je tv. En dan zit er een derde in die naar je V10A zou moeten lopen. Als je die kabel volgt, gaat die in een stuk door naar de V10A? Of gaat hij misschien naar een ander kastje. Bijvoorbeeld eentje zoiets als deze, in het stopcontact. Of een los vierkant of rechthoekig kastje waar meerdere kabels in samenkomen.

Reageer