Skip to main content
Vraag

Regelmatig zwart beeld op TV, TV ontvanger wil dan ook niet uitschakelen

• August 18, 2026
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

De laatste tijd regelmatig TV op zwart. Soms helpt mediablog stroom onderbreken en herstart. Soms ook modem van de stroom halen. Ik heb een zwarte mediabox

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Wat vervelend. En sinds 2009 zijn alle Mediaboxen zwart bij kpn. Dus volgende vraag:

Welke, zie voorkant. HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022 ?

Leen59
Wijsgeer
  • August 18, 2026

Ik had vanavond ook geen beeld meer. Moest de HMB volledig opnieuw starten, daarna weer oké.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2026

VIP 5202 staat op de voorkant.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Maak  de ontvanger enkele minuten (5+) tot een nacht stroomloos. En kijk het  dan weer even aan. Meld je in dit topic indien de problemen terug keren. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 18, 2026

Wat is de gedachte achter deze actie?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2026

Enkele minuten stroomloos reset 'm even goed.

Men doet vaak d'r uit - d'r in. Eén seconde, beetje kort om het geheugen vrij te maken. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2026

Als je ziet dat hij opstart en opnieuw gaat laden weet je dat hij gereset is toch?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2026

Ik heb nu langere tijd de stekker eruit getrokken. Maar gisteren ging de ontvanger ook herstarten. Alleen het modem stroomloos maken werkt soms ook. Probleem treedt nu wel vaker op. Eerder een keer per maand. Deze keer al twee keer. Wat nu opvalt dat ik de box niet met de afstandsbediening kan uitschakelen als het probleem zich voor doet.  Je moet dan de stekker er wel uittrekken. Is dit reden om een nieuwe box aan te vragen bij KPN. Mijn abonnement loopt al jaren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2026

De box rammelt dus een beetje. Stroomloos maken helpt dus niet echt.

Maak een belafspraak. Vermeld via DOT alvast dat je Arris VIP5202 steeds uitvalt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Vogelvink! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al hulp hebt gehad. 🙂

Als ook het lang stroomloos maken niet heeft geholpen en zelfs het modem stroomloos maken ook niet,

De box rammelt dus een beetje. Stroomloos maken helpt dus niet echt.

Maak een belafspraak. Vermeld via DOT alvast dat je Arris VIP5202 steeds uitvalt.

dan is dit ook mijn advies. Mijn collega kan dan kijken of er wat te vinden valt via metingen en, wanneer dat geen oplossing geeft, hopelijk een nieuwe ontvanger opsturen. 

Laat je weten of de belafspraak gelukt is? Ik hoor het graag!