Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig terugkerend foutcode stb-nmc-400

• February 15, 2025
  • 5 reacties
  • 146 keer bekeken

Regelmatig terug komend probleem. Ik vermoed na een update. Alle 3 tv ontvangers geven foutcode 400. Reset. Opnieuw opstarten. Aanwijzingen volgen die in de app worden aangegeven. Hulp van KPN (via app). Kortom: geen echte oplossing. Zit nu met de afstandbediening in mijn hand naar voetbal te kijken, wachtend op de storing, zodat ik weer van zender kan switchen en storing voor even te verhelpen. Een definitieve oplossing van dit probleem zit ik al lang op te wachten. Ben bang tevergeefs....

Beste antwoord door Erwin van KPN

Regelmatig terug komend probleem. Ik vermoed na een update. Alle 3 tv ontvangers geven foutcode 400. Reset. Opnieuw opstarten. Aanwijzingen volgen die in de app worden aangegeven. Hulp van KPN (via app). Kortom: geen echte oplossing. Zit nu met de afstandbediening in mijn hand naar voetbal te kijken, wachtend op de storing, zodat ik weer van zender kan switchen en storing voor even te verhelpen. Een definitieve oplossing van dit probleem zit ik al lang op te wachten. Ben bang tevergeefs....

Hoi ​@LeBeau . Zoals je merkt zijn veel klanten geen fan van de DVS.   Ik kan het een klein beetje nuanceren maar wil je wel het advies geven dat als je het niet stabiel krijgt, je de DVS beter links kunt laten liggen. 

Hier is een topic wat je kan helpen om de draadloze verbindingsset correct aan te sluiten met de minste kans op storing.      Als je de mogelijkheid hebt om kabels te trekken zou ik dat zeker doen.  Dan weet je zeker dat het goed zit. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2025

Dat is natuurlijk niet de bedoeling ​@LeBeau . Zijn de tv ontvangers direct met een kabel aangesloten aan het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 15, 2025

Neen. Draadloos via "stopcontact". 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2025

Dat is tegenwoordig vragen om problemen. Misschien dat 1 ontvanger nog gaat lukken maar dan houdt het wel op. Het electriciteitsnetwerk is overbelast zoals u weet en daar kunnen de draadloze verbindingssets niet tegen. Ik ben bang dat het kabels trekken wordt of eventueel overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm waar de nieuwe ontvangers bij horen. Die kunnen ook op wifi werken. 

wjb
Wijsgeer
  • February 16, 2025

Dat is tegenwoordig vragen om problemen.

Klopt, wat mij betreft is er maar één juiste plek voor de DVS adapters en dat is het recyclestation van jouw lokale afvalscheidingsstation.

Ik ben bang dat het kabels trekken wordt of eventueel overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm waar de nieuwe ontvangers bij horen. Die kunnen ook op wifi werken. 

Ook de "oude" TV ontvangers kunnen via WiFi werken door ze aan te sluiten op een mesh node met LAN poorten. Dit kan een "super"WiFi 2 van KPN zijn maar ook een mesh node van andere makelij zolang deze maar multicast to unicast ondersteunt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Hoi ​@LeBeau . Zoals je merkt zijn veel klanten geen fan van de DVS.   Ik kan het een klein beetje nuanceren maar wil je wel het advies geven dat als je het niet stabiel krijgt, je de DVS beter links kunt laten liggen. 

Hier is een topic wat je kan helpen om de draadloze verbindingsset correct aan te sluiten met de minste kans op storing.      Als je de mogelijkheid hebt om kabels te trekken zou ik dat zeker doen.  Dan weet je zeker dat het goed zit. 

Â