Sinds wij in ons nieuwe huis wonen ( 7-2021 ) is er gedoe met de TV verbinding, uiterst irritant.
De satelliet heeft soms een groen lichtje en is de verbinding goed, om dan opeens oranje te worden en nu zelfs paars: krijg geen contact meer met alle netten, die in ons abonnement zitten.
Alles geprobeerd, wij kennen de zgn. adviezen als je belt met KPN uit ons hoofd. Ik ga ook niet meer bellen, dat levert alleen ergernis op.
Waarom gebeurt dit terwijl we een Glasvezel verbinding hebben? En de signaalsterkte van Internet goed is? Waarom die vermaledijde satellieten, die zelfs op een afstand van 7 meter max geen goed signaal doorgeven? Mind you, wij wonen gelijkvloers, dus niet met allerlei verdiepingen. Waarom kan het signaal niet naar de TV direct draadloos vanuit de router? Glasvezel is toch krachtig genoeg?
Vandaag gebeld: is er op afstand een check gedaan en het signaal zgn. verbeterd: Nu heb ik alleen een paars licht en zijn er geen netten meer. Alleen het NPO-abonnement werkt nog.
Netflix was trouwens ook altijd storingsvrij...
En dan zou ik zelf een monteur moeten betalen, terwijl KPN geen goed product aflevert?
Dacht het niet. Goede service is: Dat KPN een eigen monteur sturen, die de situatie bij ons ter plaatse onderzoekt, ipv allerlei zgn. service-medewerkers, die je alleen het bos insturen.
KPN blijft in gebreke, zo blijkt mij. Terwijl wij netjes elke maand, al jaren lang betalen.
Los het op, want het is 5 voor 12.