Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig valt opname terug naar live tv en wil niet meer starten

• October 2, 2025
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Regelmatig gebeurt het dat als ik een opname wil bekijken deze na enkele seconden stopt en terug springt naar de zender waar wij daar voor naar kekenĀ  het lukt dan niet meer om de opname te starten

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Tonie1953, dat is niet handig als je net aan het kijken bent. 😣 Goed dat je hier een topic voor aanmaakt.Ā 

Dit gebeurt dan via de TV-ontvanger? Zo ja, heb je deze dan al eens een reset gegeven?Ā 
Ik weet niet welke ontvanger je precies hebt, dus voor de zekerheid stuur ik de instructies voor hetĀ resetten van de TV+ Box en SoundboxĀ en hetĀ resetten van de TV-ontvanger.

Je kunt ook eerst een herstart proberen door hem stroomloos te maken, 2 minuten te wachten en hem weer aan te sluiten. Dat scheelt opnieuw inloggen op streamingdiensten bijvoorbeeld. šŸ™‚

Laat je weten wat de resultaten zijn? Ik hoor het graag!

11 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8482 reacties
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hi ​@Tonie1953, dat is niet handig als je net aan het kijken bent. 😣 Goed dat je hier een topic voor aanmaakt.Ā 

Dit gebeurt dan via de TV-ontvanger? Zo ja, heb je deze dan al eens een reset gegeven?Ā 
Ik weet niet welke ontvanger je precies hebt, dus voor de zekerheid stuur ik de instructies voor hetĀ resetten van de TV+ Box en SoundboxĀ en hetĀ resetten van de TV-ontvanger.

Je kunt ook eerst een herstart proberen door hem stroomloos te maken, 2 minuten te wachten en hem weer aan te sluiten. Dat scheelt opnieuw inloggen op streamingdiensten bijvoorbeeld. šŸ™‚

Laat je weten wat de resultaten zijn? Ik hoor het graag!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14103 reacties
  • October 5, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Ben je een lopend programma aan het kijken, waar je een stukje in vooruit spoeltĀ of zo?
  3. Is dit bij alle opnames of sporadisch?Ā 

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • October 5, 2025

2 ontvangers HMB2260 en één  Arris vip 5202. 2 x bedraad en 1 x draadloos. Probleem doet zich bij alle 3 bij dezelfde opnames voor. Alle keren bij het starten van een opname, de laatste keer midden in het kijken naar een opname. Het doet zich een enkele keer voor, meestal gaat het goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14103 reacties
  • October 6, 2025

De Arcadyan HMB 2260 is al behoorlijk oud.

En heel erg traag vergeleken met de nieuwere KPN tv ontvangers.

De Arris VIP 5202 is een goede KPN tv ontvanger.

Ā 

Draadloos, waarschijnlijk DVS, is zo wie vragen om problemen.

Ā 

Ook kan de downloadsnelheid te laag zijn.

Wat is jouw echte downloadsnelheid? (zie hier om te meten (bij voorkeur op een bedraadĀ (UTP) aangesloten computer)).

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • October 6, 2025

Zowel download als upload 94.8 mbps

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • October 6, 2025

Aangezien alle drie de tv ontvangers hetzelfde probleem hebben, denk ik niet dat het daarin zit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14103 reacties
  • October 6, 2025

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 462 reacties
  • October 6, 2025

Kreeg je wel beeld en/of geluid tijdens die paar seconden van afspelen, of bleef het beeld zwart?

Heb je het glasvezelkastje als je dat hebt, en het modem ookĀ herstart?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • October 6, 2025

Wel beeld en geluid tijdens die enkele seconden afspelen. Modem herstart.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 462 reacties
  • October 6, 2025

Kun je die opnames wel afspelen in de mobiele app of tv.kpn.com?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • October 6, 2025

Toevallig zijn het nu nog 2 opnames van bbc.nl. die kun je niet mobiel bekijken. De andere niet werkende opnames heb ik inmiddels verwijderd

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic