Skip to main content

Hallo,  

Met mijn Samsung tv heb ik ineens deze zelfde foutmelding. Alles al gereset, maar niets werkt lang. Een nieuw kastje werkte 1 week. Daarna deze melding.  Daarna hdmi kabel vervangen.  Dat werkte ook 1 week. Nu weet ik niet meer hoe dit op te lossen is. 

Klantenservice kpn had helaas geen zin meer fatsoenlijk te woord te staan en opties Door te nemen.  

Wie heeft tips? 

 

Groeten Iris 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Hallo @iris av welk merk en typenummer tv decoder heb je van KPN?

 


@JanD een experiabox v10 met kabel naar net nieuw opgestuurde arcadyan.  Deze heeft twee weken gewerkt... 


@JanD een experiabox v10 met kabel naar net nieuw opgestuurde arcadyan.  Deze heeft twee weken gewerkt... 

Hallo @iris av , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af of bel of chat even met KPN.

Succes.

 


Hoi @JanD,  bellen was geen succes. De jongeman wilde alleen dat ik de tv leverancier ging bellen.  Hij wilde niet eens uitvragen wat ik al geprobeerd heb. 

Ik hoop zo verder te komen.

Bedankt voor het meedenken.  

 


Hey @iris av, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier de vraag stelt. De community zit vol met techneuten en deskundigen op dit gebied. 

Lastig probleem, de Samsung tv die aangeeft de resolutie niet te ondersteunen :tired_face: Zo te lezen heb je van ons een nieuwe tv-ontvanger gekregen, dat werkte voor twee weken.

Welke type Samsung tv heb je? En welke Arcadyan tv-ontvanger heb je?
    


@iris av

Het is raadzaam de TV en de Arcadyan even spanningsloos te zetten. Doe dan eerst de TV aan en daarna de ontvanger. Wellicht pakt de TV de stand 'Auto' dan zelfs ook weer op, maar hiermee gaat het soms mis, als mediabox en Tv (even) niet correct met elkaar communiceren. HDMI is dus niet zomaar een verbinding, maar ondersteund meerdere protocollen. En dat gaat soms fout. 

Als het niet werkt, verander dan eens handmatig de resolutie in jouw TV naar 576P. 


Hi @Nadia en @Noordzee 

Beide zaken al geprobeerd door te geven. Helaas is er een radiostilte van 10 dagen geweest, dus ik heb het opgelost met een andere tv. 

 

Door de manier waarop ik telefonisch te woord ben gestaan heb ik nog een klacht ingediend…. ook daar radiostilte. Ik zou zo graag willen dat ik op mijn adres iets anders kon gebruiken dan KPN, maar dat is nog niet mogelijk..

In elk geval bedankt voor het meedenken!


Hoi @iris av, dat je een uiterst vervelende ervaring met onze klantenservice hebt gehad, dat valt niet goed te praten. Sorry daarvoor. 

Je hebt nu een nieuwe tv gekocht, dat werkt wel met de tv-ontvanger neem ik aan?  :)


@Nadia, nu wel, maar ik had graag nog eea geprobeerd. Het rare is dat ik dezelfde storing had, dat met een nieuwe Arcadyan opgelost werd. Daarna nog eens dezelfde foutmelding die met een nieuwe HDMI kabel opgelost werd, nu een nieuwe TV, we zien hoe lang het dit keer goed gaat.

 


Op het forum komt deze specifieke foutmelding niet heel veel voor met onze tv-ontvangers. Ik heb sterk het vermoeden dat de Samsung tv niet goed kan omgaan met een bepaalde resolutie en / of omschakeling. Welke type had je?

@PeterG, komt dit jou bekend voor? 


Hallo,

Is het niet zo dat de ontvanger fixed op een bepaalde resolutie stond of juist op automatisch waardoor het niet goed ging tussen ontvanger en TV? Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als dit aanpast op de ontvanger van KPN?


Uit eigen ervaring week dat je de resolutie van de KPN-ontvangers 't beste op 1080i kunt instellen. 


De melding ‘niet ondersteund’ of ‘resolutie niet ondersteund’ komt me zeker bekend voor. Maar alleen bij gebruik van HDready televisies. Als de ontvanger op auto staat kan het soms voorkomen. Dan kiest ie 1080p en krijg je dat. Als ie 'vast’ ingesteld staat op die stand dan gaat het via een HDready TV nooit werken. Dan heb je altijd 'niet ondersteund’.

