Skip to main content
Beantwoord

Resolutie instelling springt steeds terug

• January 17, 2025
  • 40 reacties
  • 488 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

40 reacties

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 23, 2025

Onze Sony Bravia tv heeft maar 1 hdmi poort, vandaar is de extra switch handig met de chromecast .. en beide hingen er eerder al tussen zonder problemen. via de chromecast gaat het ook gewoon goed.

Hij is trouwens een zij (ik dus :))

En het kan dus een hele dag of zelfs iets langer goed gaan (als we doen wat ik eerder aangaf) kan het dan toch aan de hdmi vd tv liggen (hard- of software). Zou het dan niet zo zijn dat je de resolutie helemaal.niet meer kunt verstellen? of dat ik meer problemen heb met beeld of geluid? Of hoeft dat niet.. het eigen tv menu en het tv beeld mankeerd niets aan. 

Vandaag kwam ik erachter dat het Netflix menu ook rafelig is als de resolutie laag staat (soms laten we het nu maar even, dat steeds terug zetten, dan kom je hierachter). 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

@Agatha70 

Dat is moeilijk te zeggen.

Een LCD (LED is de achtergrond verlichting) gaat gemiddeld ongeveer 7 a 10 jaar mee.

Soms (gelukkig) langer.

Ligt ook het het gebruik uiteraard..

De Chromecast (ik ga ervan uit dat je de HD versie hebt) heeft net zoals de “oude” KPN tv ontvanger een vaste resolutie.

Daarom heeft de tv daar geen problemen mee.

De Sagemcom DIW7022 kijkt wat voor een tv het is en past de resolutie aan.

Wat ik wel heel erg vreemd vind, is als je een vaste resolutie instelt in de DIW7022, dat hij dat niet vasthoud.

Misschien kan een moderater (KPN medewerker) hier meer over vertellen.

P.S.

Zijn beide Sony tv's die je hebt van bouwjaar 2015? 

Of heb je ze in 2015 gekocht?

wjb
Wijsgeer
  • January 24, 2025

Onze Sony Bravia tv heeft maar 1 hdmi poort, ...

Toch zou hij er vier moeten hebben.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

@wjb 

Dat denk ik ook.

Onze eerste platte tv was ook van Sony gekocht in 2008 en bouwjaar 2007.

Deze had 3 HDMI ingangen.

En 2015 denk ik ook dat hij er 4 zou moeten hebben. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 24, 2025

Onze Sony Bravia tv heeft maar 1 hdmi poort,

Hij heeft er toch echt 4.

https://tweakers.net/pricewatch/453244/sony-bravia-kdl-50w809c-zwart/specificaties/

De ontvanger werkt slecht / niet via een switch. Moet rechtstreeks met tv verbonden. En zit tussen die switch en de tv wel een moderne hdmi kabel?

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 24, 2025

dit is idd onze tv (plaatje van google) en die hangt bij ons aan de muur. We hebben enkel de hdmi-poort (hier rechts) aan de zijkant ter beschikking. Er staan wel plaatjes van meerdere hdmi-poorten (onderaan) maar die zie ik niet of kan er niet bij met de tv hangend aan de muur?

Net even gevoeld en er lijken idd nog holletjes te zitten maar daar kan ik zo dus echt niet bij... dan moet ie van de muur en dat lukt me niet alleen. . daar ga ik nog eens naar kijken als er iemand bij is.. als we op de tv zelf nog een andere poort kunnen gebruiken kan dat misschien de oplossing zijn (duim, duim)

Net toch even geprobeerd om de hdmi kabel te verplaatsen met de tv nog aan de muur maar dat is echt niet te doen. Terug in eigen holletje gaf de tv ineens 720p aan maar zonder beeld. Tv aan/uit en hij gaf weer 420p aan mét beeld.. er lijkt toch iets met die poort te zijn dan

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 24, 2025

Onze Sony Bravia tv heeft maar 1 hdmi poort,

Hij heeft er toch echt 4.

https://tweakers.net/pricewatch/453244/sony-bravia-kdl-50w809c-zwart/specificaties/

De ontvanger werkt slecht / niet via een switch. Moet rechtstreeks met tv verbonden. En zit tussen die switch en de tv wel een moderne hdmi kabel?

zeker een moderne, nieuwe kabel… en halen we de switch ertussen uit… en zelfs ook de chromecast… dan blijft het probleem bestaan

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 24, 2025

@Agatha70 

Dat is moeilijk te zeggen.

Een LCD (LED is de achtergrond verlichting) gaat gemiddeld ongeveer 7 a 10 jaar mee.

Soms (gelukkig) langer.

Ligt ook het het gebruik uiteraard..

De Chromecast (ik ga ervan uit dat je de HD versie hebt) heeft net zoals de “oude” KPN tv ontvanger een vaste resolutie.

Daarom heeft de tv daar geen problemen mee.

De Sagemcom DIW7022 kijkt wat voor een tv het is en past de resolutie aan.

Wat ik wel heel erg vreemd vind, is als je een vaste resolutie instelt in de DIW7022, dat hij dat niet vasthoud.

Misschien kan een moderater (KPN medewerker) hier meer over vertellen.

P.S.

Zijn beide Sony tv's die je hebt van bouwjaar 2015? 

Of heb je ze in 2015 gekocht?

inderdaad, het niet vasthouden van de ingestelde resolutie is vreemd… bedankt voor de verdere uitleg! en ja de chromecast is hd… Bij de tv beneden staat model 2015 in de omschrijving, ik ga er vanuit dat beide het bouwjaar 2015 hebben. Ze zijn beide tegelijk gekocht in 2016 bij toen nog BCC

wjb
Wijsgeer
  • January 24, 2025

Ik zou je willen aanraden om de TV+ Box eens op hdmi 2 aan te sluiten en te kijken of het probleem dan nog steeds optreedt. De meest rechter hdmi poort aan de achterzijde is hdmi 2.

De poorten hdmi 2 t/m 4 zitten, net als hdmi 1, in het uitstekende deel boven die plaatjes.

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2025

Goedemiddag, even weer een update... het probleem is opgelost! Voor zekerheid hebben we het nog een dagje extra aangekeken maar het gaat nog steeds goed :)

Het moet dan toch aan de hdmi poort van de tv hebben gelegen. De box zit nu in hdmi 2 met daarbij ook een nieuwe hdmi kabel voor zekerheid en alles werkt zo prima, ook mét de switcher. Maar die hebben we er nu toch verder tussenuit gehaald. De chromecast zit nu in hdmi 3.

De resolutie wordt weer normaal onthouden en alle menu's zijn weer blijvend scherp. Bedankt voor al het meedenken hier, blij mee!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2025

Nota bene. 

De chromecast is al één met eigen afstandsbediening? 

Die heb je met de DIW7022 kastjes helemaal niet meer nodig. Chromecast zit ook al in de kpn kastjes!

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 26, 2025

Wissel je utp kabels van de kpn kastjes eens om in de v10. Zitten ze wel in de goede uitgang?

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2025

Nota bene. 

De chromecast is al één met eigen afstandsbediening? 

Die heb je met de DIW7022 kastjes helemaal niet meer nodig. Chromecast zit ook al in de kpn kastjes!

We hebben deze tv boxen en de bijhorende afstandsbediening ook nog niet zo heel erg lang (sinds juli, omdat alles zo traag ging werken toen nieuwe ontvangen). Bij de vorige was dit nog niet ingebouwd, de chromecast en switcher daarom toen aangeschaft (denk 2 maanden voordat we nwe boxen kregen).

Het kan nu idd anders, maar pas recent ontdekt.. eerlijk gezegd eerder niet echt erg in gehad! Soort automatisme misschien dat we hem toch nog gebruiken en dat we hem er nu weer aan hebben gehangen 😊

• Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 26, 2025

Wissel je utp kabels van de kpn kastjes eens om in de v10. Zitten ze wel in de goede uitgang?

Alles werkt inmiddels weer, het lag aan de hdmi poort van de tv (die was deffect aan het raken). Maar dank voor het meedenken!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Agatha70, bedankt voor je terugkoppeling! Wat goed dat jullie het gevonden hebben!