Met m'n zeker 12 jaar oude tv-tje krijg ik die melding nog wel eens. Zeker als de digitenne-ontvanger op auto staat en net op de FHD of UHD tv aangesloten is geweest.

Verder kunnen oude tv’s vaak niet (goed) overweg met de HDMI norm 2.0 v.d. ontvangers.


Uit eigen ervaring week dat je de resolutie van de KPN-ontvangers 't beste op 1080i kunt instellen. 

Bij HDReady moet je 720p selecteren. Een paar jaar geleden was dat nog standaard op KPN-ontvangers. 


Hi @Nadia en @Noordzee 

Beide zaken al geprobeerd door te geven. Helaas is er een radiostilte van 10 dagen geweest, dus ik heb het opgelost met een andere tv. 

 

Door de manier waarop ik telefonisch te woord ben gestaan heb ik nog een klacht ingediend…. ook daar radiostilte. Ik zou zo graag willen dat ik op mijn adres iets anders kon gebruiken dan KPN, maar dat is nog niet mogelijk..

In elk geval bedankt voor het meedenken!

@Nadia, nu wel, maar ik had graag nog eea geprobeerd. Het rare is dat ik dezelfde storing had, dat met een nieuwe Arcadyan opgelost werd. Daarna nog eens dezelfde foutmelding die met een nieuwe HDMI kabel opgelost werd, nu een nieuwe TV, we zien hoe lang het dit keer goed gaat.

 

 

@iris av 

Heb je al wat gehoord over de klacht? 

En doet je TV het nog steeds? Kunnen we jou nog ergens mee helpen? 

 


Uit eigen ervaring week dat je de resolutie van de KPN-ontvangers 't beste op 1080i kunt instellen. 

Bij HDReady moet je 720p selecteren. Een paar jaar geleden was dat nog standaard op KPN-ontvangers. 

Hallo @Henk2304 , als ik nu mijn Arris-ontvanger 2952V2 terug zet naar fabrieksinstellingen staat deze (nog steeds) standaard op 720p, daarna zet ik de ontvangen op AUTO i.v.m. mijn 4KUHD tv-toestel.


Nee, niet doen: de upscaler van je tv is beter dan die van de ontvanger. De native resolutie van de meeste tv zenders is 1080i; laat je ontvanger dat gewoon 1op1 doorgeven aan je tv, dan maakt die er wat moois van. Auto zorgt er meestal voor dat de ontvanger upscaled naar de hoogst beschikbare resolutie en dat kun je dus beter aan de tv zelf overlaten. 


Nee, niet doen: de upscaler van je tv is beter dan die van de ontvanger. De native resolutie van de meeste tv zenders is 1080i; laat je ontvanger dat gewoon 1op1 doorgeven aan je tv, dan maakt die er wat moois van. Auto zorgt er meestal voor dat de ontvanger upscaled naar de hoogst beschikbare resolutie en dat kun je dus beter aan de tv zelf overlaten. 

Hallo @Henk2304 , ga ik proberen, bedankt voor de tip.

 


OPGELOST

Bij mij ook: Resolutie niet ondersteund. Wijzig de resolutie van het externe apparaat.

De Samsung Start-TV UE40ES6100W was van het design uit 2012. Eerst de software daarvan updaten maar de WiFi vond heen SSID van het WiFi netwerk. Ik heb toen de Ethernet kabel uit de nieuwe HMB2260 gehaald en in de Smart-TV gestopt. Na aanzetten van de TV kreeg ik een geldig IP adres maar nergens vond ik in de instellingen een update mogelijkheid. Heb toen de Smart-TV opnieuw geïnstalleerd en zowaar kwam er een Software update stap voorbij. Dat duurde even. Heb toen het instellen van de kanalen overgeslagen want dat regelt de HMB2260 allemaal. Ethernet kabel weer teruggeplaatst, alles uitgezet en weer aangezet na 10 seconde. En zowaar alles werkte en bovendien kwam er een browser enz. tevoorschijn op Smart-TV. Maar dat zal je nooit meer gebruiken omdat de HMB2260 dat overneemt.

Hoop dat iemand plezier heeft van mijn tip.


Reageer